پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از اتمام کار اسکان موقت زلزله زدگان استان کرمانشاه در مناطق روستایی با تحویل 11 هزار کانکس تا یک ماه آینده خبر داد

شعار سال: مجید جودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق توافق بعمل آمده با قرارگاه خاتم الانبیاء قرار است هشت هزار کانکس توسط این قرارگاه و سه هزار کانکس نیز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده و در روستاها نصب شود.

وی ادامه داد: تاکنون کار جانمایی و ساخت بیش از هفت هزار و 250 سکو برای نصب کانکس روی آن انجام شده و همچنین 700 کانکس توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و بیش از 300 کانکس نیز توسط بنیاد مسکن در روستاهای زلزله زده نصب شده است.
جودی همچنین در خصوص نصب کانکس در شهرهای زلزله زده نیز گفت: در این راستا تفاهم نامه ای با ارتش منعقد شده و روز گذشته اولین محموله کانکس در شهر سرپل ذهاب توزیع شد.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی در شهرها آغاز کار بازسازی واحدهای مسکونی در محل اسکان موقت زلزله زدگان است، گفت: کار آواربرداری و در عین حال پی کنی و بتن ریزی نزدیک به 2 هزار و 300 واحد مسکونی در سطح شهرها و روستاها انجام شده است.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی ما تعمیر آن دسته از واحدهایی است که خسارت کمتری دیده و با بازسازی دوباره قابل استفاده و سکونت هستند تا مردم به جای اسکان موقت، در منازل خود اسکان دائمی یابند.
جودی، تعداد این دسته از واحدها را حدود 20 هزار مورد ذکر کرد و گفت: صاحبان این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند تا کار تعمیر واحدهای خود را هرچه سریعتر شروع کنند.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به آن دسته از واحدهای شهری که نیاز به احداث مجدد دارد، مبلغ 400 میلیون ریال و در روستا 300 میلیون ریال تسهیلات تعلق می گیرد، ضمن آنکه به واحدهایی که نیاز به تعمیر داشته باشند در محیط شهری 60 میلیون ریال و در محیط روستایی 50 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی همچنین میزان مبلغ کمک های بلاعوض برای واحدهای تعمیری را نیز 20 میلیون ریال ذکر کرد.
جودی در ادامه با بیان اینکه میزان خسارت در ارزیابی های صورت گرفته بیشتر از برآوردهای اولیه بود، یادآور شد: در حالی که پیش بینی می شد 11 هزار مسکن روستایی دچار آسیب شده در ارزیابی ها معلوم شد 20 هزار واحد آسیب دیده است.
مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با بیان اینکه برآوردهای اولیه در خصوص واحدهای شهری آسیب دیده چهار هزار و 500 مورد بود که این مقدار به 6 هزار واحد رسیده است.
وی تصریح کرد: برآورد وجود 15 هزار واحدی که نیاز به تعمیرات دارند نیز به 23 هزار مورد افزایش پیدا کرده است.
جودی ادامه داد: در مجموع 26 هزار واحد در مناطق زلزله زده تخریب شدند که 20 هزار واحد در روستاها و 6 هزار واحد نیز در شهرهای استان کرمانشاه قرار دارند.
وی همچنین در پایان به نیاز 21 هزار واحد شهری و روستایی به مرمت دوباره خبر داد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 15 آذر 96، کدمطلب: 82754471 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین