پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به این‌که گلستان تا سال گذشته رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رتبه نخست تولید گندم در کشور را بدست آوریم.
شعار سال: قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به این‌که گلستان تا سال گذشته رتبه دوم تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رتبه نخست تولید گندم در کشور را بدست آوریم.

«حسین کاویانی» در جمع خبرنگاران گفت: در سال زراعی 95-96 بیش از 4 میلیون و 670 هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ارزش حدود 7400 میلیارد تومان در استان تولید شد.

وی اظهار کرد: بخش کشاورزی 37 درصد تولیدات استان را به خود اختصاص داده و بیش از 70 درصد اشتغال استان به شکل مستقیم و غیر مستقیم وابسته به کشاورزی است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان این‌که حدود 200 بهره‌بردار در بخش کشاورزی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: 105 نوع محصول کشاورزی در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و ... در گلستان شناسایی و معرفی شده است.

کاویانی در ادامه با اشاره به نزدیکی زمان برداشت محصولات زراعی پاییزه در استان، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 150 هزار تن کلزا در استان تولید شود که این میزان تقریباً سه برابر سال گذشته است.

وی ادامه داد: در بخش گندم نیز پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون و 400 هزار تنی را داریم. برداشت این محصول حدوداً از 10 خرداد آغاز خواهد شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال هم‌چنین در محصول جو پیش‌بینی تولید 150 هزار تنی را داریم که برداشت این محصول نیز ظرف یک هفته آینده آغاز می‌شود.

کاویانی افزود: علاوه‌بر این‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در محصول سیب‌زمینی 150 هزار تن محصول و در گوجه‌فرنگی نیز 260 هزار تن تولید داشته باشیم.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کیفیت خوب گندم استان، تصریح کرد: درصد مواد مغذی موجود در گندم گلستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

کاویانی در ادامه به قیمت گندم اشاره کرد و گفت: درخواست قیمت ما برای محصول گندم 1460 تومان بود اما شورای اقتصاد همان قیمت سال گذشته یعنی میزان 1300 تومان را تصویب و ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 120 مرکز خرید تضمینی گندم در استان در نظر گرفته شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97021910323 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
باید گلستان و مازندرانت سرامد کشاورزی و دامپروری کشور باشند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین