پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
مدیرکل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت​​​​​​​: میزان خسارت وارده به باغات در سطح کشور ۶۵۰ هزار هکتار بوده و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که سه میلیون تن از محصولات سردرختی در مناطق سردسیری کشور از بین رفته‌اند.

شعار سال: شکرالله حاجی‌وند صبح امروز در جلسه آموزش راهکارهای جلوگیری از خسارت سرما به محصولات سردرختی به باغداران در اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند در کاهش میزان خسارت عوامل طبیعی اعم از سیل و تگرک و سرما و خشکسالی به باغات مثمره استان موثر باشد بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های فنی و تخصصی باغداران است.

وی افزود: هر چقدر علم و دانش تخصصی باغداران نسبت به تکنولوژی و فن‌آوری‌های به روز جهانی بیشتر باشد به همان میزان نیز باغداران با دانش و آگاهی خود می‌توانند جلوی این خسارت‌ها را به حداقل برسانند.

مدیرکل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دوره آموزشی تخصصی سرشاخه کاری درختان گردو با بهره‌گیری از علم و دانش متخصصان کشور ترکیه و آموزش‌های علمی و عملی پروفسور ییلماز یکی از اساتید مطرح جهانی در علم و هنر پیوند زنی درختان گردو با حضور کارشناسان باغبانی و باغداران پیشرو و شاخص از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان در شهرستان خلخال برگزار شد و طی آن کارشناسان و باغدران استان‌های یادشده به طور عملی و تخصصی با علوم و فنون سرشاخه کاری درختان گردو آشنا شدند.

حاجی‌وند گفت: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی کاهش میزان خسارت سرما به باغات استان است که میزان خسارت وارده به باغات در سطح کشور 650 هزار هکتار بوده و بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که سه میلیون تن از محصولات سردرختی در مناطق سردسیری کشور از بین رفته‌اند و ارزش ریالی این میزان محصولات 81 هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به نحوه حمایت دولت از خسارت دیدگان افزود: آن دسته از کشاورزانی که محصولات سردرختی خود را بیمه کرده‌اند با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت خود را پس از برآورد میزان خسارت توسط کارشناس بیمه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌های مستمر و مداومی که نمایندگان شهرستان‌های کوثر و خلخال و نیز شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی و جدیتی که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می‌دهند به زودی دولت خط اعتباری مستقلی را نیز برای آن دسته از باغدارانی که محصولات سردرختی خود را بیمه نکرده‌اند در نظر گرفته خواهد شد و با پرداخت وام‌های کم بهره به این دسته از باغداران توان اقتصادی و بنیه مالی آنان تقویت خواهد شد تا باغات خود را مدیریت کنند و با حفظ روحیه امید برای محصول پر بار برای سال‌های آتی سعی و اهتمام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کدمطلب: 1722247، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
ینی نمیشد با یه برنامه ریزی و مدیریت بران از پسش بر اومد؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
واقعا خسارت بزرگیه
انشاالله که این پاییز دچار گرانی سیب و میوه ها نشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین