پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۱۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به اصلاحیه قانون پولشویی تصویب کردند که اصل مال و درآمد حاصل از ارتکاب جرم پولشویی مصادره شود و افشای اسناد برای استفاده شخصی را نیز مشمول مجازات دانستند.
شعارسال: نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ماده 9 لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را با 153 رای موافق، 24 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس تصویب کردند: اطلاعات و اسناد گردآوری شده در اجرای این قانون، صرفا در جهت کشف و رسیدگی به جرائم استفاده می شود، افشای اطلاعات و اسناد یا استفاده از آنها به نفع خود یا دیگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مأموران دولتی یا سایر اشخاص مقرر در این قانون ممنوع بوده و متخلف به مجازات حبس تعزیری درجه پنج محکوم خواهد شد.

نمایندگان مجلس همچنین ماده 10 لایحه را با 148 رای موافق، 18 رای مخالف و 3 رای ممتنع از 216 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس تصویب کردند: اصل مال و درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشأ و جرم پولشویی (و اگر موجود نباشد مثل یا قیمت آن)، مرتکبین جرم پولشویی مصادره می شود، چنانچه جمع اموال، درآمدها و عواید مذکور تا ده میلیارد ریال باشد به حبس تعزیری درجه پنج و ارقام بیشتر از آن به حبس تعزیری درجه چهار و در هر دو مورد به جزای نقدی معادل وجوه با ارزش مالی که مورد پولشویی واقع گردیده محکوم می شوند.

نمایندگان در تبصره 1 این ماده تصویب کردند: چنانچه عواید حاصل از جرم به اموال دیگری تبدیل یا تغییر یافته باشد همان اموال و در صورت انتقال به ثالث با حسن نیت، معادل آن از اموال مرتکب ضبط می شود.

نمایندگان در تبصره 2 این ماده نیز تصویب کردند: صدور و اجرای حکم ضبط دارایی و منافع حاصل از آن در صورتی است که متهم به لحاظ جرم منشأ، مشمول این حکم قرار نگرفته باشد.

براساس مصوبه نمایندگان در تبصره 3 این ماده، مرتکبین جرم منشا در صورت ارتکاب جرم پولشویی علاوه بر مجازات های مقرر مربوط به جرم منشأ، به مجازات های پیش بینی شده در این قانون نیز محکوم خواهند شد. مرتکبین جرم پولشویی در صورت عدم ارتکاب جرم منشأ صرفا به مجازات مقرر در این ماده محکوم می شوند.

نمایندگان در تبصره 4 این ماده نیز تصویب کردند: در صورتی که جرم پولشویی به صورت سازمان یافته ارتکاب یابد موجب تشدید در مجازات به میزان یک درجه خواهد بود.

نمایندگان در تبصره 5 ماده 10 تصویب کردند: در صورتی که اشخاص حقوقی مرتکب جرم پولشویی شوند علاوه بر مجازات های مقرر در ماده (20) قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی معادل دو تا چهار برابر وجوه با ارزش مالی که مورد پولشویی واقع گردیده محکوم می شوند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبصره 6 این ماده را نیز تصویب کردند که بر اساس آن در جرم پولشویی چنانچه این اموال متعلق به غیر باشد و در دادگاه صالحه مشخص شود که بدون اطلاع مالک استفاده شده باید به مالک آن مسترد شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده 11 تصویب کردند شعبی از دادگاه های عمومی در تهران و در صورت نیاز در مراکز استانها به امر رسیدگی به جرم پولشویی و جرائم مرتبط اختصاص می یابد. اختصاصی بودن شعبه مانع رسیدگی به سایر جرائم نمی باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی شفاف ، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 459823 ، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
واقعا چرا بایدقوانینی باشه که پولشویی رو تو ایران ممکن کنه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این درآمد ها خوردن نداره ؛ کاش نظارت هارو در این رابطه بیشتر کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
اگه اینجوری باشه باید بیشتر همین نمایندگان اموالشون مصادره بشه:)
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین