پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۴ میلیارد تومان اعتبار به توسعه آرامگاه فردوسی اختصاص یافته است.
شعار سال: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۴ میلیارد تومان اعتبار به توسعه آرامگاه فردوسی اختصاص یافته است.
 علی‌اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت حکیم توس؛ ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: نقش فردوسی این است که با احیاء زبان فارسی از این گنیجنه گرانقدر حفاظت کرد و زمانی مبادرت به این کار کرد که ایران شکوه و قدرت گذشته خود را در دوره سامانیان نداشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: فردوسی با شاهنامه از هویت ملی ایرانیان پاسداری کرد و تبدیل به میراث دار بزرگ زبان فارسی شد و یادگار بزرگ وی یعنی شاهنامه نیز این نقش را ایفا می‌کند.

مونسان افزود: هویت ملی ایرانیان مسئله‌ای است که با زبان فارسی ارتباط وثیق دارد و فردوسی نقش بارزی در احیاء این هویت ایفا کرده است؛ در واقع فردوسی در شاهنامه به مقولاتی مانند ملیت، دین و زبان پارسی پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر انتقال فرهنگ و هویت ایرانی در لابلای تاریخ زحمات فراوانی از سوی اندیشمندان و افراد مختلف تقبل شده است خاطرنشان کرد: مصادیق این کوشش همواره فراوان است و در جریان دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که ایرانیان از هویت و دین و زبان خود با تمام وجود دفاع کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: امروز باید این داشته‌های تاریخی و هویتی خود را در معرض دید دیگران قرار دهیم و از طریق جذب گردشگران خارجی هویت خود را به معرض نمایش بگذاریم؛ آرامگاه فردوسی از مکان‌های تاریخی است که می‌تواند بدین منظور مورد استفاده قرار گیرد و امسال 4 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آن اختصاص پیدا کرده است و در مجموع 16 میلیارد تومان به مقوله گردشگری این مکان تاریخی از سوی دولت اختصاص یافته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1397، کدخبر: www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین