پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
سخنگوی کمیسیون اصلاح ساختار دولت گفت: تا 3ماه آینده بررسی طرح‌ها و لوایح به پایان می‌رسد و تکلیف ادغام یا تفکیک وزارتخانه‌ها مشخص می‌شود.

شعار سالقاسم میرزایی‌نیکو سخنگوی کمیسیون اصلاح ساختار دولت در مجلس با اشاره به اصلاح ساختار دولت، گفت: لایحه‌ای از سوی دولت مبنی بر تفکیک 2 وزارتخانه وزارت راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون واصل شده است که بر این اساس، راه از مسکن و شهرسازی و صنعت از بازرگانی تفکیک می شود.

وی با بیان اینکه طرح هایی در زمینه اصلاح ساختار دولت از سوی نمایندگان مطرح و به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارائه شده است، افزود: با افزوده شدن تدریجی حجم طرح‌ها و لوایح امکان بررسی آنها در کمیسیون‌های مربوطه نبود لذا براساس تصمیم هیئت رئیسه مجلس کمیسیون مشترکی در این زمینه ایجاد شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: طی جلسات این کمیسیون نظرات دولت، نمایندگان و افراد صاحب نظر جمع‌آوری می‌شود و دیدگاه و نظرات عسگری آزاد، جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری و کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه نیز در جلسات مختلف به اعضا منتقل شد.

سخنگوی کمیسیون اصلاح ساختار دولت با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره وضعیت تعداد وزارتخانه‌های کشورهای مختلف ادامه داد: براساس این گزارش کشور سوئیس 7 وزارتخانه، هند 39 و فرانسه و آمریکا نیز 15 وزارتخانه دارند لذا تعداد وزارتخانه ها در کشورهای مختلف دنیا چندان اهمیت نداشته بلکه عملکرد آنها مهم بوده است.

میرزایی‌نیکو با تاکید براینکه با بررسی لایحه دولت به این نتیجه رسیدیم که کار کارشناسی درباره این لایحه صورت نگرفته شده است، گفت: از سال 1319 تاکنون 7 بار وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت از هم جدا و در هم ادغام شده‌اند که این مسئله جای تامل دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون به دنبال برگزاری جلسه‌ای در این زمینه با رئیس جمهور هستند، تاکید کرد: در جلسه اخیر با حضور رئیس مجلس مقرر شد در کنار تفکیک این 2 وزارتخانه سایر موارد مانند تشکیل وزارتخانه انرژی نیز بررسی می‌شود.

میرزایی نیکو ادامه داد: پیشنهاد شده تا بخش آب از زیرمجموعه وزارت نیرو خارج و وزارتخانه ای به نام "آب، منابع طبیعی و محیط زیست" تشکیل شود، بخش برق نیرو ، نیز در زیر مجموعه وزارت انرژی گنجانده شود.

سخنگوی کمیسیون اصلاح ساختار دولت اظهار کرد: در این جلسات موضوع عمران روستایی و همچنین موضوع تفکیک وظایف شهرداری‌ها مطرح شد و به این نتیجه رسیدیم که تعادل را رعایت کرده و نکات قوت هر 2 طرح و لایحه را بررسی و جمع بندی کنیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد: لاریجانی در جلسه اخیر کمیسیون تاکید کرد که کار تطبیقی در این زمینه انجام شده و علاوه بر تفکیک این 2 وزارتخانه سایر موارد نیز ارزیابی شود، همچنین از گزارش‌های مرکز پژوهش ها مجلس نیز در تصمیم گیری نهایی استفاده شود.

میرزایی‌نیکو همچنین اظهار کرد: تا 3 ماه آینده بررسی طرح ها و لوایح به پایان می‌رسد و ما در این زمینه به جمع بندی می‌رسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۵۱۷۰۸۳، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین