پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مخالفت اکثریت اعضای این کمیسیون با ادغام یک وزارتخانه خبر داد.
شعارسال: محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً پیشنهاد تفکیک وزارت صنعت و معدن و تجارت در این کمیسیون مطرح و اکثریت اعضا با آن مخالفت کردند، گفت: تاریخچه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که در گذشته چهار وزارتخانه صنایع سنگین، صنایع، معادن و بازرگانی وجود داشت که هر کدام از این وزارتخانه ها بخش‌های فراوانی در سراسر کشور داشت و باعث شده بود تا تصدی‌گری دولت چندین برابر باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرگاه به دنبال تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم باید برای این تصمیم امتیازهای ویژه ای قایل شویم تا تفکیک توجیه پذیر باشد ادامه داد: شاید عده ای اصرار داشته باشند که این چهار وزراتخانه در گذشته مزیت‌هایی داشته اما امروز که ادغام صورت گرفته، این مزیت‌ها به عیب تبدیل شده و دیگر نمی‌توان به گذشته دل خوش بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با یادآوری اینکه در گذشته وقتی چهار وزراتخانه داشتیم، تمامی آن بخش‌ها دولتی بود افزود: امروز دیگر بسیاری از آن بخش‌ها دولتی نیست یا تبدیل به شبهه دولتی شده و نمی توان از توانایی آنها استفاده کرد.

کوهکن با اعلام اینکه در گذشته سیاست‌گذاری برای چهار وزراتخانه در ستاد بود اظهار داشت: پس از ادغام بسیاری از سیاستگذاری‌ها در مسیر صف اتفاق افتاد بنابراین دیگر نمی توانیم آن مواردی که به کار اجرایی مشغول شده را به کار ستادی بازگردانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن هدف از ادغام را افزایش نظارت اعلام کرد و گفت: وقتی چندین وزارتخانه را ادغام کردیم به دلیل آن بود که از حجم وزارتخانه‌ها بکاهیم تا نظارت را افزایش دهیم و رویکرد به سوی واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد آنها بود که اگر بار دیگر تفکیک صورت بگیرد باید دستگاه‌های عریض و طویل را ایجاد کنیم و با این کار حرکت را سنگین می‌کنیم که به زیان صنعت، معدن و تجارت کشور خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 14اسفند 1396، کدخبر: 596339،www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین