پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
دکتر محامدی، استاد بیماری های داخلی و ریه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نخستین دانش آموخته زن ایرانی دانشگاه های آلمان پس از جنگ جهانی دوم درگذشت.

شعار سال: دکتر محامدی، استاد بیماری های داخلی و ریه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نخستین دانش آموخته زن ایرانی دانشگاه های آلمان پس از جنگ جهانی دوم درگذشت.

مراسم تشییع پیکر استاد فقید دکتر شکوه اقدس محامدی دیروز جمعه با حضور جمعی از اعضای هیات‌علمی گروه‌های مختلف، فراگیران و دانش‌آموختگان، خانواده استاد و کارکنان مجتمع در محوطه مجتمع بیمارستانی امام خمینی برگزار شد.

دکتر صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی در پیامی با تسلیت ضایعه فقدان استاد شکوه اقدس محامدی آورده است: حضور روشنی‌بخش وی در بخش فوق تخصصی ریه و بیماری‌های تنفسی مجتمع تا واپسین روزهای توانمندی، نشان از عطش وصف‌ناپذیر آن استاد عزیز در راه گسترش طبابت اخلاق مدارانه داشت.

مراسم ترحیم استاد نیز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برقرار خواهد بود.

شکوه اقدس محامدی که متولد ۲۴ فروردین ماه ۱۳۱۰ در تهران بود با احراز رتبه اول در آزمون اعزام به خارج برای تحصیل پزشکی عازم آلمان شد و دكتري خود را در سال ۱۳۳۷ و تخصص داخلي را در سال ۱۳۳۹ از دانشگاه فريدريك ويلهلم بن اخذ كرد. وی پنج سال بعد موفق به کسب ديپلم بيماري هاي گرمسيري از دانشگاه هامبورگ شد.

دکتر محامدي در سال ۱۳۴۵ به ايران بازگشت و از اوايل مهر ماه رياست درمانگاه بيمارستان مهر را برعهده گرفت. او همچنين پس از قبولي (با رتبه اولي) در امتحان استادياري از اول اسفند ۱۳۴۵ در بيمارستان وزيري مشغول به كار شد.

وی سال ۱۳۴۷ به بيمارستان هزار تختخوابي (امام خمینی) منتقل شد و سال ۱۳۵۰ موفق به اخذ درجه دانشياري شد. دکتر محامدی در سال ۱۳۵۵ به کسب درجه استادی و همچنین اخذ ديپلم آنزيم شناسي در بيماري هاي خون از وين نایل شد.

وی که در سال ۱۳۶۳ به درجه فوق تخصص ريه رسیده بود سال ۱۳۷۶ با پايه ۲۳ استادي بازنشسته شد. استاد محامدی پس از بازنشستگی نیز همچنان فعالیت های علمی، آموزشی و درمانی خود را ادامه داد.

زنده یاد استاد محامدی عاشق حرفه پزشکی بود و برای اینکه بتواند تنها به این حرفه و پژوهش و آموزش پزشکی بپردازد، هیچگاه ازدواج نکرد. مطبی دایر نکرد و تنها به حقوق معلمی دانشگاه اکتفا کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان علم ایران، تاریخ انتشار 29 اردیبهشت 97، کد مطلب: 38318، www.isw.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
چقدر تلخه از دست دادن این اساتید! خدایش بیامرزاد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین