پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
بازاریابی علمی و شناخت دقیق بازارهای هدف، یکی از مهمترین سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای سودآور کردن شرکت‌های تابعه است.
شعار سال: بازاریابی علمی و شناخت دقیق بازارهای هدف، یکی از مهمترین سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری برای سودآور کردن شرکت‌های تابعه است.

جمشید تقی زاده (مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری) در نشستی با مدیران ارشد صندوق و مدیرعامل و تعدادی از مدیران شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: شرکت‌ها باید بررسی کنند که با توجه به حجم سرمایه در اختیار خود چه میزان کسب سود کرده‌اند و آیا متناسب با این سرمایه و تجهیزات خود، درآمد و سودآوری داشته‌اند؟

تقی زاده تصریح کرد: باید بازار بین‌المللی مورد رصد دقیق قرار گیرد و بررسی شود که کشورهای بزرگ دنیا که حرفی برای گفتن در صنعت مورد نظر ما دارند، چه کرده‌اند و اگر از ظرفیت‌های خارجی استفاده شود خوب است؟

وی با تاکید بر ضرورت ارائه یک برنامه کوتاه مدت عملیاتی در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، گفت: اگر ضعفی وجود دارد باید به صورت عملیاتی بررسی شود و برنامه نیز باید به صورت عملیاتی ارائه شود. یکی از ضعف‌های موجود نبود بازاریابی مناسب و شناخت بازارهای هدف است. صادرات کالای نفتی و پتروشیمی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان در آن برنامه داشت.

تقی زاده با اشاره به ظرفیت های منطقه اقتصادی سهلان در آذربایجان شرقی، گفت: این منطقه در مرکز آسیای میانه و قفقاز است و وجود فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی می‌تواند حضور ما در این منطقه را توجیه‌پذیر کرده و به سودآوری مورد نظر ما کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه حق ایجاد شرکت و افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه با صندوق بازنشستگی کشوری است، گفت: تمامی فعالیت‌هایی که در این قالب باید انجام شود، حتما باید مورد تایید صندوق باشد و با اخذ مجوزهای لازم اجرایی شود.

کمال‌الدین پیرموذن، عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست در سخنانی اظهار داشت: تعیین تکلیف سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران پیش از ملی شدن آن یکی از مواردی است که باید مورد توجه مدیران این شرکت قرار گیرد.

پیرموذن با تاکید بر لزوم رسیدگی به حساب‌ها و امور مالی شرکت‌ها، گفت: باید پیش از برگزاری مجامع امور مالی و اقتصادی و وضعیت سودآوری شرکت‌ها بررسی و حسابرسی و در مجمع به صورت کامل گزارش شود.

نجات امینی، معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری نیز تاکید کرد: سهم کانتینری شرکت از بازار باید افزایش یابد که نیازمند یک برنامه و استراتژی مشخص است. نزدیکی انبارهای عمومی و کشتیرانی یک ظرفیت و فرصت مناسب است و می‌توان در جهت هم‌افزایی از آن استفاده کرد.

امینی تصریح کرد: حاکمیت شرکتی و اجرای مسیرهای صحیح آن از طریق سلسله مراتبی و اخذ مجوزهای لازم از هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری باید سرلوحه فعالیت‌ها و عملکرد شرکت‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا نیز در این نشست، با تاکید بر ضرورت حضور جدی در بنادر کشور گفت: با توجه به سهم بالای ترانزیت کالا از بنادر کشور و سهم اندک شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از این بازار، نیاز است به این حوزه توجه بیشتری صورت گیرد.

ولی آذروش، اظهار داشت: حدود ۵ میلیون تن کالا از شمال به جنوب کشور از طریق خط ریلی جابجا می‌شود که نیاز است با عقد قراردادی به این حوزه نیز ورود کرده و با جدیت فعال شویم. در منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز که یکی از ظرفیت‌های مناسب است، باید سرمایه‌گذاری کرد و در مجموع باید به دنبال خلق درآمدهای جدید باشیم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران نیز با بیان اینکه این شرکت در قالب رد دیون دولت در سال ۷۸ به صندوق واگذار شده است، گفت: از ان زمان این شرکت در چارچوب بخش خصوصی و با اهداف مشارکت در تامین و پرداخت بخشی از حقوق بازنشستگان کشوری از طریق فعالیت‌های اقتصادی در زمینه انبارداری، تخلیه، بارگیری، حفاظت و ایمنی کالا در بخش حمل و نقل انجام داده است.

محمد جمشیدی با اشاره به سابقه ۵۶ ساله شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، اظهار داشت: این شرکت توانسته با احداث مجتمع‌های وسیع و تامین انبارهای مختلف نگهداری کالا در سراسر کشور به ویژه در مبادی ورودی و خروجی فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه صادرات و واردات کالا داشته باشد.

جمشیدی تصریح کرد: این شرکت به عنوان پیشگام صنعت نوین انبارداری، در عرصه جهانی نیز اعتبار خوبی دارد و هم‌اکنون عضو فدراسیون بین‌المللی انجمن های انبارداری و لجستیک جهانی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر این شرکت، ۲۰ شعبه و ۹ شرکت تابعه دارد که در بزرگترین و اصلی ترین گمرکات زمینی، هوایی و دریایی کشور مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه ۹۳ درصد امور گمرکات هوایی کشور در اختیار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران است.

جمشیدی با بیان اینکه توسعه انبارهای غیرگمرکی و ارائه خدمات مرتبط با این حوزه یکی از اولویت‌های این شرکت است، گفت: این شرکت با نازل‌ترین نرخ تعرفه واستفاده از مدرن‌ترین و مجهزترین انبارها، اماکن، تاسیسات، ماشین‌آلات و نیروی انسانی متخصص خدمات خود را در گمرکاتی نظیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، سهلان، بازرگان، آستارا، مشهد، سرخس، اینچه برون، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، بندرلنگه و ... ارائه می‌کند.

وی با اشاره به محقق شدن بالاترین سود در طول ۵۶ سال از عمر شرکت، گفت: رقم سود شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن ۷۵ درصد است و امسال نیز ۲۳ درصد سود پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر افزایش نقش کشورمان در ترانزیت کالا، اظهار داشت: ایجاد انگیزه و ترغیب صاحبان کالا برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای ترانزیت کالا یکی از سیاست‌های مهم دولت است چراکه این امر می‌تواند درآمدزایی مناسبی برای کشور ایجاد کند.

جمشیدی ادامه داد: ورود به فعالیت‌های سایر حلقه‌های زنجیره خدمات لجستیک با هدف ارائه خدمات حمل و نقل بین‌المللی و داخلی در راستای جذب و توسعه سهم بازار لجستیک و عرضه هرچه بهتر خدمات به مشتریان در دستور کار قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1397، کدخبر: www.ilnanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
امیدواریم این طرح های ارائله شده سریع تر به سرانجام برسه و سوددهی خوبی برای این شرکت ها داشته باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین