پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
مسئول پایش پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد، با بیان این‌که جمع بندی عملکرد حراست از بافت نقش مهمی در تسریع عملکرد ثبات ثبت جهانی دارد، گفت: نامه‌های تعریف شاخص‌های ثبت جهانی از سوی پایگاه میراث فرهنگی تدوین و برای دریافت گزارش به دستگاه‌های متولی در استان ارسال شده که باید هرچه سریعتر نسبت به پاسخ و ارائه گزارش کامل در حوزه شاخص‌های مربوطه اقدام شود.
شعار سال: مسئول پایش پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد، با بیان این‌که جمع بندی عملکرد حراست از بافت نقش مهمی در تسریع عملکرد ثبات ثبت جهانی دارد، گفت: نامه‌های تعریف شاخص‌های ثبت جهانی از سوی پایگاه میراث فرهنگی تدوین و برای دریافت گزارش به دستگاه‌های متولی در استان ارسال شده که باید هرچه سریعتر نسبت به پاسخ و ارائه گزارش کامل در حوزه شاخص‌های مربوطه اقدام شود.

بهاره بهرا ، با اشاره به این‌که شاخص‌هایی به منظور پایش و مانیتورینگ بافت تاریخی یزد در فصل ششم پرونده ثبت جهانی یزد ارائه شده است، اظهار کرد:‌ در این فصل تعهد شده که این شاخص‌ها در دوره‌های زمانی مختلف و متناسب با نوع شاخص‌های تعیین شده ارائه و به صورت گزارش‌های یک ساله به تهران ارسال شوند.

وی افزود: دفتر پایگاه سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری مستقر در تهران وظیفه دارد بعد از جمع آوری اطلاعات مربوط به بافت جهانی یزد، گزارش‌ها را در قالب و چارچوبی که یونسکو تعریف کرده قرار و به صورت گزارش پنج ساله به سازمان بین المللی یونسکو ارائه کند.

مسئول پایش پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با بیان این‌که 195 هکتار از زمین‌های یزد، ثبت جهانی شدند، گفت:‌ با توجه به این‌که در بافت تاریخی زندگی جریان دارد، برای جنبه‌های مختلف کالبدی، فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی آن شاخص‌هایی تعریف شده که در دستور کار پایش پایگاه میراث فرهنگی قرار گرفته است.

بهرا در ادامه با اشاره به این‌که امکان پایش بعضی از این شاخص‌ها توسط پایگاه میراث فرهنگی وجود ندارد، گفت:‌ پایش بعضی از شاخص‌ها که در اختیار ما نیست در فصل ششم پرونده ثبت با عنوان مانیتورینگ در جدولی به همراه نام متولی آن ارائه شده است.

وی تصریح کرد: برای هر کدام از این شاخص‌ها نامه‌هایی تنظیم و در بهمن ماه سال 96 به سازمان‌های مربوطه در استان یزد ارسال شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نامه‌های تعریف شاخص‌های ثبت جهانی به فرماندهی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری ناحیه تاریخی، اداره آب و فاضلاب، شرکت برق، شرکت گاز، استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری مرکزی، سازمان هواشناسی، شرکت مخابرات و اداره آب منطقه‌ای استان یزد فرستاده شدند،‌که امیدواریم هرچه زودتر نسبت به ارائه پاسخ کامل و مستند اقدام شود.

مسئول پایش پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با بیان این‌که متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های مکرر  پایگاه میراث فرهنگی تاکنون موفق شده تنها با سه ارگان در راستای دریافت شاخص‌های تعیین شده آنها ارتباط برقرار کند، گفت: این ارتباط‌ها متاسفانه در حد تلفنی بوده و تنها اداره هواشناسی تعدادی از شاخص‌های تعریف شده را ارسال کرده است.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر لزوم دریافت پاسخ کامل و جامع از سوی ارگان‌های مربوطه خاطرنشان کرد:‌ بدیهی است جمع بندی عملکرد حراست از بافت نقش مهمی در تسریع عملکرد ثبات ثبت جهانی و ارائه گزارش مطلوب به یونسکو ایفا می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397، کدخبر: 97030100097 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین