پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۶۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
پیرو چاپ گزارش «شرق» در شماره 3148 تحت‌ عنوان «تبانی در اتاق عمل»، سازمان نظام پزشکی جوابیه‌ای به دفتر روزنامه ارسال کرده است که مشروح آن در ادامه می‌آید.

شعارسال: پیرو چاپ گزارش «شرق» در شماره 3148 تحت‌ عنوان «تبانی در اتاق عمل»، سازمان نظام پزشکی جوابیه‌ای به دفتر روزنامه ارسال کرده است که مشروح آن در ادامه می‌آید.

روزنامه محترم شرق در صفحه اول شماره 3148 خود گزارشی را تحت عنوان «تبانی در اتاق عمل» تیتر کرده و در ادامه همان صفحه و صفحات 12و13 طی شرح مبسوطی رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای برخی پزشکان و جراحان تحت عنوان «آفرگیری» را به چالش کشیده است. صرف نظر از صحت‌و‌سقم گزارش مذکور که البته در پایان آن بر دسترسی جریده به مستندات مربوطه اشاره شده، سازمان نظام پزشکی صریحا بر غیرحرفه‌ای‌بودن این قبیل اعمال و رفتارها تأکید می‌کند.

شایان ذکر است که تاکنون پرونده‌های متعددی در این خصوص در هیئت‌های انتظامی سازمان نظام پزشکی مطرح و در پاره‌ای موارد به محکومیت شدید متخلفین نیز منجر شده است.

مع‌الوصف به نظر می‌رسد در شرایط فعلی و با عنایت به اینکه اعتماد عمومی به گروه‌های مرجع به‌وی‍ژه پزشکان و اساسا اسباب ارتقای سلامت جسمی و روانی آحاد جامعه باید از هر حیث مورد توجه قرار گیرد، شایسته است به‌جای درج گزارش‌هایی ازاین‌دست، آن رسانه محترم مستندات و مدارک خود را به مرجع صالح از جمله سازمان نظام پزشکی منعکس نماید. در این صورت علاوه بر مجازات شدید متخلفان، اسباب نزدیکی رسانه‌ها و نهادهای اجرائی و نظارتی فراهم آمده که به کاهش کاستی‌ها و تخلفات منجر خواهد شد.

این حسن همکاری در درازمدت به تقویت اعتماد عمومی به‌وی‍‍‍ژه به گروه‌های مرجع مورد وثوق جامعه نیز خواهد انجامید.

در پایان متذکر می‌شود که ادعای ضمنی گزارش مبنی‌بر اطلاع سازمان نظام پزشکی از ماوقع و فقدان هرگونه عکس‌العمل قویا تکذیب می‌گردد، چراکه هرگونه رفتار سهم‌خواهانه از اعمال یا ارجاع خدمات پزشکی که اصطلاحا سهم‌خواری یا فی‌اسپیلیتینگ نامیده ‌می‌شود طبق مقررات حرفه‌ای، موازین و کدهای اخلاقی و به‌ویژه مواد 6 و7 و20 آیین‌نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات اعضای سازمان نظام پزشکی اکیدا ممنوع و مرتکب مستحق مجازات انتظامی است.

لذا سازمان نظام پزشکی کل کشور به‌عنوان مسئول رسیدگی به این‌گونه تخلفات، خواستار آن است که روزنامه محترم شرق نام و مشخصات مورد ادعا در گزارش را سریعا در اختیار سازمان نظام پزشکی قرار دهد تا وفق قانون به آنها رسیدگی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار:31اردیبهشت1397 ، کدخبر: 187878: www.sharghdaily.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
چه عجب یه جا هم حق بیمار گرفته شد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
برخورد با تخلفات بیمارستانی باید از همیشه شدید تر بشه چون درامد پزشکان الان در حد بسیار بالاییه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین