پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۲۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به طور قطع عدم رعایت ملاحظات اخلاقی و سوء رفتارها در جامعه پزشکی بیش از عموم جامعه نیست و قطعا پزشکان هم جزئی از کل جامعه هستند.

شعار سال: طاهره چنگیز ظهر پنجشنبه در جلسه ای به مناسبت روز پزشک اظهار داشت: پزشکان را باید جزو مردم دانست و زمانی که یکسری از برخوردها و رفتارها در تمام لایه های جامعه درونی می شود، قطعا جامعه پزشکی از این امر مستثنی نیست و این موضوع خود را نشان می دهد و برای همگان قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه به طور کامل از وضع حاکم بر جامعه پزشکی رضایت صد در صدی نداریم، ادامه داد: بر پایه مشاهدات عینی و بازخوردها و نیز با توجه به جلسات ارزیابی مشکلات و شکایات باید دانست که عامه پزشکان ملاحظات اخلاقی را رعایت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این در حالی است که غالبا در سطح جامعه شاهدیم که بداخلاقی و برخی رفتارهای نامناسب پزشکان بیش از خوبی های آن ها در بین مردم منعکس می شود، افزود: به واسطه بعضی از رفتارهای عینی موجود که مصداق رعایت اخلاق پزشکی و استانداردهای رفتاری است، اصول اخلاقی در جامعه پزشکی باید ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه بر پایه تغییر نگرش مردم و انتظارات عامه افراد جامعه انتظار می رود که رویه معمول و سابق در حوزه پزشکی تغییر و تعدیل شود، گفت: در بسیاری از کشورها شاهدیم که ملاحظات اخلاقی پزشکی از چارچوب ها و ملاحظات مذهبی جدا است.

چنگیز ادامه داد: رازداری، ارزش قائل شدن برای کرامت انسانی بیمار و احترام به حق انتخاب و اختیار او در آموزه های اسلامی از ارزش‌های اخلاقی در حوزه پزشکی است.

وی با بیان اینکه پزشکان باید پزشکی را شغل ندانند و بدانند که پزشکی را حرفه و پیشه خود ساختند، اعلام کرد: پزشکی شغل نیست چون نباید به دید درآمد به آن نگریست بلکه یک حرفه است که ارزش‌های انسانی و اجتماعی خودنمایی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: یک پزشک باید عاشق مردم و خدمت رسانی به آن ها باشد؛ در غیر این صورت هم خودش اذیت می شود و هم بیماران و افراد مرتبط با آنها ممکن است در معرض آسیب قرار گیرند و در نهایت نیز متاسفانه موفق به ادای حق پزشکی نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه به واقع اینگونه نیست که پزشکان متخصص درآمد بالاتری دارند یا اینکه مشغله ذهنی آنها صرفا کسب درآمد از راه پزشکی باشد، بیان کرد: برخی از متخصصان به واسطه تعرفه خدماتی یا توانایی منحصر به فردشان، درآمد بالاتری دارند.

چنگیز با بیان اینکه پزشکی به واقع یک حرفه سخت است زیرا به طور قطع مشکلات بیماران در روحیه و رویه زندگی آن ها تاثیر می گذارد، گفت: اغلب اوقات پزشکان زندگی خانوادگی، تفریحات و آرامش خیال سایران را ندارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 شهریور 97، کد مطلب: 4382528، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
با این حرف ها نمیشه اتفاقی رو که در زمینه درمان و بهداشت داره تو کشور میفته رو نادیده گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین