پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
پس از آن که شهرداری تهران تصمیم به انتشار مناقصات و مزایده‌ها در سامانه شفاف گرفت؛ حالا قرار است از سامانه‌ای به نام داده‌های عمومی رونمایی شود. سامانه‌ای که گفته می‌شود شهرداری را یک گام دیگر به شهر هوشمند و «شهرداری تمام شیشه‌ای» نزدیک‌تر می‌کند.

شعار سال: محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران درباره جزئیات سامانه داده‌های عمومی گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند جمعیت شهر تهران چه تعدادی است یا زیرساخت‌های حمل و‌ نقل در چه وضعیتی قرار دارد که این اطلاعات در سامانه داده‌های عمومی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه بیشتر شهرها یک بستر اطلاع‌رسانی از وضعیت شهر را برای شهروندان فراهم کرده‌اند، از رونمایی سامانه داده‌های عمومی در هفته جاری خبر داد و درخصوص سامانه شفاف نیز اظهار کرد: این سامانه داده‌های عینی و جزئیاتی مانند قراردادها و اطلاعات مالی را در اختیار مردم گذاشته است و به زودی تمام مناقصات و واگذاری املاک در این سامانه بارگذاری می‌شود.

پیشتر و در ۲۱ فروردین ۹۷، سامانه جزئیات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان شهرداری تهران و در دسترس عموم مردم قرار گرفت. در این سایت جزئیات ۳۵۰ قرارداد در پنج بخش موضوع قرارداد، نام پیمانکار، نام کارفرما، مبلغ نهایی قرارداد و جزئیات بیشتر منتشر شده است.

امضای تفاهم‌نامه با بخش خصوصی داخلی و خارجی

فرجود در مورد امضای تفاهم‌نامه‌های داخلی و خارجی در سازمان فناوری در زمینه هوشمندسازی تهران تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف بوده است. در واقع برخی از آنها عمومی‌تر و در حوزه سرمایه‌گذاری شهری و برخی دیگر نیز در حوزه مدیریت بحران، حمل و نقل، حوزه‌های زیست محیطی شهر تهران، پلت‌‌‌فرم‌های شهری و... بوده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران تمام قراردادهای داخلی با بخش خصوصی امضا شده و شرکت‌های خارجی هم تاکنون استقبال خوبی از موضوع و حوزه‌های تفاهم‌نامه‌ها کرده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 31 اردیبهشت 97، کد مطلب: 610664 : www.asriran.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین