پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۰۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران گفت: میزان مصرف قلیان در دختران 10 برابر مصرف سیگار گزارش شده است که از مسیر سیگار و قلیان، نوجوانان به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند.
شعارسال: محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در نشست خبری که به مناسبت هفته پیشگیری از مصرف دخانیات برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه دغدغه جدی در زمینه پیشگیری از مصرف دخانیات در کشور وجود ندارد و این موضوع دغدغه جدی مسئولان نیست.

وی با اشاره به طرح استفساریه مجلس در خصوص خارج شدن قهوه‌خانه‌ها از لیست اماکن عمومی اظهار داشت: برای اینکه یک طرح یک یا دو فوریتی را به مجلس ببریم، باید کارهای زیادی صورت گیرد، اما این استفساریه ابتدا با دوفوریت و سپس با یک فوریت بررسی شد.

وی با بیان اینکه در جامعه ما گروه‌های تأثیرگذاری در خصوص رفتارهای اجتماعی وجود دارند، گفت:‌هنرمندان و ورزشکاران از جمله این افراد به شمار می‌روند و متأسفانه در محبوب‌ترین سریال‌های خانگی مشاهده می‌کنیم که مصرف دخانیات به نمایش گذاشته م ی‌شود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات تصریح کرد: آخرین فیلم سینمایی تولیدشده در مجموع 14 صحنه مصرف سیگار را به نمایش می‌گذارد که 15 دقیقه از زمان فیلم را به خود اختصاص داده است.

مسجدی با بیان اینکه 76 درصد از دانش‌آموزان ما از عوارض مصرف دخانیات آگاه هستند، گفت: ساخت و پخش چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود که تمام اقدامات ما در زمینه پیشگیری از مصرف دخانیات به هدر رود و هیچ نتیجه‌ای حاصل نشود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین مباحث امروز جامعه ما برجام است، توضیح داد: برای اینکه آزمایشگاه‌های سل از ماسک ویژه برخوردار باشند، به دلیل تحریم‌ها آنها را با کیف و چمدان‌های دیلپماتیک وارد کشور کردیم، اما می‌بینیم که دخانیات تنها صنعتی است که هیچ‌وقت تحت تحریم قرار نگرفته است.

وی افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا بسیاری از سازمان‌ها و افراد را تحریم می‌کند اما باید بپرسیم که چرا شرکت بریتیش امریکن توباکو که در ایران کارخانه دارد جریمه نمی‌شود؟

وی ادامه داد: صنعت دخانیات در کشور ما بیش از 3 میلیارد دلار گردش مالی دارد که 30 درصد آن مربوط به متولیان داخلی و 70 درصد دیگر مربوط به فعالان خارجی است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات اظهار داشت:‌این موضوع در حالی است که وزارت صنعت، معدن و مجلس شورای اسلامی مجوز احداث این کارخانه‌ها را در کشور می‌دهند.

مسجدی تصریح کرد: مشاهده می‌کنیم که کشور ژاپن نیز در ایران اقدام به احداث کارخانه تولید دخانیات کرده است، در حالی که ما می‌توانستیم از این کشور تکنولوژی را وارد کنیم.

وی در پایان با اشاره به میزان مصرف قلیان در دختران گفت: میزان مصرف قلیان در دختران 10 برابر مصرف سیگار گزارش شده است که از مسیر سیگار و قلیان، نوجوانان به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  فارس، تاریخ انتشار: 6 خرداد1397، کد خبر:  13970306000767، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
واقعا جای تاسف داره جامعه ای که این همه دم از دین و دینداری میزنه وضعش اینه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین