پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
از 7 هزار واحد شهری کاملا تخریب شده سرپل‌ذهاب تا به امروز، تنها یک واحد به بهره‌برداری رسیده است.

شعار سال: نخستین واحد شهری در سرپل‌ذهاب به‌نام ایرج طهماسبی افتتاح شد.

مالک این خانه کاملا تخریب شده در زلزله‌ 7.3 ریشتری استان کرمانشاه می‌گوئید، 42 میلیون تسهیلات دریافت کرده که‌ 10 میلیون آن به صورت معیشتی است.

بنیاد مسکن مشارکت فعال این مالک در کار بازسازی را دلیل افتتاح این واحد کاملا تخریبی می‌داند و در این راستا از شهرنشنان سرپل‌ذهاب خواسته‌ هر چه سریع‌تر برای شروع بازسازی واحدهای خود اقدام کنند به ویژه واحدهایی که در خیابان‌های اصلی شهر قرار دارند.

براساس این گزارش، بیشتر واحدهای شهری فاصله زیادی تا رسیدن به مرحله افتتاح دارند و بیش از یک‌هزار واحد در نوبت دریافت نقشه از نظام مهندسی هستند، با این وجود مسؤولان بازسازی می‌گویند، تسهیلات آماده است و مراحل آواربرداری برای زلزله‌زدگان به صورت رایگان انجام می‌شود.

در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال گذشته، 97 هزار واحد شهری و رستایی استان کرمانشاه آسیب دیدند که از این تعداد 37 هزار واحد تخریبی کامل هستند و از این تعداد 7 هزار واحد در شهر سرپل‌ذهاب واقع است.

تا به امروز 3 هزار مالک در این شهر کار بازسازی واحد تخریبی خود را آغاز کرده‌اند.

این گزارش ادامه می‌دهد، در روستاها هم تا به امروز 8 هزار واحد در مراحل پایان ساخت است که قرار است تا یک‌ماه آینده شمار واحدهای آماده تحویل به 2 هزار واحد برسد.

براساس وعده‌های داده شده قرار است، 12 هزار واحد یعنی حدود نیمی از واحدهای تخریب شده قرار است تا شهریورماه امسال به مرحله پاپان کار برسند.

مسؤولان واحد بازسازی وعده داده‌اند که تا اواخر پاییز امسال یعنی یک سال پس از وقوع زلزله بازسازی همه واحدهای روستایی سرپل‌ذهاب به پایان برسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 7 خرداد 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۳۰۷۰۰۰۱۰۳ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
این خبرهایی که میشنویم نشون دهنده اینه که شرایط رو به پیشرفته ایشالله
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین