پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
علی رغم تعداد بالای بیماران سرطانی در استان کرمانشاه، تخت های بیمارستانی متناسب با تعداد بیماران نیست و آن ها باید برای خالی شدن تخت انتظار بکشند.

شعار سال: سرطان علاوه بر رنج بیماری، مبتلایان را دچار مشکلات و فشارهای مالی بسیاری می‌کند. سالانه قریب به ۱۰۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند و آنچه مسلّم است تشخیص زودهنگام، توسعه نیروی انسانی، بهبود استانداردهای تشخیصی درمانی و توسعه زیرساخت‌های فضای فیزیکی و تجهیزاتی در بهبود و کنترل این بیماری در مبتلایان بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس اعلام مسئولان، آمار مبتلایان به سرطان در کرمانشاه روندی افزایشی دارد و این مسأله دغدغه و نگرانی دست‌اندرکاران حوزه سلامت را به دنبال داشته است.

مسئولان حوزه سلامت معتقد هستند که آمار سرطان در غرب کشور بالاست و سالانه دست کم هزار بیمار سرطانی در استان کرمانشاه شناسایی می‌شوند. رژیم غذایی نادرست از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان در استان عنوان شده است.

قیمت بالای داروهای شیمی‌درمانی مشکلی که گریبانگیر بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان در استان را گرفته است و تامین هزینه‌های درمان خود مشکلی مضاعف برای این افراد ایجاد کرده است.

کمبود مراکز درمانی سرطانی ها در کرمانشاه سبب نارضایتی آنان شده است

از سوی دیگر، کمبود مراکز درمانی و مراکز شیمی‌درمانی برای خدمات‌دهی به بیماران سرطانی در استان کرمانشاه سبب نارضایتی شدید بیماران و همراهان آنها شده و نوبت‌دهی طولانی و با تاخیر زیاد برای انجام شیمی‌درمانی، کابوس بیماران سرطانی شده است.

یک بیمار مبتلا به سرطان کبد از روند کُند و نامناسب خدمات شیمی‌درمانی به‌شدت انتقاد کرد و گفت: من به سرطان کبد مبتلا هستم و پس از انجام آزمایشات لازم، به توصیه پزشک برای شیمی‌درمانی اقدام کردم اما رویه‌ای که با آن مواجه شدم قابل قبول و قابل درک نیست.

وی افزود: شیمی‌درمانی در بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی و امام رضا(ع) انجام می‌شود و وقتیکه برای دریافت نوبت و پذیرش شیمی‌درمانی به بیمارستان آیت‌الله طالقانی مراجعه کردم به من گفتند که هرزمان تخت خالی شد با من تماس می‌گیرند و وقتی سوال کردم که کی تخت خالی می‌شود می‌گویند بین دو هفته تا یک ماه دیگر ... این درحالیست که وضعیت من بسیار حادّ است و باید هرچه سریع‌تر شیمی‌درمانی انجام بدهم.

۳۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان امام رضا جوابگو نیست

این بیمار سرطانی همچنین بیان کرد: متاسفانه در بیمارستان امام رضا(ع) نیز وضعیت همینطور است و ۳۰ تخت برای بیماران سرطانی وجود دارد در حالیکه ۳۰ تخت جوابگوی کرمانشاه با این وسعت و جمعیت زیاد و همچنین مراجعان کشورهای دیگر و استانهای همجوار نیست، حتی مسئولان بیمارستان گفتند که گاهی بیماران چهار ماه در نوبت انتظار برای شیمی‌درمانی به‌سر برده‌اند و این رویه خدمات‌دهی نامناسب در حالیست که زمان برای درمان بیمار سرطانی بسیار حیاتی است و حتی از یک دقیقه نیز نباید غفلت کرد.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص توضیح داد و گفت: من حق را به بیماران می‌دهم چراکه بیمار سرطانی نباید منتظرنوبت برای شیمی درمانی باشد اما با توجه به سیر افزایشی بیماران سرطانی، دیگر بیمارستان‌های کرمانشاه جوابگو نیستند.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه اقداماتی را برای بهبود خدمات رسانی به بیماران سرطانی در دست انجام دارد و در این راستا یک مرکز شیمی درمانی درمان سرطان در بیمارستان امام رضا (ع) با ظرفیت ۱۲۰ تخت در حال احداث است و ان شاءالله تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و تاحد زیادی از مشکلات ما را در این حوزه برطرف خواهد کرد.

ساماندهی مرکز شیمی درمانی بیمارستان طالقانی

روشنی با اشاره به دیگر اقدامات اضافه کرد: مرکز شیمی درمانی طالقانی نیز در حال ساماندهی است و انشاءالله این مرکز تا یکی دو ماه دیگر به بیمارستان دیگری با ظرفیت بیشتر منتقل می‌شود اما تا زمان آماده شدن مرکز ۱۲۰ تخت تخوابی، مشکلات همچنان وجود دارد و البته در این بُرهه با توجه به نوع بیماری و نوع سرطان و لزوم شروع درمان زودتر برای بیماران سرطانی که مشکل حادّ دارند، اقداماتی انجام می‌شود و نوبت آنها برای درمان زودتر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: خدماتی که به مردم ارائه می‌دهیم مطلوب نیست و قدر و ارزش مردم بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است اما ما نهایت تلاش خود را خواهیم داشت تا روز به روز خدمات با کیفیت بالا بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امسال سال پُرکاری را دارد، گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در دست بهره برداری داریم که اگر به بهره برداری برسند بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شوند و یکی از آنها تجهیز و بهره برداری از بیمارستان جدید پاوه است که به زودی به سرانجام خواهد رسید.

بهره برداری از مرکز شیمی درمانی امام رضا(ع) با ۱۲۰ تخت در آینده نزدیک

وی از بهره‌برداری مرکز سوختگی گلستان طی دو تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: مرکز شیمی درمانی بیمارستان امام رضا(ع) با ۱۲۰ تخت تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد همچنین بیمارستان شهرستان ثلاث را داریم که در حال ساخت است و تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.

وی بهره برداری از چهار مرکز غربالگری سرطان در استان کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد و گفت: باتوجه به تعداد زیاد بیماران سرطانی در استان، این مراکز غربالگری سرطان در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، جوانرود، صحنه و نیز بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه به بهره‌برداری خواهند رسید.

روشنی از تجهیز و بهره برداری اورژانس های بیمارستان‌های آیت‌الله طالقانی و امام رضا(ع) خبر داد و افزود: توسعه مراکز ۷۲۴ و ۲۴۷ را در چند مرکز خواهیم داشت همچنین ۵۵ تخت مراقبت‌های ویژه در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: چند بیمارستان نیز در دست مجوز داریم، یکی بیمارستان ۱۰۰۰ تختی است که از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی و دیگری بیمارستان ۷۵۰ تختی زاگرس در بخش دولتی است همچنین پیگیر احداث مرکز جامع زنان با ۳۲۰ تخت و احداث فاز دوم بیمارستان سرپل ذهاب نیز هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 اردیبهشت 97 ، کد مطلب: 4289771، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
بعد از این همه سال از انقلاب میگذره و ما هنوز مشکل تخت های بیمارستان رو داریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین