پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۱۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
پس از تفاهم مسئولان میراث فرهنگی و سازمان صدا و سیما برای راه اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری، دو طرف برای شروع به کار رادیو گردشگری در تیرماه توافق کردند.
شعارسال: به‌گزارش روز سه شنبه  از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد محب‌خدایی، معاون گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور با مدیران شبکه‌های رادیویی، حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صدا ‌و‌ سیما و مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ای به بحث و بررسی راه اندازی رادیو گردشگری پرداختند.

محب خدایی در این نشست گفت: شاهد همکاری خوب بین صدا‌ و‌ سیما و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستیم که به‌طور حتم نتایج خوبی را به‌دنبال خواهد داشت.

او افزود: در سال 2018 دو رویداد مهم را با عنوان «تبریز 2018» (تبریز، پایتخت گردشگری جهان اسلام) و همدان پایتخت گردشگری آسیا داریم از این رو باید بتوانیم برای سفر به استانهای آذربایجان شرقی و همدان در تابستان یک موج گردشگری ایجاد کنیم.

محب خدایی تصریح کرد: گردشگری یک حوزه فرابخشی است و برای رونق این صنعت سایر دستگاه‌ها نیز باید همکاری کنند و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌ عنوان متولی گردشگری در کشور یک هماهنگ‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس توافق رئیس سازمان صدا و ‌سیما و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی مقرر شده است تا موضوع گردشگری در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پررنگ‌تر شود و صدا ‌و سیما در این خصوص به‌صورت جدی‌تری ورود پیدا کند تا مقدمه‌ای برای ایجاد و راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه به میراث ناملموس به‌عنوان یک عامل مهم در جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: توجه به میراث ناملموس می‌تواند به جذب هرچه بیشتر گردشگر در قالب برگزاری رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌ها کمک کند.

**معاون صدا‌‌وسیما : راه‌اندازی رادیو گردشگری را جدی دنبال می کنیم

معاون صدای سازمان صدا‌‌وسیما نیز در این نشست گفت: عزم جدی مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی از جمله معاون گردشگری برای راه اندازی رادیو گردشگری برای ما یک تکلیف ایجاد می‌کند که این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنیم.

شاه‌آبادی افزود: تجربه نشان می‌دهد که در خصوص گردشگری، عزم جدی در میان همکاران ما در معاونت صدا وجود داشته است و شبکه های مختلف رادیویی در این خصوص به تولید برنامه پرداخته اند.

وی ادامه داد: در جایی که ما سروکارمان با آحاد مردم است هیچ‌چیزی به‌اندازه رسانه نمی‌تواند در این خصوص نقش‌آفرینی کند، موضوع گردشگری بسیار با اهمیت است و با توجه به تأکید اسناد بالادستی از جمله سند چشم‌انداز 20 ساله نظام که دستیابی به 20میلیون گردشگر خارجی تا سال 1404 را به ما تکلیف کرده است، آماده هرگونه همکاری در این خصوص هستیم.

شاه‌آبادی گفت: در بسیاری از موقعیت‌های سفر آنچه که در دسترس مسافران است، رادیوست و این رسانه می‌تواند اطلاعات لازم را به گردشگران و مسافران در ساعات مختلف شبانه‌روز منتقل کند.

وی تاکید کرد: این آمادگی را داریم که بعد از ماه مبارک رمضان و از ابتدای تیرماه، رادیو گردشگری را راه اندازی کنیم که این رادیو می‌تواند در فصل تابستان به ‌صورت سراسری به پخش برنامه اقدام کند.

معاون صدا و سیما خاطرنشان کرد: بعد از پخش آزمایشی این رادیو در سه ماهه تابستان، آمادگی داریم تا بعد از تأمین زیرساخت‌های لازم، رادیو گردشگری به‌عنوان هفدهمین رادیو به‌صورت رسمی و دائمی فعالیت خود را آغاز کند.

در این نشست معاون میراث فرهنگی کشور، تعدادی از مدیران کل معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و مدیران شبکه‌های رادیویی نیز به بیان دیدگاه‌ها و ارائه نظرات خود پرداختند.

چندی پیش علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت و با ایرنا از تفاهم با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک شبکه تلویزیونی مستقل گردشگری خبر داده بود.

او گفته بود: با رئیس سازمان صدا و سیما تفاهم کردیم تا یک شبکه تلویزیونی گردشگری راه‌اندازی کنیم. اگر بتوانیم این طرح را عملی کنیم یک کار ماندگار اتفاق می‌افتد. کلیات موضوع مورد قبول رئیس صدا و سیما (عبدالعلی علی عسکری) واقع شده، به این ترتیب که در یکی از شبکه‌های سراسری سیما، دو تا سه ساعت در روز به تبلیغ گردشگری اختصاص پیدا کند و اگر نتایج مثبتی حاصل شد و جواب داد آن شبکه به طور کلی به «شبکه گردشگر» تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، فعلا رادیو پیام، ایران، فرهنگ، قرآن، معارف، جوان، ورزش، سلامت، اقتصاد، نمایش، آوا، صبا، تلاوت، گفتگو، مناسبتی و برون مرزی، 16 شبکه رادیویی سراسری معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 8خرداد 1397 ، کدخبر:  82929228،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
چه ایده ی خلاقانه ای
این طوری میتونیم شهر ها و کشور های مختلف رو بههتر بشناسیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
این رادیو میتونه در تبلیغات گردشگری در کشور بسیار موثر باشه ؛ شبکه تلوزیونی ای هم اگر برای آن اختصاص میافت خیلی بهتر میشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
این رادیو میتونه اطلاعات مخاطبان در رابطه با توریسمو گردشگری بهتر افزایش دهد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین