پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۵۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
مذاکرات میان مقامات ارشد کره شمالی و آمریکا که از روز گذشته در نیویورک آغاز و در هاله‌ای از ابهام برگزار شد، روز پنجشنبه (امروز)، وارد دومین روز شده است.

شعارسال: «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «کیم یونگ چول» مقام عالیرتبه کره شمالی روز پنجشنبه (امروز) وارد دومین روز از نشست خود در نیویورک درباره بحث در خصوص برنامه اتمی کره شمالی و آماده سازی زمینه برای دیدار تاریخی میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو و چول چهارشنبه شب، طی یک ضیافت شام 90 دقیقه‌ای محرمانه در آپارتمانی در نیویورک گفت‌وگو کردند اما جزئیاتی درباره این نشست منتشر نشد.

شب گذشته، یک دور دیگر از گفت‌وگوها برای امروز برنامه‌ریزی شد و قرار است وزیر امور خارجه آمریکا بعدازظهر امروز، نیویورک را به سمت پایتخت آمریکا ترک کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن در میان گزارشاتی مبنی بر توانمندی «پیونگ‌یانگ» برای پرتاب موشکی با کلاهکی هسته‌ای که قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را دارد، از کره شمالی خواسته از تا برنامه تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد.

با اینحال، با توجه به اقدامات خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی، مقامات پیونگ‌یانگ تصریح کرده‌اند که برای حفظ امنیت خود به سلاح‌های اتمی نیاز دارند.

اوایل روز گذشته، گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات کره جنوبی تصریح کردند که اختلافات «تقریباً چشمگیری» میان آمریکا و کره شمالی در خصوص خلع سلاح‌های اتمی وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست‌های نیویورک بعد از گفت‌وگوهای سطح عالی ماه آوریل و اوایل می پامپئو در کره شمالی برگزار می‌شود و هدف آن بازگرداندن مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به مسیر اصلی است.

ترامپ و کیم قرار بود روز 12 ژوئن (22 خردادماه) در سنگاپور نشست بی‌سابقه‌ای را برگزار کنند. جدال میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ موجب شد تا ترامپ این نشست را لغو کند و هنوز زمان دقیق این نشست مشخص نشده است.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته است که کره شمالی «قرار است به طور شفاف خواسته‌های خود در مقابل آنچه که واشنگتن از آنها می‌خواهد را بیان کنند».

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت که ترامپ می‌تواند هر زمان که می‌خواهد، درباره سفر به سنگاپور برای نشست با رهبر کره شمالی تصمیم‌گیری کند.

وی اینگونه توضیح داد که اگر پیشرفت‌های کافی صورت بگیرد که در نهایت به نشست سازنده میان ترامپ و کیم جونگ اون منتهی شود، «ما فشار بر آنها را افزایش می‌دهیم و آمادگی برگزاری نشست در روزی را داریم که آنها نیز آمادگی دارند».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1397، کد خبر: 13970310000188 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
کره و آمریکا بعید میدانم که بتوانند به نتیجه جامعی درباره این مسئله هسته ای برسند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین