پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۵
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 12 روز دیگر با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.
شعارسال: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار با مقام ارشد کره شمالی اعلام کرد که 12 ژوئن با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

این جدیدترین تغییر موضع در دیپلماسی دولت آمریکا بابت از میان برداشتن برنامه تسلیحات اتمی پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

هشت روز پس از لغو این نشست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از رئیس سابق سازمان اطلاعات کره شمالی در کاخ سفید استقبال کرد.

به گزارش رویترز، وی پس از دیدار 90 دقیقه‌ای خود با کیم یونگ چول در کاخ سفید گفت: امروز دیدار خوبی داشتیم. فکر می‌کنم که این آغاز بزرگی باشد. این نخستین سفر یک مقام کره شمالی به کاخ سفید در 18 سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین افزود که انتظار دارد نتایج بسیار مثبتی با کره شمالی به دست بیاید و می‌توان نشست سنگاپور را نقطه عطفی در این باره دانست.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت: ما نمی‌خواهیم 12 ژوئن به سنگاپور برویم و چیزی را امضا کنیم. ما به دنبال آغاز یک روند هستیم.

این تغییر موضع یکباره از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی صورت گرفته است که وی سال گذشته میلادی کره شمالی را به حمله تمام عیار "آنگونه که جهان تاکنون نمونه آن را ندیده"، تهدید کرده بود.

وی همچنین مدت‌ها از فشار حداکثری بر کره شمالی حمایت کرده و گفته بود که این رویکرد برای متوقف کردن برنامه‌های تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی بسیار مهم است.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا و از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه نگرانی خود را بابت نشست میان ترامپ و رهبر کره شمالی ابراز داشت و گفت که انتظار دارد مقام‌های کره شمالی اقداماتی را انجام دهند تا تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود.

ترامپ: من هرگز نگفته ام که با یک دیدار همه چیز حل می شود/ احتمالا یک قرارداد جدا با کانادا و یک قرارداد جدا با مکزیک داشته باشیم

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود در کاخ سفید گفت: من هرگز نگفته ام که با یک دیدار همه چیز حل می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، ترامپ ادامه داد نامه من واکنشی به اظهارات آنها بود. من دیداری را لغو نکردم بلکه واکنشی به اظهارات بسیار منفی آنها بود و باور دارم که این مرحله را پشت سر گذاشته ایم.

حال قرار است معامله کنیم و فرایند شروع شود. ما در دوازدهم ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار می کنیم و احتمالا موفقیت آمیز باشد ولی در نهایت فرایند موفقیت آمیز خواهد بود.

به یاد داشته باشید که چه گفتم؛ باید ببینیم چه روی می دهد زیرا یک فرایند پیش روی داریم که شایسته است آن را طی کنیم. آنها خواستار این مساله هستند زیرا اهمیت دارد و باور دارم اگر این فرایند را طی نکنیم، مرتکب اشتباه شده ایم.

باور دارم که روابطی خواهیم داشت که دوازهم ژوئن شروع می شود. کیم جونگ اون نامه ای برای من نوشت و این نامه خیلی خوبی بود و شاید این نامه را بعدا در اختیار شما هم قرار بدهم. شاید خیلی زود.

وی ادامه داد واقعیت این است که احساس می کنم آنها هم می خواهند کاری انجام دهند و اگر ممکن باشد، ما نیز انجام می دهیم. باید منتظر دوازهم ژوئن باشیم و ببینیم چه می شود. مایک پمپئو برخوردی بسیار خوب داشت و آنها با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برخوردی خوب داشتند. در واقع بسیار جالب بود زیرا مساله تحویل یک نامه بود که به گفتگو با دومین چهره قدرتمند کره شمالی انجامید. ما تقریبا درباره همه چیز صحبت کردیم. درباره تحریم ها نیز صحبت کردیم.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد ما درباره خیلی چیزها صحبت کردیم ولی معامله بزرگ دوازهم ژوئن خواهد بود. باز هم می گویم که یک فرایند است و قرار نیست برویم و چیزی را امضا کنیم بلکه فرایندی را شروع کردیم، امروز هم گفتم که زمان می برد و ممکن است کند یا تند باشد ولی لازم است ما نیز شاهد اقداماتی باشیم ولی باور دارم که فرایند از دوازدهم ژوئن در سنگاپور شروع می شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: قرار نیست همه چیز به یکباره حل شود ولی من به آنها گفتم که ما صدها تحریم دیگر نیز داریم که آماده اجرا هستند ولی تا زمانی که گفتگوها شکست نخورند یا زمانی خاص طی نشود ما این تحریم ها را به اجرا نمی گذاریم. وقتی مذاکرات ما تا این اندازه خوب پیش می رود چرا باید چنین کاری انجام دهیم؟ البته من پیش فرستاده کره شمالی نامه را باز نکردم ولی از وی پرسیدم که می توانم آن را بعدا باز کنم او هم گفت: می توانید بعدا آن را بخوانید.

ترامپ درباره اینکه آیا درباره حقوق بشر نیز صحبتی به میان آمد یا نه گفت ما صحبتی درباره حقوق بشر نکردیم. احتمالا شاید این مساله نیز در جزئیات مطرح بشود ولی در حال حاضر صحبتی از حقوق بشر نکردیم.

وی درباره نفتا نیز گفت: نفتا توافقی فاجعه بار برای آمریکا بود. ما سالیانه صد میلیارد دلار در برابر مکزیک از دست می دهیم و میلیاردها دلار دیگر نیز در برابر کانادا از دست می دهیم. کانادا در برداشتن محصولات کشاورزی و دیگر محصولات ما بسیار محدود عمل می کند. اروپایی ها نیز همینطور و تعرفه ای پنج برابر تعرفه ما اعمال می کنند و من به اقدام متقابل باور دارم.

اگر آنها پنج برابر اعمال کنند ما نیز پنج برابر اعمال می کنیم. هیچ رئیس جمهور پیشتر این کار را نکرده است ولی ما انجام می دهیم.

احتمالا یک قرار داد مجزا با کانادا و قراردادی مجزا با مکزیک داشته باشیم زیرا با دو کشور متفاوت طرف حساب هستیم. نفتا از همان روز اول توافقی زیان بخش برای آمریکا بود و ما پول زیادی در برابر کانادا و مکزیک از دست دادیم. قرار نیست دیگر اوضاع به همان شکل پیش برود. مکزیک کارخانه های خودروسازی ما را گرفته است.

ترامپ ادامه داد من با تجارت آزاد موافقم ولی به دنبال تجارتی منصفانه نیز هستم. در نهایت خود آنها هم باور نمی کردند که ده ها سال با چنین توافقی بتوانند پیش بیایند. آنها متحدان ما هستند ولی از ما سوء استفاده می کنند. من عاشق کانادا هستم، مکزیک را هم دوست دارم ولی مکزیک سالیانه صد میلیارد دلار می گیرد و در مساله مرزها به ما کمک نمی کند.

ما قوانین مرزی دهشتناکی داریم، آنها می توانند در حل مساله به ما کمک کنند ولی این کار را نکرده اند. روزی که این کار را بکنند ما نیز خوشحال خواهیم بود. با این حال فرصت داریم توافقی خوب با آنها به دست آوریم و آمریکا را بار دیگر به عظمت برسانیم.

این کاری است که ما انجام می دهیم. از زمان روی کار آمدن ما صحبت از ارزشی هشت تریلیون دلاری در بازار بورس است که دو برابر اقتصاد چین است. در حوزه های دیگر مانند ارتش و تجارت نیز همین مساله در جریان است. در حال حاضر نیز کمترین میزان بیکاری را در طول پنجاه سال داشته ایم و بهترین عملکرد اقتصادی را داریم.

استقبال کره جنوبی از اظهارات تازه ترامپ درباره دیدار با رهبر کره شمالی

کره جنوبی از این موضوع استقبال کرده که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا گفته ظرف ده روز آینده با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. قرار است این دیدار در سنگاپور انجام شود.

به گزارش بی بی سی، رییس جمهوری آمریکا یک هفته پیش گفته بود که ملاقات سنگاپور را لغو می‌کند اما حالا می‌گوید در همان تاریخ از پیش برنامه‌ریزی شده یعنی ۱۲ ژوئن با رهبر کره شمالی دیدار می‌کند. ترامپ این خبر را پس از دیدار با ژنرال کیم یونگ-چول، از دستیاران نزدیک رهبر کره شمالی، در کاخ سفید و دریافت نامه‌ رهبر کره شمالی اعلام کرد.

ترامپ این خبر را پس از میزبانی کیم یونگ چول، مقام بلندپایه کره شمالی در کاخ سفید اعلام کرد.

این مقام ارشد کره شمالی نامه‌ای از کیم جونگ اون را به دونالد ترامپ تحویل داده است.

دفتر مون جائه-این، رییس جمهوری کره جنوبی، گفته است سئول با اشتیاق اما در عین حال با بردباری در انتظار اجلاس سران آمریکا و کره شمالی است.

دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون درباره پایان رسمی جنگ کره و همچنین عاری ساختن شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای صحبت خواهند کرد.

رییس جمهوری آمریکا بعد از صحبت ژنرال کیم یونگ-چول در کاخ سفید گفت پایان رسمی جنگ کره در برنامه گفتگوهایش با کیم جونگ-اون خواهد بود.

اما او اضافه کرد که انتظار ندارد در جریان دیدار سنگاپور، در مورد عاری شدن کامل شبه‌جزیره کره از جنگ‌افزارهای هسته‌ای توافقی حاصل شود.

دونالد ترامپ گفت این موضوع نیازمند زمان است اما دو کشور در حال بهبود روابط هستند.

چند ساعت بعد از اظهارات تازه دونالد ترامپ، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت در دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی، موضوع حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی مطرح نخواهد شد.

رهبر کره شمالی گفته است به نوعی از "عاری سازی منطقه از تسلیحات هسته‌ای" پایبند است اما در این مورد توضیح بیشتری نداده است.

وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) گفت، ایالات متحده برای یک رابطه نتیجه بخش با چین تلاش می‌کند اما اقدامات این کشور در دریای چین جنوبی خصمانه است و پنتاگون در صورت نیاز دست به اقدامی متقابل می‌زند.

به گزارش وب سایت خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان سخنرانی در نشست امنیتی در شانگریلا در سنگاپور در بحبوحه تنش‌های موجود میان آمریکا و چین بر سر دریای چین جنوبی صورت گرفته است.

ماتیس گفت: سیاست چین در دریای چین جنوبی مغایر با استراتژی ماست. آمریکا به پیگیری یک رابطه نتیجه بخش و سازنده با چین ادامه می‌دهد.

ماه گذشته میلادی، چند بمب افکن نیروی هوایی چین بر فراز چند جزیره مورد مناقشه در دریای چین جنوبی اقدام به پرواز کرده و باعث خشم دولت‌های مدعی و همچنین آمریکا شدند.

ماتیس در ادامه سخنرانی خود گفت: با وجود ادعای چین، استقرار چنین سیستم‌های تسلیحاتی به منظور استفاده مستقیم نظامی از آنها و با هدف ایجاد ارعاب و وحشت در منطقه صورت گرفته است.

روزنامه گلوبال تایمز چین در سرمقاله خود نوشت که تنش در دریای چین جنوبی در نتیجه تداوم افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه است و باعث شده تا چین تسلیحات نظامی و دفاعی خود را در جزایر واقع در دریای چین جنوبی ارتقا دهد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که نظامی شدن این جزایر توسط چین یک واقعیت است اما نسبت به پیامدهای بعدی آن هشدار داد و افزود: وزارت دفاع آمریکا با تایوان برای رسیدگی به مساله مناقشه برانگیز دریای چین جنوبی و ادعاهای چین در منطقه همکاری می‌کند و خدمات لازم را برای دفاع تایوان به این کشور ارائه می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به مساله کره شمالی و نشست پیش رو با آمریکا اشاره و تاکید کرد که این یک اقدام دیپلماتیک است و هدف از آن خلع سلاح اتمی کامل، جامع، غیرقابل بازگشت و معتبر شبه جزیره کره است.

وی ادامه داد، موقعیت نیروهای آمریکایی در کره جنوبی در زمان دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد اما اگر شرایط مهیا باشد، این مساله میان واشنگتن و سئول مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر دیپلمات‌ها بتوانند به خوبی کار کنند، تهدیدها را کاهش دهند و اعتمادسازی کنند، به طور حتم مسائلی از این قبیل را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

در حال حاضر حدود ۲۸۵۰۰ سرباز آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند.

سئول: دلیلی برای تردید در صداقت کره شمالی وجود ندارد

همچنین وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به اظهارات ترامپ تاکید کرد، دلیلی برای تردید در صداقت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیش از نشستش با دونالد ترامپ وجود ندارد.

به گزارش رویترز، سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی در سخنرانی در اجلاس امنیتی بین المللی شانگریلا در سنگاپور تصریح کرد: فقط به این دلیل که کره شمالی در گذشته اقدام به فریب دادن ما کرده نمی‌توان گفت حتما در آینده نیز فریب این کشور را خواهیم خورد. اگر ما بخواهیم چنین اعتقادی داشته باشیم دیگر هرگز نمی‌توانیم با آنها مذاکره کرده و به صلح دست یابیم.

او این اظهارات در یک کنفرانس امنیت بین‌الملل در سنگاپور که قرار است میزبان دیدار تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ۱۲ ژوئن باشد، مطرح کرد.

سونگ تاکید کرد، اگر مذاکرات درباره سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی به موفقیت برسد می‌توان آن را با نشست سال ۱۹۸۹ در مالتا میان جورج اچ.دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر شوروی سابق در فاصله کمتر از یک ماه بعد از سقوط دیوار برلین مقایسه کرد.

سونگ تصریح کرد: یک تغییر چشمگیر برای محیط امنیتی شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا فراهم شده است.

کیم جونگ-اون: غیراتمی شدن باید مرحله به مرحله انجام گیرد

در حالی که مقامات آمریکایی بر برچیدن فوری تاسیسات اتمی کره شمالی تاکید دارند، رهبر این کشور گفته است که روند غیراتمی شدن باید مرحله به مرحله انجام گیرد.

روز جمعه، ١١ خرداد (١ ژوئن)، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارشی از ملاقات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی منتشر کرد که در جریان آن، موضوع ملاقات احتمالی رهبران کره شمالی و آمریکا نیز مطرح شد.

براساس این گزارش، کیم جونگ-اون گفت که "اراده جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] برای غیراتمی کردن شبه جزیره کره همچنان بدون تغییر، مستمر و پابرجاست ." رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرد که "روابط ایالات متحده و کره شمالی و روند غیراتمی شدن شبه جزیره کره به صورت مرحله به مرحله پیشرفت کند و به راه حلی منجر گردد که متضمن حفظ منافع تمامی طرف‌ها به شیوه‌ای نو، در دورانی نوین و شرایطی تازه باشد."

به گزارش بی بی سی، از آنجا که کره جنوبی دارای تسلیحات اتمی نیست و آمریکا نیز سال‌ها پیش پایگاه‌های اتمی خود را از کره جنوبی برچیده است، سخنان رهبر کره شمالی در مورد "غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره" مشخصا به معنی تصمیم او به کنار گذاشتن برنامه اتمی است. روند "مرحله به مرحله" غیراتمی شدن کره شمالی به معنی آن است که در برابر حذف و لغو بخشی از این برنامه، متقابلا بخشی از تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های یکجانبه وضع شده توسط ایالات متحده علیه کره شمالی لغو شود.

خواست رهبر کره شمالی در مورد "مرحله به مرحله" بودن روند غیراتمی شدن با نظر اعلام شده مقامات ارشد آمریکایی تفاوت دارد. آنان تاکید داشته‌اند که لازم است روند بهبود روابط کره شمالی و آمریکا با اقدام فوری کره شمالی در برچیدن تمامی تاسیسات هسته‌ای آن کشور "به شکلی قابل راستی‌آزمایی و نهایی" آغاز شود و تا تحقق این هدف، تحریم‌های اقتصادی همچنان برجا باشد.

مخالفان غیراتمی شدن مرحله به مرحله معتقدند که حکومت کره شمالی در گذشته نیز در مواردی با تلاش برای کاهش تنش با کره جنوبی و غرب موافقت کرد اما پس از دریافت کمک‌های خارج و تخفیف مشکلات اقتصادی این توافق را نادیده گرفت. به گفته آنان، با توجه به شرایط وخیم اقتصادی کره شمالی در حال حاضر، این امکان را نباید نادیده گرفت که در صورت مرحله به مرحله بودن روند غیراتمی شدن، ممکن است رهبری آن کشور پس از کاهش تحریم‌ها و تخفیف مشکلات اقتصادی، از ادامه این روند خودداری ورزد بنابراین تنها در برابر برچیدن کامل امکانات هسته‌ای کره شمالی باید تحریم‌ها را لغو کرد. مقامات آمریکایی معتقدند که فشار تحریم‌های خارجی باعث نرمش رهبر کره شمالی شده است و نباید این حربه را تا دستیابی به هدف نهایی، که پایان برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی است از دست داد.

برخی کارشناسان گفته‌اند که رهبر آن کشور واقعا در نظر دارد برای بهبود شرایط اقتصادی و توسعه آن کشور اقدام کند که بدون لغو تحریم‌ها و دریافت کمک و سرمایه‌گذاری خارجی به خصوص از کره جنوبی و آمریکا امکانپذیر نیست. روز جمعه، برخی منابع کره جنوبی گزارش تایید نشده ای را منتشر کردند حاکی از اینکه در روزهای اخیر، یک ویدیو از رهبر کره شمالی در آن کشور "دست به دست می‌شود" که او را در حال گریستن به خاطر مشکلات اقتصادی مردم نشان می‌دهد. به گفته آنان، با توجه به محدودیت اطلاع‌رسانی در کره شمالی، اگر چنین ویدیویی واقعا وجود داشته باشد، توسط نهادهای دولتی تهیه شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

در حالی که در چند هفته اخیر، موضوع نشست رهبران کره شمالی و آمریکا پس از یک دوره بسیار متشنج در روابط دو طرف به مهمترین موضوع در صحنه سیاست منطقه تبدیل شده است، روز گذشته وزیر خارجه روسیه برای نخستین بار طی نُه سال گذشته به کره شمالی سفر کرد. آقای لاوروف هنگام ورود به پایتخت کره شمالی صراحتا "مرحله به مرحله" بودن روند غیراتمی شدن شبه جزیره کره را خواستار شد و گفت که در گفتگوهای کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی، در هر مرحله هریک از دو طرف باید در هر مرحله "نیم قدمی به سوی طرف مقابل بردارد."

منابع خبری روسیه در گزارش دیدار کیم جونگ-اون و سرگئی لاوروف گفته‌اند که در این ملاقات، رهبر کره شمالی ضمن تاکید بر دوستی با روسیه، از "سلطه طلبی ایالات متحده" ابراز ناخرسندی کرد اما این اظهار نظر در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی دیده نمی‌شود.

روسیه چه در زمان شوروی سابق و چه پس از آن معمولا از معدود حامیان و دوستان حکومت کره شمالی بوده و سفر وزیر خارجه روسیه به کره شمالی و حمایت از موضع رهبری کره شمالی در مورد مذاکرات با آمریکا می‌تواند نشانه تلاشی از سوی رهبران روسیه برای ایفای نقش در روند تنش‌زدایی و ایجاد ثبات در شبه جزیره کره باشد. به گزارش خبرگزاری کره شمالی، آقای لاوروف روز جمعه به سفر دو روزه خود پایان داد و این کشور را ترک کرد.

روز جمعه، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش کرد که یکی از معاونان وزارت خارجه روسیه با همتای خود در کره جنوبی ملاقات و در مورد روند تنش‌زدایی در روابط دو کره با او گفتگو کرده است. براساس این گزارش، مقام کره‌ای از روسیه خواست که در بهبود وضعیت شبه جزیره کره "نقشی سازنده" برعهده بگیرد.

همچنین، روز جمعه سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که با تقویت احتمال بهبود روابط بین کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی، این کشور برای "پایان دادن رسمی به جنگ کره" تلاش خواهد کرد. جنگ کره در سال ١٩٥٠ با حمله کره شمالی به کره جنوبی آغاز شد. در این جنگ، شوروی و چین از کره شمالی حمایت می‌کردند و در مقابل، یک ائتلاف‌بین المللی مورد حمایت سازمان ملل به رهبری آمریکا دفاع از کره جنوبی را برعهده گرفته بود.

جنگ کره پس از تلفات سنگین به هر دو طرف، در سال ١٩٥٣ با امضای "توافقنامه ترک مخاصمه" پایان یافت اما آمریکا و کره جنوبی هنوز معاهده صلح با کره شمالی امضا نکرده‌اند و دو طرف رسما در حالت جنگ به سر می‌برند. امضای معاهده صلح از جمله خواست‌های همیشگی کره شمالی بوده است و از امتیازاتی است که آمریکا و کره جنوبی می‌توانند در جریان مذاکرات به کره شمالی بدهند. در چند هفته اخیر، رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری کره جنوبی دو بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و گفته می‌شود دیدار سران کره شمالی و آمریکا از جمله موضوعات اصلی گفتگوی آنان به خصوص در دومین ملاقات بوده است.

همزمان، با هدف بررسی دیدار احتمالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با کیم جونگ-اون، مذاکره بین مقامات آمریکا و کره شمالی در رده ها و نقاط مختلف ادامه داشته است.

در آمریکا، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه، پس از یک رشته گفتگو با کیم یول-چونگ، معاون رهبری حزب حاکم و از مقامات نزدیک به رهبر کره شمالی، در مورد نشست سران دو کشور، گفت که این مذاکرات سودمند بوده است. این مذاکرات از روز چهارشنبه در نیویورک آغاز شده بود و مقام کره‌ای با نامه‌ای شخصی از رهبر آن کشور برای رئیس جمهوری آمریکا عازم واشنگتن شده است.

پیشتر، زمان و مکان ملاقات دو رهبر روز ١٢ ژوئن در سنگاپور تعیین شده بود که بعدا لغو شد. با وجود استقبال بعدی هر دو طرف از برگزاری نشست سران، هنوز زمان و محل چنین اجلاسی مجددا به طور رسمی اعلام نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397 ، کدخبر: 781102 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین