پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۶۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
تولیت آستان قدس رضوی گفت: تنها راه سعادت و نجات کشور با هر نوع نگاه سیاسی، سلیقه ای و جناحی عمل به سخنان مقام معظم رهبری است.

شعار سال: آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سعادت این کشور در گرو عمل مسئولان به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری است، چنانچه از سخنان این دو بزرگوار زاویه گرفتند، خود و نیز کشور را دچار مشکل خواهند کرد.

آیت الله رئیسی افزود: اقتضا می کند قالب سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمران و آبادانی شهر و دیار آویزه گوش باشد.

وی بیان کرد: حیات امام به جسم ایشان نیست بلکه میراث گران بهایی همچون انقلاب، مقصود و راه امام نشان از حیات جاودانه دارد و هیچ گاه در عالم راه و مقصد امام به این اندازه رونق نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله مهمان نواز در طول عمر خود در بین مردم حضور داشتند، تصریح کرد: این فقیه بزرگوار همیشه تاکید داشتند، مسئولان نسبت به گره گشایی کار مردم، مشکلات مستمندان و فقرا و خواسته های مردم توجه داشته باشند.

توجه تشریفاتی به مردم در فرهنگ انقلابی معنا ندارد

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: توجه به مردم در فرهنگ انقلابی به معنای توجه تشریفاتی نیست در حالی که بسیاری دم از مردم داری می زنند اما نگاه تشریفاتی دارند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: نگاه واقعی به مردم را در زندگی حضرت علی (ع) باید دید چرا که همیشه در کنار مردم و مستمندان حضور داشتند، از این رو مسئولان ما به مردم داری این امام بزرگوار و کرامت فرزندشان امام حسن(ع) توجه کنند.

وی گفت: برخی کرامت را به معنای بخشش، بزرگی و بزرگواری می پندارند درحالی که کرامت برای انسان کریم در پرتو عبودیت حضرت حق معنا پیدا می کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: تمامی انسان ها از کرامت ذاتی برخور دارند اما کرامت اکتسابی تنها شامل حال افرادی می شود که اهل دلدادگی به خدا، دارای روح بلند و ملکوتی، اهل سجود، اهل علم و دانش، دنبال کسب بصیرت، جلوه های ربانی از سخن، عمل و کردار نمایان و مجاهد فی سبیل الله باشند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: درعالم افراد بخشنده بسیار وجود دارد اما کسی که برای خداوند بخشندگی کند، کریم است.

وی گفت: همچنین افرادی که قرب زیادی پیدا می کنند، اهل بخشش مال در راه خدا، بخشش جان در راه خداوند و اهل بخشش آبروی بنده خدا می شوند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمامی شهدا، پیش از آنکه به مقام شهادت نائل آیند ابتدا به مقام کرامت رسیدند.

آیت الله رئیسی در ادامه به خصوصیات فرد فقیه اشاره کرد و گفت: کسی که از علم و دانش و حکمت برخوردار است، انسانی اثرگذار و فقیه محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه علم فقیه تنها شنیداری و فرمولی نیست، گفت: از جمله ویژگی های فقاهت، مخالفت با هواهای نفسانی است به طوری که سخن گفتن، سکوت، قیام، به موقع فریاد زدن و احساس مسئولیت کردن در سنگر حفاظت و هدایت از جلوه های فقیه بشمار می رود.

تولیت آستان قدس رضوی با اعلام اینکه جایگاه فقاهد اقتضا می کند در پرتو خدا باوری و مردم باوری باشد، اظهار کرد: فقیه دین شناس مردم را دعوت به خدا شناسی می کند.

آیت الله رئیسی در این باره به زندگی آیت الله مهمان نواز اشاره کرد و افزود: این عالم ربانی در نیم قرن زندگی در بجنورد تمام دغدغه اش مردم و تمام سخنان و مواضع آن حضرت دعوت به خدا بود.

وی اضافه کرد: همچنین ایشان تا قبل از انقلاب مبارزه با حکومت شاهنشاهی را پیش رو داشتند و پس از انقلاب با تمام وجود مدافع نظام جمهوری اسلامی، امام، ولایت، نظام و مردم بود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آیت الله مهمان نواز آنچه در سخنرانی ها و موضع گیری هایشان نسبت به مسئولان داشتند، این بود که سعادت کشور تنها در تبعیت از سخنان امام و مقام معظم رهبری خواهد بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه آیت الله مهمان‌نواز از کرامت نفسانی و روحانی برخوردار بودند، تصریح کرد: پیام این فقیه بزرگوار به مسئولان همیشه توجه مردم به خدا، گره گشایی مشکلات مردم و خدمتگذاری صادقانه برای مردم بوده است.

ضرورت تحلیل زندگی بزرگان در کنار تجلیل

وی تاکید کرد: وقتی از بزرگی تجلیل می شود باید ابتدا زندگی آن فرد را تحلیل کرد تا نسبت به کلام، حساسیت ها و تاکیدات آن شناخت به دست آورد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: از این رو باید از زندگی آیت الله مهمان نواز تحلیلی اساسی داشته باشیم در غیر این دغدغه ها و پندهای وی به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از تاکیدات حضرت آیت الله مهمان نواز پیروی از سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری به منظور سعادت کشور بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) درباره معرفی علم و عالم، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند، باورهای حقه‌ای که یک مسلمان باید به آن اعتقاد داشته باشد علم است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه فلسفه بعثت پیامبر (ص) تبیین کرامت‌های اخلاقی بین مردم بوده، عنوان کرد: حقیقت علم در عبودیت نهادینه شده است، بنابراین اگر انسان هر چه عبدتر و بنده‌تر باشد علم آن بیشتر است.

وی تصریح کرد: در این عالم خیلی ها ادعای دانشمندی دارند در حالی که در این عالم تمام ذرات به وجود اراده خداوند است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 9 خرداد 97، کد مطلب: 4310564، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
0
0
سخنان رهبری چراق راه هدایت مسلمین جهان است
س.د76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
این موضوع در حد حرف نباید باقی بمونه
باید برای مردم تبیین بشه که در مسایل گذشته اگر به حرف رهبری عمل می کردیم چقد بیشتر به نفعمان بود و در ماردی که عمل کردیم چه ضرر هایی از ما دفع شد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین