پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
شرکت تولیدی نایکی اعلام کرد به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد.

شعارسال: به نقل از رویترز، در حالی که هنوز بیش از دو هفته به آغاز رسمی رقابت های جام جهانی روسیه باقی مانده است، شرکت آلمانی آدیداس برتری خود در این رقابت‌ها بر رقیب قدیمی آمریکایی خود یعنی شرکت نایکی را قطعی کرده است.

این برند آلمانی تولید کننده لوازم ورزشی که اسپانسر رسمی مسابقات جام جهانی امسال نیز هست، انتظار دارد سود مالی محدودی از این رقابت‌ها به دست بیاورد، زیرا جام جهانی امسال در روسیه برگزار می‌شود که اقتصادش در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

کاسپر رورستد، مدیر شرکت آدیداس در این باره گفت: «جام جهانی در روسیه فرصت های مالی کمتری را نسبت به جام جهانی 4 سال پیش در برزیل ایجاد می‌کند

از زمان جام جهانی قبلی در سال 2014 به این طرف، میزان فروش محصولات آدیداس در حوزه‌هایی غیر از ورزش فوتبال به سرعت رشد کرده است با این حال، فوتبال همچنان یک حوزه مهم برای وجهه این برند آلمانی است که از سال 1970 تاکنون تامین کننده توپ‌های رقابت‌های جام جهانی بوده و قراردادی برای حمایت مالی این رقابت‌ها تا سال 2030 میلادی به امضا رسانده است.

پس از آنکه شرکت نایک برای اولین بار در جام جهانی 2014 برزیل موفق شد لباس تعداد بیشتری از تیم های حاضر در جام را از آن خود کند، شرکت آدیداس در این دوره مجددا برتری را از آن خود کرده و امسال پیراهن 12 تیم از 32 تیم حاضر در روسیه توسط شرکت آدیداس تامین خواهد شد. نام تیم‌های بزرگی نظیر آلمان، اسپانیا و روسیه میزبان در اردوگاه آدیداس به چشم می خورد.

در این بین شرکت نایکی هم توانسته تامین پیراهن 10 تیم از جمله برزیل، فرانسه و انگلیس را از آن خود کند.

شرکت نایک همچنین انتظار دارد 60 درصد تمام بازیکنانی که به جام جهانی روسیه می‌روند کفش‌های تولیدی این شرکت را به پا کنند که شامل تقریبا نیمی از اعضای تیم آلمان و اسپانیا و سه چهارم تیم روسیه می‌شود. تنها استثنا تیم ایران است که بعد از خروج ترامپ از برجام با تحریم‌های جدید آمریکا مواجه شده است. شرکت نایکی گفته، هیچ کدام از بازیکنان تیم ملی ایران کفش‌های این شرکت را نخواهند پوشید، در حالی که شرکت آدیداس همچنان قصد دارد پیراهن تیم ملی ایران را تامین کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 11 خرداد ، 1397 ، کدخبر: 1740076، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین