پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۰۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
مسئول دفتر فنی میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در حال حاضر احداث پروژه مخزن امن موزه منطقه‌ای بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.
شعار سال: مسئول دفتر فنی میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: در حال حاضر احداث پروژه مخزن امن موزه منطقه‌ای بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

حسن سلطانی با بیان اینکه ساخت موزه منطقه‌ای غرب کشور با رویکرد حفظ آثار تاریخی واجد ارزش در غرب کشور از سال 85 در دستور کار قرار گرفته است، اعلام کرد: این مجموعه در شمال غربی سایت هگمتانه واقع شده به طوریکه مخزن امن در یک طبقه به متراژ 1800 مترمربع قرار گرفته و موزه منطقه‌ای نیز 8 هزار متر زیر بنا را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه مخزن امن برای نخستین‌بار در غرب کشور تأسیس می‌شود، افزود: با راه‌اندازی این مخزن زیرساخت عظیم گردشگری برای استان ایجاد می‌شود و آثار تاریخی واجد ارزش استان و سایر استان‌های مجاور که در حال حاضر قابلیت نگهداری در استان را ندارند، قابل نگهداری و محافظت خواهند بود.

سلطانی با اشاره به اینکه مخزن امن در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: اینک در حال قفسه‌بندی این مخزن به منظور نگهداری اشیاء سنگی، تابلوهای نفیس، فرش و اشیاء فلزی هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز احداث پروژه مخزن امن و موزه منطقه‌ای تا کنون 8.5 میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، ادامه داد: در سال گذشته نیز 7 میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه ابلاغی و یک میلیارد تومان نیز از محل بودجه استانی برای این پروژه درنظر گرفته شد به طوریکه اکنون 40 درصد بودجه استانی تخصیص یافته و پیمانکار در حال انجام عملیات اجرایی است.

سلطانی یادآور شد: با توجه به اینکه مخزن امن در مجاورت کارگاه موزه منطقه‌ای قرار دارد، در صورتی‌که عملیات اجرایی این کارگاه به اتمام برسد، مخزن امن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موزه منطقه‌ای 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: اسکلت بتنی این موزه در سالجاری به اتمام می‌شود و پس از انجام عملیات معماری در سال 98، در سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

مسئول دفتر فنی میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه مشاور پروژه برای تکمیل و اتمام موزه منطقه‌ای، در سال 85، 24 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده بود، گفت: تا کنون برای ساخت مخزن امن 6.5 میلیارد تومان و برای ساخت موزه منطقه‌ای 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای 23 هزار شیء فرهنگی، تاریخی و هنری با ارزش است، افزود: نگهداری تمامی این آثار با توجه به فضای محدود مخازن استان امکان‌پذیر نبوده و به ناچار بخشی از این آثار به سایر استان‌ها همچون تهران ارسال شده است بنابراین به منظور ایجاد فضایی استاندارد و ایمن برای حفظ این آثار اقدام به ساخت مخزنی امن کرده‌ایم.

سلطانی در پایان تصریح کرد: مخزن امن با موزه تفاوت دارد به طوریکه مخزن امن محلی ایمن، استاندارد، با دما و رطوبت خاصی است که اشیائی که قابلیت نمایش ندارد، در این مخزن نگهداری و از آنها اغلب برای تحقیقلت علمی استفاده می‌شود اما موزه منطقه‌ای محلی برای در معرض نمایش گذاشتن اشیاء تاریخی برای عموم مردم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1397، کدخبر: 97031205648 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
راستی ثبت و ضبط ،لیست موجودی های این مخازن در کجا صورت می گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین