پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
شرکت SenseTime که با ارزشی بیش از ۵/ ۴میلیارد دلار، باارزش‌ترین شرکت حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود، دوباره به دوران رونق خود بازگشته است. شرکت علی بابا ماه گذشته طی فراخوانی که برای سرمایه‌گذاری برای شرکت SenseTime برگزار کرد، توانست مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار به ارزش این شرکت بیفزاید. علی بابا هفته گذشته هم طی فراخوان جدیدی ۶۲۰ میلیون دلار دیگر برای SenseTime جمع‌آوری کرده است.

شعار سال: شرکت SenseTime که با ارزشی بیش از ۵/ ۴میلیارد دلار، باارزش‌ترین شرکت حوزه هوش مصنوعی محسوب می‌شود، دوباره به دوران رونق خود بازگشته است. شرکت علی بابا ماه گذشته طی فراخوانی که برای سرمایه‌گذاری برای شرکت SenseTime برگزار کرد، توانست مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار به ارزش این شرکت بیفزاید. علی بابا هفته گذشته هم طی فراخوان جدیدی ۶۲۰ میلیون دلار دیگر برای SenseTime جمع‌آوری کرده است.

فراخوان سرمایه‌گذاری قبلی را خود شرکت علی بابا مدیریت می‌کرد و این‌بار در بین سرمایه‌گذاران نام شرکت‌های نامداری همچون Fidelity International، Hopu Capital، Silver Lake و Tiger Global به چشم می‌‌خورد. شرکت کوالکام نیز که قبلا از این شرکت حمایت می‌کرد، در فراخوان جدید شرکت کرده است. با جمع‌آوری مبلغ جدید، ارزش این شرکت از ۵/ ۴ میلیارد دلار عبور کرده است. شرکت SenseTime ادعا می‌کند در زمینه‌هایی مانند fintech(تکنولوژی اقتصادی)، اتوماسیون، گوشی‌های هوشمند، توسعه شهر هوشمند و ...، بیش از ۴۰۰ مشتری فعال دارد و در این راه با شرکت‌های بزرگی همچون Honda، Nvidia، China’s UnionPay، Weibo، China Merchants Bank، Huawei، Oppo، Vivo و Xiaomi مشارکت دارد. شرکت SenseTime را شاید بتوان سرشناس‌ترین شریک دولت چین محسوب کرد زیرا دولت از سیستم‌های نظارتی پیشرفته این شرکت زیاد استفاده می‌کند. SenseTime به اطلاعات بیش از ۱۷۰ میلیون دوربین CCTV و سرویس‌های جدید از جمله عینک‌های هوشمند پلیس‌های چینی، دسترسی دارد.

چین طی سال‌های اخیر به توسعه تکنولوژی به خصوص یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن یعنی تکنولوژی هوش مصنوعی، توجه زیادی داشته است. برنامه دولت چین به گونه‌ای است که تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ به رهبر جهان در زمینه هوش مصنوعی تبدیل شود. شرکت SenseTime نیز اخیرا حضور خود را پر‌رنگ‌تر کرده است. SenseTime اولین شرکتی است که به the MIT Intelligence Quest پیوست و همراه شرکت علی بابا در حال بازگشایی یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در هنگ کنگ است. سخنگوی SenseTime اعلام کرده که این شرکت نوعی کتابچه هوش مصنوعی اختراع کرده که قرار است به زودی وارد مدارس چین شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 12خرداد 97، کدمطلب:۳۳۹۵۷۰۴، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین