پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
محققان کانادایی نرم افزاری بر اساس هوش مصنوعی ابداع کرده اند که می تواند به حفاظت از منابع آب کمک کند.

شعار سال: به گزارش روز چهارشنبه از پایگاه اینترنتی یورک الرت، این نرم افزار می تواند انواع مختلف ساینوباکتری ها یا جلبک های آبی-سبز را شناسایی و مقدار انها را تعیین کند. تکثیر ناگهانی این جلبک ها می تواند سیستم های آب را مسدود کند.
'
مونیکا ایملکو' عضو موسسه آب در دانشگاه واترلو با اشاره به ضرورت حفظ منابع آب، گفت: این ابزار که به مثابه یک سیستم نگهبان است، تهدید ساینوباکتری ها را فوری نشان می دهد.
این سیستم کاربردی هوش مصنوعی با استفاده از نرم افزار و یک میکروسکوپ، نمونه های آب را به جهت وجود سلول های جلبک در آن، بطور ارزان قیمت و خودکار بررسی می کند و سپس این نتایج توسط یک کارشناس تایید می شود، فرآیندی که در مجموع حدود دو ساعت طول می کشد.
این در حالی است که روش های آزمایش فعلی که معمولا شامل ارسال نمونه ها به آزمایشگاه برای آنالیز توسط تکنسین ها می شود، یک تا دو روز زمان می برد. همچنین در حال حاضر چند سیستم خودکار برای تجزیه و تحلیل نمونه های آب وجود دارد اما به تجهیزات و لوازم بسیار گران قیمت نیاز دارند.
به گفته املکو و همکارش الکساندر وانگ، استاد مهندسی سیستم در دانشگاه واترلو، این سیستم هوش مصنوعی جدید با توجه به ظرفیت آن در اجرای سریع و مکرر آزمایش ها، می تواند هشدار زودهنگامی را در زمینه مشکلات منابع آب ارائه دهد.
هدف نهایی محققان این است که در آینده به یک سیستم هوش مصنوعی دست یابند که جریان آب را از طریق یک میکروسکوپ به طور مستمر کنترل کند و در پی شناسایی طیف گسترده ای از آلاینده ها و میکروارگانیسم ها باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 22 آبان 96، کد مطلب: 82974392: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین