پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
افرادی که از عیوب انکساری چشم با هر شماره‌ای رنج می‌برند قادر هستند روزه بگیرند.

شعار سال:  فوق متخصص قرنیه در خصوص تاثیر روزه بر بیماری های چشمی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: افرادی که از عیوب انکساری چشم با هر شماره‌ای رنج می‌برند قادر هستند روزه بگیرند.

از دیدگاه این پزشک متخصص اگر آب مروارید به دلیل مشکلات قند خون در فرد بروز کرده باشد و به وضعیت داخلی بدن وی مرتبط باشد باید بر طبق تصمیم پزشک متخصص داخلی در خصوص انجام روزه‌داری تصمیم بگیرد، در سایر موارد، بروز آب مروارید در فرد منعی برای گرفتن روزه نیست.

این فوق تخصص قرنیه در ادامه افزود: چون روزه‌داری سبب افزایش غلظت خون می‌شود در نتیجه در حوادث عروقی شبکیه که احتمال افزایش این اختلال وجود دارد فرد نباید روزه بگیرد.

دکتر برازنده بیماری گلوکوم «آب سیاه» پیشرفته را نیز از جمله موارد منع روزه‌داری اختلالات چشم عنوان کرد و توضیح داد: چون در این اختلال افزایش یا کاهش آب بدن در طی روزه‌داری نوسان زیادی دارد در نتیجه این نوسان بدلیل تغییر فشار چشم سبب بدتر شدن بیماری خواهد شد در نتیجه این افراد نباید روزه بگیرند.

 دکتر برازنده همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که در اختلالات چشم مانع روزه گرفتن فرد می شود، زمانی است که وی باید قرص مصرف کند و ساعت استفاده از آن با روزه داری تداخل دارد.

به گفته این پزشک متخصص به استثنای موارد فوق الذکر در سایر اختلالات چشم افراد می‌توانند بدون نگرانی از اینکه سلامت چشم خود را از دست بدهند روزه بگیرند.

دکتر برازنده در ادامه توضیح داد: حتی در مواردی که فرد پماد چشمی مصرف می‌کند نیز می‌تواند روزه بگیرد.

از دیدگاه وی استفاده از قطره چشمی نیز به شرطی که پس از مصرف قطره گوشه چشم 5 دقیقه به دلیل جلوگیری از ورود قطره به داخل حلق فشرده شود، مانعی برای گرفتن روزه نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شناسنامه قانون، تاریخ انتشار 14 مرداد91، کد مطلب: 62499، www.qudsonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین