پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۰۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اوقات فراغت جوانان امری حیاتی است که متاسفانه امروز منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی شده اما همچنان هیچ دستگاه متولی برای این مهم وجود ندارد.
شعار سال: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اوقات فراغت جوانان امری حیاتی است که متاسفانه امروز منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی شده اما همچنان هیچ دستگاه متولی برای این مهم وجود ندارد.

فرید رضایی با تصریح مجدد بر اینکه یکی از مشکلات حوزه جوانان این است که بسیاری از مباحث مربوط به آنان دستگاه متولی ندارد، گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان تنها سیاستگزار و وکیل جوانان محسوب می‌شود نه دستگاه اجرایی متولی!

وی با بیان اینکه هیچ کجای قانون دیده نشده که این امر مربوط به چه دستگاهی باید باشد، افزود: اوقات فراغت مقوله‌ای پر اهمیت است اما در شرح وظایف هیچ دستگاهی نیامده است. به همین دلیل در سال‌های گذشته شاهد جزیره‌ای عمل کردن در خصوص این مهم بوده‌ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: هیچ دستگاهی از خود جوانان سوال نکرده که چه می‌خواهند تا به دنبال رفع نیازهای آنان باشیم.در واقع دستگاه‌های مختلف عرضه محور و نه تقاضا محور در مقابل نیازهای جوانان رفتار کره و می‌کنند.

رضایی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا پس از گذشت بیش از 30-40 سال همچنان باید سبک ارائه خدمات به جوانان در اوقات فراغت یکسان باشد و تغییر نکند؟ عنوان کرد:‌ بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به این امر موجب شده تا جوانان در زمان‌های اوقات فراغت به راه‌های غیر رسمی روی بیاورند.

وی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند که اوقات فراغت فرزندان خود را با کلاس‌های آموزشی باید پر کنند، گفت: این اقدام روح خسته یک دانش آموز و جوان را که پس از سپری کردن چندین ماه مدرسه و دانشگاه باز هم به سمت مباحث اموزشی می‌کشاند،  ارضا نمی‌کند، چرا که روح فراغت با آسایش و راحتی همخوانی دارد نه تنها آموزش.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس که معتقد است حتی برای یک سوم زندگی یک جوان هیچ کسی برنامه‌ریزی نکرده است، اظهار کرد: هشت ساعت از شبانه‌روز اوقات فراغت همه افراد است اما هیچ دستگاهی برنامه‌ای ندارد، در حالی‌که در قسمت آموزشی هزاران مؤسسه آموزشی ایجاد شده است.

رضایی با ابراز تاسف از اینکه تفریح جوانان امروز ما در بعدازظهرها فقط غذاخوردن شده است، گفت: برای جوان سرگرمی‌های زیادی پیش‌بینی نشده و از رفتن به مکان‌های تکراری نیز خسته شده است.

به گفته وی، 70 درصد از جوانانی که شب‌های خود را در فست‌فودهای سطح شهر می‌گذارنند، برای رفع گرسنگی‌شان نیست بلکه حوصله‌شان سر رفته است!

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس همچنین از فعال شدن ستاد ساماندهی امور جوانان استان اشاره و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش از سال گذشته برای فعال شدن پایگاه‌های اوقات فراغت در مدارس منعقد شده که امسال نیز تدوام دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه اوقات فراغت همیشگی است اما چون دستگاه متولی ندارد تصور می‌شود که تنها به فصل تابستان اختصاص دارد، گفت: این مهم در حالی‌است که چند ساعت از شبانه‌روز، هر نوجوان و جوانی اوقاتی بیکار دارد که باید فکری برای آن ساعات کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه متبوع خود برای پر شدن اوقات فراغت جوانان، گفت: اگرچه فعالیت‌هایی انجام می‌شود، اما این نوع فراغت 100 درصد مورد تایید نوجوان و جوانان نیست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان فارس از راه‌اندازی تورهای گردشگری در قالب سفرهای ارزان برای جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌ها و استان‌های مختلف چندین تور گردشگری تاکنون برگزار شده است که در تابستان امسال با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

رضایی همچنین از انعتقاد تفام‌نامه با شهرداری‌ها به ویژه شهرداری شهرهای کوچک اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 22 خرداد 1397، کدخبر: 97032210186 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۲
0
0
چقدر خوبه که واقعا با تموم وجودتون به این نتیجه ها رسیدید...فقط یه چیزی....به نظرتون خیلی دیر نشده؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
این ضعف مساجد ماست
مسجد ابتکار پیامبر اسلامه
باید دوباره تابستانه های مسجد رونق و تازگی به خود بگیرد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین