پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
هدایت الله خادمی با هشدار نسبت به قطعی آب در تابستان اظهار کرد: اگر به همین شکل پیش برویم حتما نشست زمین را خواهیم داشت و کلا این اکوسیستم ما را دچار مشکلات اساسی می کند.
شعارسال: نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: مدیریت ما بر آب بسیار بد بود و از لحاظ منابع آبی در وضعیت بدی قرار داریم. حدود  ۵۰ الی ۶۰ درصد آب‌های زیر زمینی را از دست دادیم و در مجموع سدهایی که زدیم، چاه‌های غیر مجاز، کشت‌های کشاورزی که غیر اقتصادی هستند و خصوصا هدر رفت آب در شبکه‌های شهری و غیر شهری باعث شده است که وضعیت آبی بدی داشته باشیم. حتی بعضی از شهرهای ما در طول روز بیش از یک ساعت آب ندارند. به عنوان نمونه در دو شهر ایذه و باغملک که نمایندگی آنها را دارم وضعیت بسیار بد است و اگر فرضا یک شهرش نیاز به ۴۰ هزار انشعاب دارد اما فقط ۲۵ هزار انشعاب آب دارد.

او در خصوص راه حل بحران آب گفت: باید مدیریت مصرف را به درستی انجام دهیم و صنایع فولاد و آب بر و پتروشیمی که در مناطق خشک بنا نهادیم را حتما جابجا کنیم. صنعت آب و برق باید به سمت دریا برود. درحالی که ما صنعت را به مناطقی بردیم که خشک بودند و آمایش سرزمینی را انجام ندادیم و بر عکسِ آمایش سرزمینی عمل کردیم همه اینها باعث شده این اتفاق بیفتد و راهش این است که مصرفمان را بهینه کنیم. خیلی از کشورها آب را بازیافت می کنند و با تصفیه دوباره، آب را مصرف می کنند اما متاسفانه ما در این امر هم موفق نبودیم.

خادمی تصریح کرد: اگر به همین شکل پیش برویم حتما نشست زمین را خواهیم داشت و کلا این اکوسیستم ما را دچار مشکلات اساسی می کند. محیط زیست و چیزی که مربوط به آب زیرزمینی است به گونه ای نیست که وقتی خراب شد بعد از ۲ یا ۳ سال درست شود بلکه صدها سال زمان می برد تا اصلاح شود.

او در پایان با تاکید بر اینکه در تابستان با بحران آب روبه رو خواهیم بود خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیلی از شهرهای ما گریبانگیر بحران آب هستند و قطعی آب را داریم و به بسیاری از مناطق با تانکر آبرسانی می کنیم؛ تهران نسبت به خیلی از شهرها وضعیت بهتری دارد اما به دلیل این که جمعیت بالایی دارد و مصرفش بیشتر است هرچه مدیریت در مصرف کنند کمک کننده تر خواهد بود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شقفنا، تاریخ انتشار: 29خرداد 1397 ، کدخبر:  586885، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
0
0
از الان بهتر است برنامه هایی را برای کنترل این منابع آبی داشته باشیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین