پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت: آنهایی که تفکر «ما نمی‌توانیم» از جمله طرح نکاشت و مهاجرت نیمی از جمعیت را به خارج از کشور به دلیل بحران آب مطرح می‌کنند، آمده‌اند تا به کشور ضربه بزنند و باید از جریان انقلاب حذف شوند.

شعار سال: محمدرضا اسکندری پیش از ظهر امروز در آیین پاسداشت 40 سال خدمات انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی تحت عنوان شنبه‌های انقلاب همزمان با روز جهاد سازندگی و کشاورزی برگزار شد، گفت: ما امروز اگر از خدمات 40 ساله عملکرد انقلاب در بخش کشاورزی می‌گوییم، به خاطر آن است که کشاورزی سمبل روستاست و یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل جهاد بوده است و اگر امروز بخواهیم از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم، دوباره باید به سمتی برویم که نهادهایی مانند جهاد سازندگی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های قبل از انقلاب در حوزه کشاورزی کاری انجام نداده‌اند،‌ تصریح کرد: اگر هم در این حوزه آن زمان‌ها اتفاقی افتاده، عملکرد مردم بوده است، اما واقعیت این است که در سال 57 کل میزان تولید محصولات کشاورزی 27 میلیون تن بوده که اکنون به 110 میلیون تن رسیده است.

وی با انتقاد از عملکرد برخی افراد در کشور و مطرح کردن تفکر «ما نمی‌توانیم»، تصریح کرد: حضرت آقا تأکید کرده‌اند که عده‌ای هستند که با تفکر «ما نمی‌توانیم» آمده‌اند و ما باید این تفکر را از جریان انقلاب حذف کنیم؛ چراکه تا موقعی که این تفکر وجود دارد موانعی هست که سرعت کار را می‌گیرد.

رئیس سازمان اقتصادی کوثر افزود: همین‌ها یک روز بحث بحران آب را مطرح می‌کنند و یک روز طرح نکاشت را، درحالی‌که ما می‌گوییم اگر کشوری کم‌آب هستیم، باید آن را مدیریت کنیم، ولی آنها کجا در صحبت‌هایشان طرحی هست که باید برای کم‌آبی چه کار باید کرد؟ می‌گویند 50 درصد جمعیت کشور به دلیل آنکه آب نداریم باید کوچ کنند، آیا حرف امام به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی این بود یا آیا رهبر انقلاب اکنون این است، قطعاً این نیست.

اسکندری در ادامه با اشاره به اینکه برخی طرح «نکاشت» را در کشور مطرح می‌کنند،‌ اظهار داشت: آیا این حرف از دهان نیروهای انقلابی بیرون می‌آید، قطعاً نه. یک روز به بهانه آب، یک روز به بهانه عدم توانایی سنگ‌اندازی می‌کنند، درحالی‌که کشور ما تا دلتان بخواهد نیروی فنی،‌توانمند و ظرفیت دارد. به عنوان مثال قبل از انقلاب ما آبزی‌پروری نداشتیم و فقط در قالب صید آب‌های شمال و جنوب 50 هزار تن در سال برداشت می‌شد، اما اکنون به یک میلیون تن رسیده است که نه‌تنها در این بخش می‌توانیم نیاز کشور را تأمین کنیم، بلکه می‌توانیم به یک کشور صادرکننده تبدیل شویم.

وی همچنین به افزایش متوسط عملکرد باغات و مزارع در بخش کشاورزی طی سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: متوسط عملکرد باغات سیب در کشور اکنون 18 تن در هکتار است و سالانه 300 تا 400 تن سیب صادر می‌کنیم که حتی کشاورزی نمونه ما 168 تن سیب در هکتار برداشت می‌کند. همچنین متوسط عملکرد گندم آبی ما چهار تن در هکتار است که کشاورز نمونه کشوری 12 تن در هکتار برداشت می‌کند و این رقم در کشورهای پیشرفته شش و نیم تن در هکتار است.

رئیس سازمان اقتصادی کوثر به این نکته اشاره کرد که وقتی نیروهای انقلابی به میدان می‌آیند باید شکاف عملکرد بین آنچه که هست و آنچه که باید باشد پر می‌کنند. اما برخی افراد در کشور خودکفایی گندم را مزخرف می‌دانند و باید پرسید آیا اینها وقتی این حرف را در جلسه رسمی جمهوری اسلامی می‌زنند، نیروی انقلاب هستند؟ اینها عامل بازدارنده‌اند و اینها حرکت دشمن است. باید دشمن را بشناسیم و حواسمان باشد که این حرف‌ها بهانه‌ای بر سر راه است.

اسکندری افزود: کار به جایی رسیده که آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی اکنون بعد از 40 سال که از انقلاب می‌گذرد، فریادش بلند است. روزهای اول انقلاب مقابله با انقلاب به صورت عملیات مسلحانه بود اما اکنون مقابله با انقلاب به شکل‌های مختلف انجام می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی فودپرس، تاریخ 28 خرداد 97، کد مطلب: -: www.foodpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
انقلاب برای همه است ؛ محدود به یک نفر یا شخص نیست
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین