پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۳۶۴۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷
کارشناسان اقتصادی میگویند بیت کوین درایران مثل بمب ساعتی است و دولت الکترونیک حریف آن نخواهدشد.

شعارسال: تیک تاک بمب ساعتی بیت کوین به صدا درآمده است. وقتی که پولی ارزش آن بی هیچ دلیلی یک شبه چند هزار دلار رشد می‌کند قطعاً بی هیچ دلیلی هم ارزش آن یک شبه چند هزار دلار سقوط می‌کند.

بیت کوین (پول مجازی) در ایران قانونی است؟

سلطان بیت کوین درایران ۷۲ هزار و ۱۱۱ بیت کوین دارد درحدود ۱۳ میلیون دلار!

باتوجه باینکه قراربود تا اول سال ۹۷ مطالعات اقتصادی کمیسیون عالی تنظیم مقررات و مطالعات کمیسیون عالی امنیت تلفیق ویکپارچه بشودونتیجه استخراج وقانون شود اما نه خبری ازان است نه صدایی ازنمایندگان پروفسورمجلس درزکرده بنابراین هنوز نمی توان گفت که بیت کوین در ایران قانونی است یا خیر. در واقع قانون در مورد بیت کوین در ایران ساکت است!

بیت‌کوین می‌تواند با تبدیل به سایر ارزها یا خرید از درگاه بیت کوین فروشگاه‌ها به فضای فیزیکی ورود پیدا ‌کند. کار بیت‌کوین غیر از سواد انگلیسی بالا و وقت آزاد، به سیستم کامپیوتری و سخت‌افزار خوب هم نیاز دارد.

بیت کوین (پول دیجیتالی جهانی ) چیست؟

بیت‌کوین یک شبکه‌ی پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است. بیت‌کوین: Bitcoin) ، یک ارز رمز و نظام پرداخت جهانی است.

بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه کردند.

از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است. چرا که سیستم آن بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها، مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

بیت کوین با استفاده از تکنولوژی همتا به همتا و بدون هیچ مرجع یا بانک مرکزی، کار می کند؛ تراکنشها را مدیریت کرده و بیت کوینهایی صادر می کند که توسط شبکه بطور دسته جمعی ساخته می شوند.

بیت کوین متن باز است، طراحی آن عمومی است، هیچکس مالک آن نیست یا آنرا کنترل نمی کند وهمه می توانند در آن مشارکت کنند. با این همه ویژگیهای بی نظیر، بیت کوین کاربردهای هیجان انگیزی دارد که نمی توان در هیچیک از سیستمهای پرداخت پیش از این پیدا کرد.

کارشناسان اقتصادی میگویند بیت کوین درایران مثل بمب ساعتی است و دولت الکترونیک حریف آن نخواهدشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت چیچست نیوز، تاریخ انتشار:28خرداد1397، کدخبر: 26773: chichestnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
قرار بر این بود که یک نمونه داخلی ساخته باشه و تا اون موقع این بیت کوین ها در ایران ممنوع بشه..چی شد؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین