پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۸۷۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال در نهاد‌های عمومی و دولتی یکی از مشکلاتی است که همه جهان درحال دست و‌پنجه‌نرم‌کردن با آن هستند.
شعار سال : کشور ما هم شاهد این عملیات غیر قانونی است و بارها در رسانه‌ها و فضای مجازی از استخراج غیرقانونی پول‌های مجازی در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی سازمان‌های دولتی خبرهایی منتشر شده است.

سینا ترکاشوند کارشناس ارز‌های دیجیتال در اینباره به خبرنگارایلنا گفت: استخراج ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت‌کوین در بیشتر کشور‌ها رایج است و اغلب جوانان به این کار دست می‌زنند و هیچ اشکال قانونی در این زمینه وجود ندارد اما ماجرا از جایی رنگ غیرقانونی به خود می‌گیرد که استفاده از دستگاه‌های رایانه‌ای عمومی برای این کار به میان می‌آید.

وی افزود : درحال حاضر استخراج ارز‌های رمزینه به ویژه بیت‌کوین در سراسر جهان موضوع داغ و جذابی است و بسیاری از افراد به طور مبتدی و یا حرفه‌ای مشغول آن هستند.

ترکاشوند با بیان اینکه استخراج بیت‌کوین می‌تواند از طریق یک رایانه یا حتی موبایل انجام شود، اظهار کرد: این موضوع باعث شده تا شاهد نصب نرم‌افزار‌های استخراج‌کننده روی رایانه‌های مدارس ، دانشگاه‌ها، ادارات دولتی و یا حتی مراکز استراتژیک باشیم که به طور مخفیانه اقدام به استخراج می‌کنند.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که استخراج پول‌های مجازی چه مشکلاتی را می‌تواند ایجاد کند؟ گفت: این کار مصرف برق بالایی را می‌طلبد و علاوه بر آن باعث استفاده بیش از اندازه از سخت‌افزار دستگاه‌ها می‌شود و به همین دلیل است که داوطلبان این کار ترجیح می‌دهند تا برای استخراج از رایانه‌های عمومی استفاده کنند و این اقدام روزبروز درحال افزایش است.

به گفته وی، با افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال طی یکسال گذشته و البته افزایش قیمت دلار ، استخراج این نوع پول‌ها در کشور ما نسبت به بسیاری از کشور‌ها پر سود است و به همین دلیل جوانان و به ویژه دانشجویان علاقه زیادی به انجام این کار دارند و سعی می‌کنند تا با نصب نرم‌افزار‌ها استخراج‌ کننده روی رایانه‌های مدارس و دانشگاه‌ها به طور مخفیانه و 24 ساعته اقدام به چنین کاری کنند.

ترکاشوند با بیان اینکه استخراج سکه‌های مجازی می‌تواند مشکلات امنیتی را نیز به دنبال داشته باشد ،اظهار کرد: هکرها از این بازار استفاده می‌کنند و بدافزار‌هایی را با این عنوان طراحی کرده‌اند که می‌تواند به سرور‌های دولتی و بانک‌ها نفوذ کنند و از این طریق به اطلاعات حساس سازمانی دست پیدا کنند.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا راهی برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی وجود دارد؟ گفت: نرم‌افزار‌های امنیتی می‌تواند تا حدودی از این کار جلوگیری کنند اما برای به حداقل رساندن استخراج غیرقانونی باید از تکنسین‌ها استفاده کرد و هر از چندگاهی سیستم‌های رایانه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

محمدفاضل داداش‌زاده حقوقدان و استاد دانشگاه با اشاره به عدم وجود قانونی مدون برای استخراج‌کنندگان ارز‌های دیجیتال به خبرنگار ایلنا گفت : متاسفانه ما در حوزه فضای مجازی قانون جامعی نداریم و به همین دلیل به طور معمول با استخراج‌کنندگان ارز‌های دیجیتال برخورد جدی و قانونی نمی‌شود.

وی افزود: شاید در جدی‌ترین برخوردی که می‌شود از نظر قانونی با برخوردکننگان ارز‌های دیجیتال کرد متهم کردن آن‌ها به استفاده غیرقانونی از اموال عمومی باشد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ،تاریخ انتشار 22 آبان 97، کدخبر: 690567،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
جیب ملت رو همه جوره باید خالی کرد از قرار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
م.آ75
خوب آلان دوستان مشکلشون اینه که چرا روی سیستم های عمومی برنامه ها نصب میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
م.م77
باید این مشکلات رو رصد کرد تا وقتی موجش به کشور ما هم رسید توی چند سال اینده راهکار داشت باشیم براش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین