پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
زبان نجیب و فاخر ادب فارسی امروزه توسط كسانی به كار گرفته می‌شود كه در املای كلمات هم مشكل دارند و تازگی‌ها مد شده غلط‌های نوشتاری را در اشعارشان پیدا می‌كنند.

شعارسال: حسین اسرافیلی، با بیان اینكه هر جریانی در طول رویش و استمرار خود، تحولاتی را ناخودآگاه می‌پذیرد، اظهار كرد: جریانات هنری و ادبی، در مسیری كه طی می‌كنند، پالایش‌ها و ریزش‌هایی را پشت سر می‌گذارند و به سمت و سوی تكامل پیش می‌روند.

وی ادامه داد: حركت و جریان هنر انقلاب به ویژه در زمینه شعر به وجود آمده است. ابعاد نگرشی در آغاز حركت انقلاب به ویژه در سال‌های ۵۹ و ۶۰ كه جنگ نیز به ما تحمیل شد، در شعر نیز حضور موثر و مستمر داشته و تفكر و نگاه شاعران آمیخته با تعهدات دینی و انقلابی بود و فضای جامعه هم همین را می‌طلبید. به مرور شعرهایی كه موضوعات انقلاب هم در آن‌ها بود، از شعار به سمت شعور بیشتری رفت و شعر هم از نظر فرم و درون‌مایه و ساختار تكامل پیدا كرد.

اسرافیلی با بیان اینكه شعر در سال‌های اخیر، توسط برخی افرادی كه توجه به آرمان‌های انقلاب نداشتند به ورطه‌های هنر برای هنر كشش پیدا كرد، افزود: در این سال‌ها شاهد حضور برخی چهره‌های جوان هستم كه نه تنها در شعرشان از آرمان‌های انقلاب بهره نبرده‌اند، بلكه به نوعی بی‌اخلاقی در شعر روی آورده‌اند و مسائلی را در شعر مطرح می‌كنند كه بسیار غیراخلاقی و مستهجن هستند.

این شاعر پیش‌كسوت كشور همچنین گفت: زبان نجیب و فاخر ادب فارسی امروزه توسط كسانی به كار گرفته می‌شود كه متاسفانه در املای كلمات هم مشكل دارند و اخیرا هم كه مد شده غلط‌های نوشتاری را در اشعارشان پیدا می‌كنند و اشتباه خود را هم نمی‌پذیرند و به عنوان مثال به جای علامت تنوین، از حرف «نون» استفاده می‌كنند.

وی خاطرنشان كرد: از سوی دیگر آسیبی وجود دارد كه شاعران ارزشی مفاهیم مدنظرشان را با زبان كلاسیک می‌سرایند و اشعارشان چیزی شبیه سروده‌های قرن پنجم هجری است و مخاطب امروز با این گونه آثار بسیار غریب است. این گونه اشعار همچون انگشتری هستند كه نگین اصیل دارد، اما آن را در ركابی حلبی می گذاریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار خبر 15 فروردین 1395، کدمطلب: 155232 ،www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین