پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی نسبت به اظهارات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره رشد ۶ درصدی ازدواج در دوماهه نخست امسال واکنش نشان داد.

شعارسال: در حالی که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چندی پیش از توقف رشد فزاینده طلاق در کشور خبر داده و اعلام کرده بود رشد 6 درصدی طلاق به یک درصد کاهش یافته و در عین حال میزان ازدواج در کشور نیز در دو ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی 6 درصدی داشته است، سید حسن موسوی چلک، با بیان اینکه در ایران بر اساس قانون، مرجع رسمی اعلام میزان ازدواج و طلاق سازمان ثبت احوال است، گفت: اما هر سال سازمان ثبت اسناد هم به عنوان مرجعی برای ثبت ازدواج و طلاق،آماری در این مورد اعلام می‌کندبا این وجودبا مقایسه آمار مربوط به دو ماه نخست امسال نمی‌توان قضاوت کاملی از میزان ازدواج و طلاق در کشور داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال مناسبت‌هایی نظیر عید نوروز را داشتیم، افزود: این مناسبت هاباعث می‌شود تا در آن‌ها شاهد میزان بیشتری از ازدواج باشیم. همچنین در ماه رمضان نه به صورت مطلق اما طلاق کمتری دیده می‌شود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی در ادامه تصریح کرد: در پاسخ به این سوال که آیا آمار دو ماهه می‌تواند تصویر صحیحی از وضعیت ازدواج و طلاق در کشور را نشان دهد؟، باید گفت اینطور نیست و این آمار نمی‌تواند مبنا باشد چرا که در برخی ایام سال مثل مناسبت ها و جشنها میزان ازدواج افزایش مییابد، حتی اگر این طور نباشد آمار دو ماه نمیتواند معیار ارزیابی این پدیده در کشور باشد.

موسوی چلک اظهار افزود: باید اجازه دهیم تا در بازه‌های ۶ ماهه یا ۹ ماهه تحلیل‌هاارائه شود،اگرچه این بازه زمانی هم نمی‌تواند آمار دقیقی برای قضاوت باشداما کاهش طلاق و افزایش ازدواج یکی از خواسته های ما و باعث امیدواری خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار : 4 تیر 1397، کد خبر: 97040401741 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
اگر قانونی برای منع ازدواج دختران زیر15 سال باشه آمار طلاق خیلی پایین میاد.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین