پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به معرفی گرانترین و ارزانترین شهر‌های جهان برای مهاجران پرداخت.
شعارسال: به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس تازه‌ترین تحقیقات، شهر هنگ‌کنگ گرانترین شهر جهان و شهر تاشکند (ازبکستان) ارزانترین شهر برای مهاجران است. براساس تحقیقات امسال شرکت آمریکایی مرسر Mercer، بزرگترین شرکت مشاوره منابع انسانی، که روز سه شنبه انتشار یافت، هنگ کنگ که سال گذشته عنوان گرانترین شهر جهان برای مهاجران را به شهر لواندا داده بود امسال دوباره این عنوان را از آن خود کرد.

ایوون ترابر از کارشناسان شرکت مرسر گفت: «با توجه به سخت‌تر شدن سیاست پولی چین، رفاه اقتصادی و تلاش‌ها برای بین المللی شدن یوان (پول ملی چین) شهرهای چین در رده بندی گرانترین شهرهای جهان صعودی جهشی داشته اند». در سه سال اخیر عنوان گرانترین شهر جهان بین هنگ کنگ و لواندا، پایتخت آنگولا، دست به دست شده است. اما امسال لواندا در ردیف ششم این رده بندی قرار گرفت و توکیو و زوریخ در ردیف دوم و سوم قرار گرفتند.

دو شهر آسیایی دیگر یعنی سنگاپور و سئول هم جزو پنج کشور اول این رده بندی هستند.

در این تحقیق، بیش از 200 کلان شهر بر اساس ده‌ها شاخص همچون هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک، پوشاک، تفریح، لوازم خانگی و مسکن با هم مقایسه شده اند. این تحقیق بیشتر مورد توجه دولت‌ها و شرکت‌هایی است که حقوق و مزایای کارکنان مهاجر خود را با توجه به این رده بندی محاسبه می کنند.

به علت افزایش ارزش یورو در برابر دلار، شهرهای اروپایی در رده بندی امسال صعود چشمگیری داشته اند. بر این اساس پایتخت کشورهای اروپای غربی بیشترین صعود را داشته اند به طوری که پاریس با 28 پله صعود به ردیف سی و چهارم، رم با 34 پله صعود به ردیف چهل و ششم، مادرید با 47 پله صعود به ردیف شصت و چهارم و وین با 39 پله صعود به ردیف سی و نهم این فهرست رسیده اند.

شهر مونیخ آلمان با 41 پله صعود در ردیف پنجاه و هفتم و فرانکفورت و برلین با 49 پله صعود در ردی‌فهای شصت و هشتم و هفتاد و یکم جای گرفته اند.

طبیعی است که کاهش ارزش دلار در برابر یورو تاثیر عکس در شهرهای آمریکا داشته و شهرهای سانفراسیسکو و لس آنجلس با 7 و 13 پله سقوط در ردیف‌های بیست و هشتم و همچنین سی و پنجم قرار گرفته اند. جایگاه بیشتر شهرهای خاورمیانه هم در این رده بندی به علت کاهش بهای اجاره مسکن در این منطقه تنزل یافته است. بر همین اساس در رده بندی امسال، دبی با 7 پله تنزل در ردیف بیست و ششم و ابوظبی با 18 پله تنزل در ردیف چهلم جای گرفته‌اند.

طبق این تحقیق تاشکند (ازبکستان) پس از تونس و بیشکک (پایتخت قرقیزستان) در ردیف 209 و آخر این رده بندی قرار دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 5 تیر1397 ، کدخبر: 3970405166،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
س.ح75
چه جالب که تاشکندهم مهاجر پذیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین