پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۲۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی شهرها گفت: هر هفته، یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در جهان به شهرها نقل‌مکان می‌کنند.گوترش اضافه کرد: امسال، روز جهانی شهرها بر تاب‌آوری و پایداری متمرکز است. هر هفته، یک‌میلیون ۴۰۰ هزار نفر در جهان به شهرها نقل‌مکان می‌کنند. چنین شهرنشینی سریع، می‌تواند به ظرفیت‌های محلی آسیب رسانده و بر خطر فزاینده ناشی از بلایای طبیعی و انسانی اثر ‌گذارد؛ اما نیازی نیست که خطرات به بلایا تبدیل شوند. تنها اقدام مقابله‌کننده با این موضوع ایجاد و سرمایه‌گذاری روی تاب‌آوری در مقابل طوفان، سیل، زلزله، آتش‌سوزی، امراض فراگیر و بحران‌های اقتصادی است.

شعار سال«آنتونیو گوترش» در پیامی به مناسبت روز جهانی شهرها در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) خواستار ساختن شهرهایی شد که تأمین‌کننده امنیت برای همگان باشد.

دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: دستور کار ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار، موافقت‌نامه پاریس مربوط به تغییرات اقلیمی، چارچوب «سندای» برای کاهش خطر بلایا و دستور کار جدید شهری، به همراه یکدیگر نقشه راهی برای جهانی تاب آور و پایدارتر فراهم می‌کند. چگونگی توسعه شهرهای ما، دلالت قابل‌توجهی بر فهم آینده‌ای خواهد داشت که خواهان آن هستیم.

گوترش اضافه کرد: امسال، روز جهانی شهرها بر تاب‌آوری و پایداری متمرکز است. هر هفته، یک‌میلیون ۴۰۰ هزار نفر در جهان به شهرها نقل‌مکان می‌کنند. چنین شهرنشینی سریع، می‌تواند به ظرفیت‌های محلی آسیب رسانده و بر خطر فزاینده ناشی از بلایای طبیعی و انسانی اثر ‌گذارد؛ اما نیازی نیست که خطرات به بلایا تبدیل شوند. تنها اقدام مقابله‌کننده با این موضوع ایجاد و سرمایه‌گذاری روی تاب‌آوری در مقابل طوفان، سیل، زلزله، آتش‌سوزی، امراض فراگیر و بحران‌های اقتصادی است.

گوترش تأکید کرد: شهرهای سراسر جهان تاکنون برای افزایش تاب‌آوری و پایداری اقدام کرده‌اند. بانکوک امکانات وسیعی برای ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی تدارک دیده است تا با خطر فزایندهٔ سیل مقابله کرده و برای دوره‌های خشک‌سالی، آب ذخیره کند. در کیتو، دولت محلی بیش از ۲۰۰ هزار هکتار زمین را محافظت کرده، از فرسایش خاک کاسته و از تنوع زیستی و ذخیره آب شیرین محافظت کرده تا حفاظت در مقابل سیل را افزایش دهد. در ژوهانسبورگ، ساکنان را در تلاش برای بهبود فضای عمومی شرکت داده شده‌اند تا قابلیت استفاده امن برای تفریح، ورزش، رویدادهای جمعی و ارائه خدماتی از قبیل خدمات پزشکی رایگان را داشته باشند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در خاتمه تصریح کرد: در روز جهانی شهرها، اجازه دهید که این مصادیق برای ما الهام‌بخش باشند. اجازه دهید که با یکدیگر، برای ساختن شهرهایی تاب‌آوری و پایدار اقدام نماییم که تأمین‌کننده امنیت و فرصت برای همگان باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 9 آبان 97، کدمطلب: 322112، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ا.ف75
امان از ست این مدیریت های ناکار امد در زمینه های روستایی که باعث میشه شهر ها اینطوری به نابودی کشیده بشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
س.ح75
یاعلیییییی
منفکر میکردم فقط تو ایران وضع خرابه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین