پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۸۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
اعضای کمیسیون اروپا چندی پیش در تلاش برای احیای جوامع روستایی به گونه ای جذاب و پایدار ، اقدامات اتحادیه اروپا را به نام "روستاهای هوشمند" راه اندازی کرده اند.

شعار سالاعضای کمیسیون اروپا چندی پیش در تلاش برای احیای جوامع روستایی به گونه ای جذاب و پایدار ، اقدامات اتحادیه اروپا را به نام "روستاهای هوشمند" راه اندازی کرده اند.

 فرانک بوگویچ، نماینده اسلوانی مجلس(SLS Slovenian)، گفت: "ما در مورد "شهرهای هوشمند "صحبت می کنیم، اما به اندازه کافی درباره "روستاهای هوشمند" بحث نمی کنیم. "

وی افزود: "با استفاده از فناوری های مدرن و مفاهیم جدید، در نظر داریم تا مناطق روستایی را تقویت کنیم، روند رو به کاهش جمعیت را بهبود و مردم را از فقر روستایی نجات دهیم."

فیل هوگان، کمیسر امور کشاورزی و توسعه روستایی گفت:"قرار است در راستای ایجاد روستاهای هوشمند، طرح شبکه توسعه روستایی اروپا (۱) با هدف ترکیب تلاش های سیاست گزاران، دانشگاهیان و کسانی که تجربه عملی دارند، راه اندازی شود."

وی افزود: "روستاهای هوشمند کلید اصلی آینده جوامع روستایی و کشاورزی ما را تشکیل می دهند."

کورینا کرتو، کمیساریای رومانیایی در حوزه سیاست منطقه ای اظهار داشت:"روستاها اغلب تحت تاثیر تغییرات اقتصادی و اجتماعی قرار دارند و این درحالی است که دیجیتال و کارآمد کردن روستاها می تواند زندگی روستاییان را بهبود بخشد."

وی گفت:"ما همه می دانیم که اتحادیه اروپا با چالش های بی سابقه ای مواجه است: همچون برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، اقتصاد، مهاجرت، تغییر جمعیت و نابرابری ها در داخل و بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا. به طوری که در این میان مناطق روستایی از آن مصون نیستند."

کرتو افزود:"بنابراین پرسش این است: چه باید بکنیم تا این وضعیت را تغییر دهیم و برای فرزندان مان آینده ای بهتر رقم بزنیم؟ به عبارت دیگر: چه باید بکنیم تا روستاهایمان هوشمند باشند و به عامل قدرتمندتری برای دستنیابی به آینده بهتر تبدیل شوند؟"

برای رسیدن به این هدف، کرتو، سه مورد را پیشنهاد داد که بر اساس آن رشد روستاهای هوشمند انجام می گیرد: تمرکز سرمایه گذاری در اقتصاد کم کربن، توسعه و دسترسی به فناوری های دیجیتال؛ یافتن موثر ترین روش برای استفاده از منابع موجود و ایجاد مشارکت صحیح با بخش عمومی، کسب و کارها و اتحادیه های کارگری.

کرتو گفت: "آینده در بهبود بخشیدن به توسعه محلی است تا اطمینان حاصل شود که روستاهای اتحادیه اروپا رشد و پیشرفت می کنند."

این درحالی است که سیاستگزاران و سازمان های کشاورزان، بر "تقسیم دیجیتالی" بین مناطق روستایی و شهری تایید کرده اند.

با این وجود، از ۳۰۰ میلیون شهروند اتحادیه اروپا که در مناطق روستایی زندگی می کنند، تنها ۲۵ درصد از آن ها تحت پوشش خدمات پهن باند سریع یا فوق سریع هستند که این رقم می تواند با پوشش ۷۰ درصدی در مناطق شهری مقایسه شود.

به تازگی یوریچ ادام، دبیر کل انجمن صنایع ماشین آلات کشاورزی اروپا (CEMA)) بهeuractiv.comگفته است: "مشکل دسترسی به پهنای باند به طور چشمگیری در بسیاری از مناطق روستایی و مناطق با جمعیت کمتر دراتحادیه اروپا وجود دارد."

درحالی که کمیسیون اروپا معتقد است که این پدیده "غیر قابل قبول است"، با این حال، هر کشور و منطقه مسئول جدول زمان بندی خود برای گسترش پهنای باند است.

فیل هوگان، در مصاحبه ای باEURACTIVگفت: "ما در حال حاضر تلاش می کنیم این موضوع را با مشارکت همکاران خود در بازار دیجیتال و اداره های منطقه ای و سیاست های شهری حل کنیم."

جذب جوانان

به گفتهCopa and Cogeca، سازمان کشاورزان اروپایی، توسعه این روستاهای به اصطلاح هوشمند نه تنها باعث بالا بردن رفاه کشاورزان خواهد شد، بلکه باعث شده تا بخش کشاورزی برای جوانان و افرادی که در خارج از این صنعت فعالیت می کنند، جذاب تر شود.

پکا پزونن، دبیر کلCopa and Cogeca، گفت: "کشاورزان نه تنها اولین تولید کنندگان مواد غذایی هستند، بلکه اولین صادرکننده جهانی مواد غذایی کشاورزی به شمار می روند و نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی ما، ایجاد رشد و شغل در مناطق روستایی و فراهم کردن محیطی جذاب برای کشاورزی و گردشگری دارند."

پزونن تاکید کرد که نیاز به ابزاری است تا این بخش برای جوانان و نوجوانان جذاب شود و یکی از این موارد، روستاهای هوشمند است . این درحالی است که در این مسیر باید سرمایه گذاری و استفاده از راه حل های نوآورانه برای حفظ رقابت و پایداری برای تولید بیشتر و کارآمد با استفاده از منابع کمتر و پاسخگویی به تقاضاهای جامعه انجام شود.

همچنین باید اشاره کرد که دیجیتالی کردن کشاورزی و مناطق روستایی اتحادیه اروپا انگیزه خوبی برای جوانان برای بازگشت به مزرعه است و می تواند به عنوان یک "کسب و کار واقعی" نزد آنان تلقی شود.

آلن جگو، کشاورز ایرلندی و رئیس شورای کشاورزان جوان اروپا ، گفت: "اگر ما این کار را به عنوان یک کسب و کار انجام ندهیم و آن را به بخش سودآور تبدیل نکنیم، درواقع کشاورز نیستیم."

او گفت: "فناوری می تواند به جذاب شدن این بخش کمک کند، به طوریکه نسل جدید کشاورزان هرگز کشاورزی را به این شکل ندیده اند."

با توجه به اینکه در بعضی از کشورها تعداد زیادی از کشاورزان بالای ۸۰ سال وجود دارد اما افراد زیر ۳۵ سال هم هستند، وی تأکید کرد: "بنابراین می توان آن ها را با بهره بردن از تلفن همراه در این بخش و یا با آخرین فناوری جدید تراکتور یا یک دستگاه آشنا کرد."

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایانا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۴۹۴۴۳، www.iana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین