پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
اتحادیه اروپا برای پیشرفت پایدار در حوزه کشاورزی روی کشاورزان جوان سرمایه‌گذاری می‌کند. حمایت از شکل‌گیری استارتاپ‌های کشاورزی، طراحی بانک اطلاعاتی از نوآوری‌های کشاورزی، ایجاد مراکز پژوهشی متمرکز روی این مسئله و همچنین نظرخواهی عمومی از صاحب‌نظران برای کمک به کشاورزان جوان ازجمله حمایت‌هایی است اتحادیه اروپا در برنامه‌های خود دارد.

شعارسال: فیلیپ هوگان، کمیسیونر فعال اتحادیه اروپا در سخنرانی کنفرانس جهانی حقوق بین‌الملل (CEJA) که در سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار شد با تعبیر «کشاورزان جوان امروز محافظان محیط‌زیست فردا هستند» بر اهمیت کشاورزان جوان اروپا برای آینده بخش کشاورزی تأکید کرد و همچنین از دستور کار کمیسیون اروپا در حوزه کشاورزی و توسعه روستایی خبر داد.

به نقل از سایت اخبار کمیسیون اروپا فقط ۶٪ کشاورزان اروپایی جوان‌تر از ۳۵ سال هستند و در مقابل ۵۶٪ کشاورزان بالای ۵۵ سال دارند. با توجه با این پراکندگی سنی، تجدید نسل کشاورزان اروپایی بسیار حیاتی بوده و این مهم باید با سیاست‌های مناسبی، دنبال شود. به همین دلیل کمیسیونر هوگان در کنفرانس (CEJA) اظهار داشت: «شما [کشاورزان جوان اروپا] آینده بخش کشاورزی و غذای اتحادیه اروپا هستید بنابراین زمانی که به دنبال یافتن راه‌های جدید و بهتر برای پیشرفت کشاورزی هستیم نظرات شما برای من بسیار مهم است».

سیاست مشترک کشاورزی اروپا و رویکرد تجدید نسل کشاورزان

سیاست مشترک کشاورزی اروپا (CAP) از کشاورزان جوان حمایت می‌کند. به‌عنوان‌مثال، بیش از ۱۷۷،۰۰۰ جوان کشاورز تا سال ۲۰۲۰ از «حمایت‌های استارتاپی برای کشاورزان جوان» که در سیاست فعلی توسعه روستایی قرار دارند، بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این، بیش از ۲۸۰ هزار نفر از حمایت‌های مازاد که به‌وسیله پرداخت‌های مستقیم (Direct Payment) انجام می‌شود، بهره‌مند می‌شوند. دیگر ابزار اروپا برای تجدید نسل در کشاورزی اروپا، «بانک نوآوری‌های اروپا (EIP-AGRI)» در حوزه کشاورزی است که شامل چندین بخش برای تشویق استفاده از فناوری و نوآوری می‌شود. به‌عنوان‌مثال، یک گروه تخصصی برای شناسایی چالش‌های اصلی کشاورزان جوان و چگونگی افزایش نوآوری و کارآفرینی برای این تازه واردین ایجاد شده است.

بااین‌حال، همان‌طور که توسط کمیسیونر هوگان اشاره شد: «جامعه از بخش کشاورزی انتظار دارد که مواد غذایی سالم و باکیفیت ما را تأمین کند. بنابراین اگر انتظار داریم که این بخش خط مقدم تعامل ما با اقلیم و محیط‌زیست باشد و نیاز است ساختار پاداش جدیدی جایگزین موارد قبلی شود».

اداره کشاورزی کميسيون اروپا در حال بازنگری در سیاست‌های خود است و به همکاری مستقيم با ​​فعالان این بخش نیاز دارد. به همین دلیل از ماه فوریه تا مه ۲۰۱۷ یک فراخوان همفکری عمومی برای مدرنیزه کردن و ساده کردن سیاست مشترک کشاورزی (CAP) برگزار کرد. نتایج نشان داد که مهم‌ترین موانع برای کشاورزان جوان برای تبدیل‌شدن به یک کشاورز بزرگ، هزینه تمام‌شده و دسترسی به زمین زراعی است.

علاوه بر این، از مشارکت‌کنندگان سؤال شد که چگونه می‌توان به جوانان کشاورز یا کارآفرین روستایی کمک کرد که آن‌ها عموماً به پشتیبانی از کسب‌وکارهای استارتاپی(۲۰٪ پاسخ­ها) و حمایت از انتقال دانش، مشاوره و آموزش حرفه‌ای مشاغل (۱۶٪ پاسخ‌ها) تأکید کردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوپانا، تاریخ انتشار: 12مهر1397 ، کدخبر: 3838: www.nopana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین