پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۴۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: برای تجاری‌سازی نیاز به ثبت پتنت داریم و ورود محصولات علمی به بازار جهانی ضمن خلق ثروت، قدرت به همراه می‌آورد.
شعارسال:دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: برای تجاری‌سازی نیاز به ثبت پتنت داریم و ورود محصولات علمی به بازار جهانی ضمن خلق ثروت، قدرت به همراه می‌آورد.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم استقبال از مدال‌آوران تیم رباتیک ایران در مسابقات روبوکاپ کانادا 2018 اظهار کرد: در هر حوزه‌ای جوانان ورود می‌کنند تصور می‌کنیم فقط در همان زمینه موفق هستیم جوانان ما در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی با غیرت خود موفقیت را از آن کشور می‌کنند.

وی افزود: این ژن نخبگانی است که قرن‌ها در ملت ایران تعبیه شده و هر گاه اسم ایران به میان می‌آید همه رنگ‌ها و قوم‌ها کنار می‌رود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آینده کشور از آن نسل جوان است، گفت: ما موظفیم در خدمت این نسل باشیم و زیر ساخت‌های کشور را برای موفقیت آنها تامین کنیم.

مخبر دزفولی تصریح کرد: دوران دانش‌آموزی قبل از انقلاب را با شرایط فعلی و توجهی که به دانش‌آموزان می‌شود، مقایسه کنید.

وی اضافه کرد: ما جزو کشورهای تاثیرگذار علمی در دنیا هستیم دو درصد تولید علم متعلق به ایران است اما در گذشته سهم تولید علم ایران به همراه کشور عراق در رتبه‌بندی‌های جهانی تنها سه درصد بود. افزایش چند برابری سهم تولید علم در کشور مرهون توجهی است که به استعدادهای این مملکت می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به والدین مدال‌آوران گفت: ما موظفیم فرزندان‌مان را طوری تربیت کنیم که به ایرانی بودن و مسلمان بودنشان افتخار کنند.

به گفته مخبر دزفولی؛ آموزش و پرورش تلاش می‌کند نگاه صد ساله‌ای که به تربیت وجود داشته و حافظه محوری که مبنای نظام آموزشی کشور بوده را به خلاقیت محوری تبدیل کند.

وی با بیان اینکه کشور به دانشمندان نیاز دارد، گفت: شاید دانشمند نسبت به اقشار دیگر نمود و سر و صدا نداشته باشد اما تاثیر بسزایی در پیشرفت کشور دارد. نمونه آن شهدای هسته‌ای هستند که پس از شهادت‌شان مردم آنها را شناختند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به همین دلیل خود را مکلف می‌دانیم هر کاری که در توان‌مان است برای این جوانان انجام دهیم البته جوانان باید قدر خود را بدانند و توجه داشته باشند کشوری موفق است که آحاد جامعه به ملیت، فرهنگ و عقاید خود افتخار کند و ما نیز باید این گونه باشیم.

مخبر دزفولی با اشاره به آمار ثبت پتنت توسط پژوهشگران ایرانی در اروپا و آمریکا اظهار کرد: سال گذشته 117 پتنت از ایران در اروپا و آمریکا ثبت شده که این آمار در دو دهه قبل تنها 3 پتنت بوده است.

وی با بیان اینکه پیشران تجاری‌سازی پتنت است، گفت:‌ تبدیل مقاله به تجاری‌سازی نیازمند ثبت پتنت است به همین دلیل این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. گرچه با وضع مطلوب فاصله داریم و به ازای هر 800 مقاله یک پتنت ثبت می‌کنیم اما باز هم پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به مدال‌آوران مسابقات روبوکاپ گفت:‌ فکر نکنید با کسب مقام کارتان به پایان رسیده است ما نیاز به تجاری‌ شدن محصولات داریم. در پنج ماهه اول سال میلادی تا کنون تعداد 85 پتنت آمریکایی و اروپایی داشته‌ایم که ان‌شاءالله تا پایان سال به حدود 200 پتنت خواهد رسید و این یعنی شما در زمینه‌هایی از علوم بازار پیدا می‌کنید و ضمن خلق ثروت، قدرت به همراه می‌آورید. رمز موفقیت ایران در آینده علم و تکنولوژی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار6تیر 97،کد خبر: 400008، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
0
0
شعار کافی نیست آقای علامه همه چیز دان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
در کنار اون باید به فکر ارتباط برقرار کردن بین صنعت و علم باشیم یعنی کسب درامد از علم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین