پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۰۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای هشدارآمیز به متحدان اروپایی عضو ناتوی خود، آن‌ها را در خصوص عمل نکردن به تعهداتشان مورد انتقاد قرار داد.
شعارسال: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای تهدیدآمیز به سران کشورهای اروپایی و پیش از برگزاری نشست آتی ناتو در بروکسل درخواست واشنگتن را در خصوص هزینه‌های نظامی این کشورها مجددا تکرار کرد. واشنگتن از متحدان عضو ناتوی خود خواسته است بودجه نظامی‌شان را افزایش داده و بنابراین از بار مسئولیت آمریکا در این زمینه بکاهند.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: آلمان باید پول بیشتری در این زمینه هزینه کند. اسپانیا و فرانسه نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند. اقدامات آنها در مقابل آمریکا اصلا منصفانه نیست.

مقامات برلین با توجه به نقش خود در ناتو اعلام کردند این کشور کاملا در مسیر تطابق با تعهدات مربوط به هزینه‌های دفاعی خود قرار دارد. اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع آلمان نیز هفته گذشته در دیدار با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن از افزایش برنامه‌ریزی شده هزینه‌های دفاعی آلمان راضی است. شارل میشل، نخست وزیر بلژیک نیز در استدلال دفاعی مشابه اعلام کرد کشورش کاهش نظام‌مند هزینه‌های دفاعی را متوقف کرده است و در بسیاری از عملیات نظامی مشارکت دارد. میشل در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد: من خیلی تحت تاثیر چنین نامه‌ای (نامه ترامپ) قرار نگرفته‌ام.

در حالیکه کمتر از دو هفته به برگزاری نشست اعضای ناتو در بروکسل باقی مانده است ارسال نامه شخصی از سوی رئیس جمهور آمریکا به سران کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، لوکزامبورگ، نروژ و هلند احتمالا سبب بالا گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و متحدان اروپایی آن خواهد شد و این تنش‌ها در ادامه تنش‌های صورت گرفته در نشست اخیر سران گروه هفت در کانادا خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا بارها متحدان عضو ناتوی خود را به علت اقدامات ناکافی برای عمل به تعهداتشان در زمینه اختصاص 2 درصد از تولید ناخالص داخلی (جی دی پی) خود به هزینه‌های دفاعی این سازمان تا سال 2024 مورد انتقاد قرار داده است. بنابر گزارش اسپوتنیک متحدان اروپایی واشنگتن در پاسخ به درخواست‌های آمریکا هزینه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی افکارنیوز ، تاریخ انتشار: 9 تیر 1397 ، کدخبر: ۷۵۷۱۳۲ ، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
ن.ف83
ترامپ  همه ی مسائل را با سیاست‌های تحدید امیز به خود قصد حل کردن دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
فکر میکنم اروپا هر چه قدر هم که طرفایران باشه و بدونه که ایران درست صحبت میکنه و عمل میکنه باز هم به خاطر قدرت و فشار های امریکا نمیتونه سمت ایران بیاد
ن.ف83
علی
United Arab Emirates
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
عجب ادم نفهم و قلدریه داره واسش خودش سلطنت میکنه ن۰ف73
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
خدا این زبان  نفهم را لعنت کند که سرتاسر جهان جنگ را می اندازد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین