پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
طی فصل گذشته باراش باران‌های شدید موجب جاری شدن سیل و بروز خسارت‌های فراوان در مناطق مختلف آذربایجان‌ غربی شد. طوفان، تگرگ، صاعقه و سرمازدگی هم بخشی از خسارت‌هایی است که اهالی استان امسال با آن درگیر بوده‌اند.

شعار سال: طی فصل گذشته باراش باران‌های شدید موجب جاری شدن سیل و بروز خسارت‌های فراوان در مناطق مختلف آذربایجان‌ غربی شد. طوفان، تگرگ، صاعقه و سرمازدگی هم بخشی از خسارت‌هایی است که اهالی استان امسال با آن درگیر بوده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در این باره به همشهری می‌گوید: در نتیجه این حوادث 9 نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی فوت کردند که از این میان مرگ یک نفر در نتیجه طوفان، 4 نفر بر اثر جاری شدن سیل و 4 نفر در برخورد صاعقه بوده است.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه حوادث رخ داده در فصل بهار به بخش‌های مختلف کشاورزی، مسکن شهری و روستایی و زیرساخت‌های شهری و روستایی خسارت وارد کرده است، می‌افزاید: میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی 900 میلیارد تومان، بخش مسکن شهری و روستایی 13 میلیارد تومان و بخش زیر ساخت‌ها 15 میلیارد تومان بوده است. وی درباره جبران این خسارت‌ها هم تصریح می‌کند: گزارش خسارت‌های وارد شده به طور کامل به وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه ارسال شد، اما هنوز هیچ اعتباری برای جبران خسارت به ما تخصیص نیافته است.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان‌ غربی البته به خسارت‌های حوادث سیل فروردین سال 96 هم اشاره می‌کند و می‌گوید: برای مسکن‌های شهری و زمین‌های روستایی 100 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره بانکی، کمک بلاعوض و وام‌های معیشتی تعیین شد و همه اعتبار تخصیص یافت، اما برای ترمیم زیرساخت‌ها 20 میلیارد اعتبار تعیین شده بود که تاکنون 70 درصد آن تخصیص یافته است. جعفری درباره پل‌های پوش‌آباد در اشنویه و همچنین پل‌های هاشم‌آباد و گلستانه در ارومیه هم که بر اثر سیل سال گذشته آسیب دیده بودند، می‌افزاید: اعتبار این پل‌ها به دستگاه‌های ذی‌ربط پرداخت شده است و پیمانکاران مشغول کار هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کدمطلب:21721، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین