پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، اظهارداشت: اقتصاد کشور را نمی‌شود با معرفی مافیا و مافیا ساختن هدایت کرد، با افرادی که سواستفاده کردند برخورد کنید اما براساس قوانین، وقتی ما در خرید سکه محدودیت قانونی نداریم برچه اساس افراد دستگیر یا معرفی می شوند؟ با این روش ها فقط اقتصاد کشور را بیمارتر می کنند
شعارسال: حسین مرعشی در خصوص مشکلات اخیر اقتصادی در کشور و هم‌چنین خرید و فروش سکه به شکلی غیرمعمول و توسط افراد اخلالگر در نظام اقتصادی، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات اقتصاد فعلی افزایش مداوم نقدینگی است، درحال حاضر به دلیل سود سپرده‌ها در ایران به صورت رسمی 15% و غیر رسمی 4% مردم از سپرده‌های خود سود می‌گیرند موجب رشد نامنظم نقدینگی شده است.

وی افزود: حجم نقدینگی که عمدتا به شکل سپرده‌های بانکی است خطراتی را برای اقتصاد ایران دارد درحالی که می‌تواند عاملی برای تحرک در اقتصاد ملی تلقی شود، حدود 50% از نقدینگی کشور ریسک پذیر است و می‌توانند از بانک جدا شوند و به صورت توده‌ای اقتصاد را تهدید کنند و به بهمن تبدیل شوند، یکی از کارهای لازم در حال حاضر این است که تیم اقتصادی دولت باید در قالب به کارگیری حجم نقدینگی انجام دهد، گسترش بورس و واگذاری ها ، پیش فروش کالاهای مورد علاقه مردم است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در پنج سال اخیر دولت روحانی در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته و پروژه های عمرانی زیادی نیمه تمام مانده است، میدان های اقتصادی جدید هم تعبیه نشده است.

مرعشی در ادامه تاکید کرد: اگر مسئولین نیمی از وقتی که برای حل مسائل خارجی می گذارند در مسائل داخلی می‌گذاشتند اقتصاد ما به این شکل نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه در وضعیت اقتصادی فعلی کشور مسئولین در حال هو کردن یکدیگر هستند ، اظهار کرد: مسئولین به جای حل مشکلات صبح تا شب یکدیگر را هو می‌کنند، دولت اعلام کرد می‌خواهد سکه بفروشد و قصد دارد بخشی از این نقدینگی را در قالب سکه فریز کند، وقتی دولت محدودیتی برای خرید سکه قائل نشده چرا باید پیگیر دستگیری افرادی باشند که سکه خریده‌اند؟ چرا باید پیگیری کنیم افراد چه مقدار سکه خریده‌اند؟ خب هر مقداری که خریده‌اند، ما که محدودیتی قائل نشده‌ام، اگر بدون قانون افراد را دستگیر کنیم از طریق اسامی متفاوت همان تعداد سکه را می‌خرند.

نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: اقتصاد را نباید نا امن کنیم، مگر بد است کسی سکه بخرد؟ امکان دارد کسی چندین برابر ارزش سکه‌ها سپرده داشته باشد، چرا آن افراد دستگیر نمی‌شوند؟ چرا با اقتصاد بچه گانه برخورد می‌کنید؟

مرعشی با اشاره به اینکه کسی که سهام می‌خرد در قبال افزایش ارزش سهام خود مسئولیتی ندارد و مقصر نیست گفت: کسی که سهام یا سکه به قیمت روز می‌خرد و بعد از آن با افزایش قیمت مواجه می‌شود مقصر آن نیست. نمی‌توانیم سکه یا سهام یا بورس را کوپنی کنیم.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت در اثر خرید سکه توسط افراد باید مالیات به آنها تعلق بگیرد، جرم نکرده‌اند که دستگیرشان کنیم. عده‌ای به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند که همدست ترامپ هستند. چرا دوستان ما با ترامپ همدستی می‌کنند؟ مگر می‌توانیم به مردم بگوییم سکه نخرید یا چه مقدار بخرید؟ مگر محدودیت داریم؟

معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات با بیان اینکه عده‌ای در بیان نظرات اقتصادی تکلیفشان با خودشان مشخص نیست و مریض هستند، گفت: بعضی افراد نمی‌دانند چه می‌گویند یا چه می‌خواهند، بالاخره مردم سکه بخرند یا نخرند؟ سپرده‌گذاری خوب است یا بد؟ 1500میلیارد نقدینگی ایران است که 750 میلیارد آن ریسک پذیر است که امکان دارد بر سر اقتصاد آور شود، رئیس جمهور و تیم اقتصادی به جای داد و فریاد این نقدینگی را به بازار سرمایه ببرند، بدهی‌های دولت را بدهند، اتوبان بسازند و اقتصاد کشور را رشد بدهند.

مرعشی تاکید کرد: مردم عقل خودشان را دست من و آقای نوبخت نمی‌دهند، مردم به دنبال راهی هستند که افزایش سرمایه در پی داشته باشد. مردم به دنبال بازارهایی می روند که سود دارد، بعد مسئولین می گویند چرا سکه خریدید؟

وی افزود: مسئولین نتوانستند نقدینگی را هدایت کنند و جلوی رشد بی رویه آن را بگیرند، این نقدینگی برفی است که تبدیل به بهمن شده ، چرا داد می‌زنید سکه خریدید؟ قوانین را اصلاح کنید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت سازندگی با تاکید براینکه اقتصاد کشور را نمی‌شود با معرفی مافیا و مافیا ساختن هدایت کرد، تصریح کرد: با افرادی که سواستفاده کردند برخورد کنید اما براساس قوانین، وقتی ما در خرید سکه محدودیت قانونی نداریم برچه اساس افراد دستگیر یا معرفی می شوند؟ با این روش ها فقط اقتصاد کشور را بیمارتر می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 15 خرداد 1397 ، کدخبر: 640921 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
مسئله این است که مسئولان در کشور تمایلی به حل این مشکلات ندارند و فقط فکر جیب خود هستند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
و این رفتار مسعولان باعث به وجود امدن چنین اتفاقی در بین مردم هم شده است
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
بزرگترین مشکل امروز ایران عدم اعتمادبه همدیگه و تلاش برای نابودی دسته های مختلف حزبیه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین