پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۳۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷
رییس سازمان برنامه و بودجه در رشت : 225 درصد اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به گیلان تخصیص یافت.

شعارسال: معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در شورای برنامه ریزی گیلان ، با اشاره به اختصاص 800 میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به استان گیلان گفت: این درحالی است که تاکنون هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح های گیلان تزریق شد که هزار و 200 میلیارد تومان آن فقط به پروژه راه آهن اختصاص داده شد.
آقای نوبخت، برگزاری جلسات این چنینی با مدیران ارشد استان را ضروری و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت : هر پایان هفته در سفرهای استانی با مسوولان استان فرصتهایی ایجاد می شود که هم مسوولان ملی با مشکلات منطقه ای و استانی آگاهی یابند و هم سیاست های عمومی کشور که باید در چارچوب جغرافیای هرمنطقه اعمال شود به مدیران و مسوولان منطقه انعکاس و انتقال دهند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه راه آهن همدان – کرمانشاهارومیه – بستان آباد و رشت 5 اولویت دولت در پروژه های ریلی کشور محسوب می شود ، افزود : راه آهن همدان افتتاح شد ، پروژه ارومیه هم درآینده ای بسیار نزدیک به اتمام رسیده و آغاز به کار می کند و راه آهن قزوین – رشت هم بعد از آن افتتاح خواهدشد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به اعلام نیاز استان به 30 میلیارد تومان برای حل مشکل تراورس ، ایستگاه ها و برخی ملزومات دیگر و 18 میلیارد تومان هم برای نصب علائم برای اتمام راه آهن اشاره کرد و فی المجلس سند پرداخت 48 میلیارد تومان برای این دو درخواست را به استاندار گیلان تحویل داد.
آقای نوبخت همچنین بااشاره به 8 کیلومتر باقیمانده از بزرگراه قزوین – رشت گفت : سه کیلومتر آن که تونل های سختی را هم شامل می شد با تلاش بسیار ساخته شد و برای مابقی مسیر هم 400 میلیارد تومان نیاز بود که 200 میلیارد تومان آن را دولت تقبل کرده و 200 میلیارد دیگر هم قرار بود بانک تجارت با بازگشت مبلغ 750 میلیارد تومان پرداخت کند.
وی با ابراز گلایه از مدیران و گردانندگان این بانک افزود : بانک تجارت در مذاکرات جدید خود محاسباتی جدید هم ارائه کرده است به گونه ای که بازگشت مبلغ هزار و 950 میلیارد تومان را درقبال پرداخت 200 میلیارد تومان مطالبه کرده است که همین جا اعلام می کنم اگر مسوولان این بانک برمحاسبات جدید خود اصرار ورزند بانک تجارت را از پرداخت معاف کرده و 200 میلیارد تومان را هم دولت پرداخت خواهدکرد.
رییس سازمان برنامه و بودجه به مشکلات دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و تالاب بین المللی انزلی هم اشاره و خاطرنشان کرد : برای این دو رودخانه تاکنون 65 میلیارد تومان پرداخت شده است و درصورت نیاز برای رفع مشکلات زیست محیطی این منابع آبی مهم و به ویژه تالاب انزلی باز هم هزینه خواهدشد تا هرچه سریعتر مشکلات برطرف شود.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم دراین نشست مهار پسماندها با اولویت قراردادن شمال کشور را یکی از مهمترین دستورات رییس جمهور در زمان سپردن این پست اعلام کرد و گفت : درخطه شمال کشور پسماند باید سوزانده شود و نباید به تولید انرژی متصل باشد.
آقای کلانتری، باتاکید بر ایجاد نگرشی جدید به محیط زیست وآب افزود : نباید محیط زیست را جلوی توسعه و پیشرفت قرارداد و به گونه ای عمل کرد که مردم با محیط زیست دشمن شوند.
وی زمین خواری را هم یکی دیگر از مشکلات امروز استان های شمالی و به ویژه گیلان عنوان کرد و گفت : با این مشکل باید بطور جدی برخورد شود.
در ادامه این نشست استاندار هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه های استان و رتبه های برتر گیلان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی ، تعداد پرداخت تسهیلات روستایی و رونق تولید در بین استان های کشور ، گفت : اولویت های اصلی استان برای جذب اعتبار و اتمام پروژه های نیمه تمام در بخش سدسازی ، راه سازی به ویژه کنارگذرها ، راه آهن و طرح های زیست محیطی است.
دراین نشست همچنین آقای کوچکی نژاد ، رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، آقایان جعفرزاده و حسنی ، دو نماینده دیگر رشت ، آقای افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و آقای خسته بند ، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی مشکلات و نیازهای حوزه های انتخابیه خود را بیان کرده و تزریق اعتبار و سرعت بخشی به اجرای و اتمام طرح ها به ویژه طرح های ملی و اولویت دار را خواستار شدند.
برخی از مدیران کل استان هم با قدردانی از معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح های گوناگون ، تسریع در برخی پرداخت ها و ابلاغ شدن اعتبارات در برخی حوزه های باقیمانده از سال گذشته را نیز درخواست کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 14 تیر 1397، کد خبر: 2170238 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
0
0
دولت میتونه با این اولویت بندی ها نظم خاصی به پروژه های اقتصادی خودش بده
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
من جای دولت باشم اولین اولویتم رو میذارم برای ثبات ارز و سکه و اقتصاد در کشور
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین