پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
رئیس کارگروه ویژه پسماند و صیانت از محیط زیست سازمان برنامه و بودجه، زباله و پسماند را ابرفاجعه زیست محیطی ایران و به ویژه استان‌های شمالی دانست و گفت: در بودجه امسال برای کلیدواژه «پسماند» هزار میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم ادامه پیدا کند.سید علی اکبر طاهایی در چهل و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «پیش نیازهای توسعه استان گیلان» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم، اظهار کرد: دولتی ها و نظامی ها نباید فعالیت های انتخاباتی داشته باشند، بلکه باید در اصل مشارکت شورآفرینی کنند. امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب و موسس نظام در اولین دوره انتخابات رای خودش را اعلام نکرد، زیرا به بلوغ سیاسی ملت و شخصیت دادن به آنان عنایت داشت.

شعار سالسید علی اکبر طاهایی در چهل و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع «پیش نیازهای توسعه استان گیلان» در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در رشت برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه انتخابات هستیم، اظهار کرد: دولتی ها و نظامی ها نباید فعالیت های انتخاباتی داشته باشند، بلکه باید در اصل مشارکت شورآفرینی کنند. امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب و موسس نظام در اولین دوره انتخابات رای خودش را اعلام نکرد، زیرا به بلوغ سیاسی ملت و شخصیت دادن به آنان عنایت داشت.

رئیس کارگروه ویژه پسماند و صیانت از محیط زیست سازمان برنامه و بودجه، سد، آزادراه، اتوبان، فرودگاه، راه آهن و... را نمادهای توسعه دانست و تصریح کرد: بزرگان علمی و فرهنگی و سیاسی و مذهبی نیز جزو نمادهای توسعه محسوب می شوند، اما گاهی با بداخلاقی این سرمایه‌های انسانی را نادیده می گیریم. در این میان استان گیلان نیز به واسطه تاریخ و فرهنگ غنی از ستاره های درخشان و کم نظیری برخوردار است.

استاندار اسبق گیلان تکریم مقام علم و عالم را نخستین پیش نیاز توسعه دانست و یادآور شد: مدیران باید به عملکردهای مدیران قبل از خود توجه کنند و ضمن تکرار نکات مثبت، از تکرار اشتباهات بپرهیزند. ما پیرو دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) هستیم و بهترین آموزه های دینی را در اختیار داریم، اما به خودمان زحمت نمی دهیم که دین را بهتر بشناسیم و سیره علوی و فاطمی را پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با رهبری نهضت انقلاب اسلامی همه ما را به مفاهیم و آموزه های دینی و قرآنی بازگرداند، گفت: گیلان سرزمین انسان های با فضیلت بوده و هست و شهید املاکی ها و آیت الله لاکانی ها و پرفسور سمیعی ها نمادهای توسعه ما هستند و با وجود این معارف نیازی به نسخه های نظریه پردازان غربی درباره توسعه نداریم. البته براساس آیات و روایات فراگیری علم و دانش حتی از کفار مورد تاکید است.

طاهایی یادآور شد: بنا به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کارگروه ویژه پسماند و صیانت از محیط زیست استان های شمالی در این سازمان تشکیل شده است و معضل زباله سراوان در این کارگروه دنبال می شود.

وی خواستار برگزاری تور علمی - گردشگری ویژه مدیران و کارشناسان محیط زیستی کشور شد و عنوان کرد: زباله و پسماند ابرفاجعه زیست محیطی ایران و به ویژه استان های شمالی است و متاسفانه هنوز فرهنگ تفکیک زباله را در مردم نهادینه نکردیم.

رئیس کارگروه ویژه پسماند و صیانت از محیط زیست سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی نیروگاه زباله سوز ساری و پیشرفت ۹۰ درصدی نیروگاه زباله سوز نوشهر، گفت: هنوز زمین نیروگاه زباله سوز رشت تحویل پیمانکار نشده است. روزانه در رشت بیش از 2000 تن زباله تولید می شود و لذا نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی تنها ۲۵ درصد مشکل را حل می کند.

طاهایی با بیان اینکه شیرابه‌های سراوان درختان را زنده زنده می کشد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای نیروگاه زباله سوز رشت پرداخت و ۴۰۰ میلیارد تومان هم برای معضل زباله گیلان دیده شده است. خوشبختانه در بودجه امسال برای کلیدواژه «پسماند» هزار میلیارد تومان تخصیص یافته که امیدواریم ادامه پیدا کند.

وی اصلاح طلبی و اصول گرایی را برگرفته از مفاهیم قرآنی دانست و تاکید کرد: ملاک ما قرآن است؛ نه افراد، زیرا اصول گرایی به معنی ریشه گرا بودن است و اصلاح گرایی پیام مکتب عاشوراست؛ لذا باید به سلیقه های سیاسی احترام بگذاریم و خودمان را مدار قرار ندهیم. در واقع باید با مفاهیم اسلام و قرآن جهت گیری کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 27تیر 98، کد خبر: 98042714424، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
0
0
تنها تخصیص بودجه کارساز نیس باید فرهنگ سازی و مدیریت هم داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین