پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران در مانور دور میزی مدیریت سیلاب پایتخت گفت:سیل مخاطره دوم،تهرانی‌ها است و از گذشته این مشکل مطرح بوده ولی مدیران در صحنه حادثه تازه به فکر تصمیم‌گیری می‌افتادند که این کوتاهی از نگاه افکارعمومی پذیرفته نیست.

شعار سال: احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در مانور دور میزی تصمیم گیری و برنامه ریزی قبل از وقوع بحران را ضروری خواند و اظهار داشت: زمان مقابله و ساعت‌های طلایی و اولیه وقوع حادثه صرفاً باید به اجرای تصمیمات از قبل اتخاذ شده پرداخت. از همین رو مدیریت بحران باید ابعاد و زوایای مختلف را از قبل به صورت فرایند بررسی و تصمیمات اتخاذ شده را در زمان حادثه عملیاتی کند.

وی افزود: از گذشته تاکنون این مشکل مطرح بوده و مدیران در صحنه حادثه تازه به فکر تصمیم گیری می‌افتادند و این کوتاهی از نگاه افکار عمومی پذیرفته نیست.

وی تاکید کرد: بر اساس تجارب جهانی مدیریت بحران باید تحت یک فرماندهی واحد و با برنامه ریزی و تدوین سناریوی حوادث از قبل اعمال شود و در قالب دستورالعمل و شیوه نامه‌های اجرایی و حتی ایجاد سامانه‌های هشدار و آمادگی امکان تحقق سریع ترین واکنش فراهم شود.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید از زیرساختی همچون قانون و ساختار و دستورالعمل برخوردار باشیم. در این صورت می‌توان مدل‌های موفق را از طریق کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران تهیه و تدوین کرد.

وی افزود: بهره گیری از مراجع و مجامع علمی از زیرساخت‌های دیگر مدیریت بحران است که می‌توان با تکیه بر آن بر دغدغه‌های مدیریت بحران غلبه کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه تجربه زیاد مقابله با حوادث و سوانح از سرمایه‌های مدیریت بحران کشور به شمار می‌آید، گفت: این تجربه‌ها باید میان مدیران تبادل و زمینه‌های بهره گیری از آن فراهم شود تا در کوتاه ترین زمان به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران به ظرفیت تفاهم نامه مشترک منعقد شده میان شهرداری تهران، وزارت نیرو و شورای اسلامی شهر تهران در سال 87 اشاره کرد و گفت: مفاد این تفاهم نامه مبنی بر کاهش خطرپذیری و پیشگیری است و در حال حاضر عملیاتی شدن آن در دستور کار کارگروه سیل و شریان‌های حیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران قرار دارد.

صادقی به ضرورت تهیه و تدوین نقشه خطرپذیری سیلاب شهر تهران اشاره کرد و گفت: پهنه بندی خطر سیلاب و ایجاد سامانه هشدار سریع سیلاب بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه کارگروه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران تهران فعال شدند و تعامل مناسبی میان سازمان‌ها و نهادهای مدیریت شهری در این کارگروه ها برقرار شده است.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بهره گیری از تجارب جهانی، دانش روز و ایجاد نهادهای مردمی اقدامات موثری در حوزه مدیریت بحران پایتخت انجام داده است و آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار سایر شهرها و کارگروه های مدیریت بحران کشور قرار دهد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: بعد از زلزله مهمترین دغدغه مدیریت بحران حادثه سیل است که باید با توجه به توانمندی‌های موجود نسبت به تهیه دستورالعمل‌ها و تصمیمات لازم با هماهنگی تمامی سازمان‌ها اقدام شود و این مانور زمینه ساز تحقق این همکاری و تعامل است.

به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نخستین مانور دور میزی مدیریت سیلاب تهران با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان عضو کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی تهران با هدف بررسی علل افزایش خطرپذیری سیلاب شهر تهران و ماهیت شناسی بحران های ناشی از آن در محل سازمان آبفای تهران برگزار شد.

در مرحله نخست مانور دور میزی مدیریت سیلاب تهران تمامی اعضای کارگروه امور سیل و شریان‌های حیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران از جمله شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مترو، آتش نشانی، مخابرات، هلال احمر، نیروی انتظلمی، ستادهای مدیریت بحران مناطق 22گانه شهر تهران شرکت گاز، اورژانس و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران حضور داشتند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1395، کد مطلب: 1042367:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین