پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: در سال گذشته شاهد افزایش 110 هزار فرصت شغلی بودیم.

شعار سالمدیرکل تأمین‌اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: در سال گذشته شاهد افزایش 110 هزار فرصت شغلی بودیم.

 ‌مسعود علیاری شامگاه دیروز در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف آن ایجاد اشتغال است، گفت: در این میان یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند اشتغال استان و کشور را به خوبی نشان دهد، تعداد بیمه‌شدگان در سطح استان و کشور تحت پوشش تامین‌اجتماعی است.

وی افزود: بیمه‌شدگان در تامین‌اجتماعی دو دسته هستند که یکی از این گروه‌ها، افرادی هستند که در کارگاه‌‌ها به عنوان کارگر و کارفرما هستند که به بیمه‌شدگان اجباری نیز شناخته می‌شوند.

علیاری ادامه داد: دومین گروه از بیمه‌شدگان، بیمه‌شدگان مشاغل آزاد بوده که خویش‌فرما هستند و خودشان، خود را بیمه می‌کنند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: در سطح استان طی سال گذشته افزایش 110 هزاری فرصت شغلی و رقم بی‌سابقه 110 هزار بیمه شده اجباری را شاهد بودیم.

این مسئول افزود: به طور معمول بازنشستگان اواخر اسفندماه درخواست بازنشستگی خود را می‌دهند؛ چرا که به این طریق می‌توانند از ضریب بازنشستگی سال بعد استفاده کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا در فروردین‌ماه تعداد بیمه‌شدگان اجباری پایین بیاید.

علیاری خاطرنشان کرد: اما امسال آمار بیمه‌شدگان در طی اردیبهشت‌ماه، همان رقم 110 هزار نفری را نشان می‌دهد که با احتساب اینکه ظرف این دو ماه این تعداد فرصت شغلی ایجاد شده باشد، رقم خوبی است.

وی تصریح کرد: این رقم برای بیمه‌شدگان خویش‌فرما برابر 20 هزار و 90 نفر در اردیبهشت‌ماه بود که برای اولین‌بار این رقم افزایش 3 درصدی نسبت به فروردین‌ماه و افزایش 6 درصدی را نسبت به اسفند سال گذشته نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: لیست بیمه‌کنندگان اجباری در شهریور سال 95 در واحدهای صنعتی برابر 104 هزار بیمه شده و در شهریور 96 برابر با 108 هزار نفر بیمه شده و هم‌اکنون 110 هزار نفر بیمه شده اجباری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 18تیر 97، کدمطلب:97041809680، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین