پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۲۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پذیرش ٧١ هزارو ۶٠٠ معتاد در مراکز ماده ١۵ و ١۶ گفت: اظهارت اخیر قوه قضاییه درباره انتقال معتادان به بازداشتگاه کهریزک، مربوط به خرده فروشان بوده‌، این در حالیست که سازمان بهزیستی تنها مسئول صدور مجوز برای مراکز نگهداری از معتادان است

شعارسال:رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پذیرش ٧١ هزارو ۶٠٠ معتاد در مراکز ماده ١۵ و ١۶ گفت: اظهارت اخیر قوه قضاییه درباره انتقال معتادان به بازداشتگاه کهریزک، مربوط به خرده فروشان بوده‌، این در حالیست که سازمان بهزیستی تنها مسئول صدور مجوز برای مراکز نگهداری از معتادان است.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست این سازمان به مناسبت هفته بهزیستی افزود: ظرفیت مراکز استان‌ها برای پذیرش معتادان متجاهر تا حتی ۶ ماه فراهم است و کمبود جا نداریم.


وی افزود: بر خی نگاه‌ها به لحاظ علمی و تخصصی قابل قبول نیست و باید از نگاه اردوگاهی خودداری کرد.


بندپی با بیان اینکه برنامه سال ٩٧ در مورد معتادان اشتغال و توانمندسازی آنهاست اظهار کرد: با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر در ١١ استان دنبال پیگیریوضعیت اسکان و اشتغال ٣ هزار معتاد هستیم، البته برای غربالگری جای کمی داریم و پیشنهاد استفاده از بازداشتگاه کهریزک، در صورت تشخیص ضوابط و شاخص‌ها، به عنوان مرکز غربالگری بهزیستی مناسب است.

انتقال بیش از یکهزار نوزاد معتاد متولد شده به بهزیستی

کمتر از ۱ درصد کودکانی که به عنوان فرزندخوانده واگذار شده‌اند،به بهزیستی عودت داده می‌شوند

بندپی از انتقال ١٠٣٠ نوزاد متولد شده به بهزیستی به دلیل اعتیاد مادر از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: نیمی از این کودکان بعد از درمان مادر به خانواده وی منتقل شده‌اند و برای سایر آنها نیز به دنبال اطمینان از درمان مادر آنها هستیم.


وی با تاکید بر اینکه بهزیستی تلاش می کند تا مرکز نگهداری کودکان به خانواده واقعی شبیه شوند تصریح کرد: بررسیها نشان می‌دهد واگذاری کودکان به شکل «امین موقت» نسبت به نگهداری کودکان در مراکز بهزیستیبهتر است.


رییس سازمان بهزیستی کشوربا بیان اینکه کمتر از ١ درصد کودکان واگذار شده به خانواده‌ها بازگشت داده می شوند، گفت: حدود ۵٠ هزار کودک ٢ قلو به بالا تحت پوشش بهزیستی هستند و با دریافت شیرخشک از وزارت بهداشت به افراد تحت پوشش شیر خشک رایگان داده می‌شود. همچین به این خانواده ها کمک های موردی نیز تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد پرداخت حق پرستاری به خانواده‌های دارای بیش از ۳ فرزند


بندپی با اشاره به سیاست‌های اخیر جمعیتی کشور افرود: پیشنهاد سازمان بهزیستی به مجلس و نهادهای دیگر پرداخت حق پرستاری به خانواده‌های دارای ٣ قلو به بالا است.

افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان از تیر ماه ۹۷

محسنی بندپی با بیان اینکه بر اساس ماده ۷۹ برنامه ششم توسعه هر ساله مستمری مددجویان افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵ به خانوارهای یک نفره ۵۲ هزار تومان، دو نفره ۶۳ هزار تومان، پنج نفره حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد. این در حالیست که از سال ۹۶ این مستمری نزدیک به ۳.۴ برابر شده است و برای حفظ این افزایش در سنوات آتی نیز هر ساله این مستمری بیشتر خواهد شد.

وی از افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان از تیر ماه ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: برای کاهش فقر مطلق نیز ۲۲۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است. این بودجه به افراد پشت نوبتی که تنها از کمک‌های موردی برخوردار می‌شدند اما تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار نداشتند پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این افراد پشت نوبتی به مرور بر اساس آزمون وسع تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت. این آزمون برای ۳۲۹ هزار خانواده پشت نوبتی برگزار می‌شود و موضوع پیچیده‌ای نیست بلکه قرار است تنها با کسب اجازه از افراد به میزان درآمدهای بانکی آنها دسترسی پیدا کنیم.

بندپی با بیان اینکه ۲۳۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شده است اعلام کرد: به این ترتیب پیشنهاد بودجه ۷۰۰۰ میلیاردی دولت، پرداخت ۴۴۵۰ میلیارد مستمری برای مستمری بگیران و ۲۲۲۰ میلیارد برای افراد تحت پوشش و ۲۳۰ میلیارد بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه پنج جانبه بین وزارت رفاه، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی مسکن و زمین، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد مسکن معلولان نیز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه برای خانوارهای دارای دو معلول بیشتر در مناطق شهری ۱۵ میلیون تومان از سوی بنیاد مستضعفان،‌۱۰ میلیون از سوی سازمان بهزیستی و ۱۰ میلیون از سوی خیرین مسکن ساز پرداخت می‌شود. همچنین برای خانوارهای روستایی نیز ۱۰ میلیون از سوی بنیاد مستضعفان، هشت میلیون سازمان بهزیستی و دو میلیون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست شناسایی معلولان ۷۶۰۰ خانواده دو معلول به بالا در شهرها و ۴۲۰۰ نفر خانواده معلول در روستاها شناسایی شده و در سازمان بهزیستی ثبت نام کردند ادامه داد: همانطور که بارها اطلاع رسانی شده است افراد متقاضی می‌توانند همچنان در سامانه ثبت نام کنند و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد. همچنین در بودجه ۹۷ نیز ۳۸ میلیارد تومان برای پرداخت ما به التفاوت وام ۱۶ درصدی و ۱۴ درصدی بین وام مناطق شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

افزایش رقم وام تامین مسکن معلولان

بندپی با بیان اینکه وام تامین مسکن معلولان از سال ۹۴ به بعد افزایش یافته است گفت: این میزان در سال ۹۴، چهار میلیون تومان بود که در سال ۹۵ به شش میلیون تومان رسید اما با تفاهم انجام شده این رقم در شهرها به ۳۰ میلیون تومان و در روستاها به ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

خرید و فروش نوزادان جرم و خریداران نمی‌توانند برای نوزاد شناسنامه بگیرند

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه خرید و فروش نوزادان قابل رد نیست اما به شکل موردی اتفاق می‌افتد تاکید کرد: خرید و فروش کودک جرم بوده و این افراد در آینده نمی‌توانند برای این کودکان شناسنامه و دفترچه بیمه بگیرند. همچنین در مورد جمع‌آوری کودکان کار و خیابان بنا داریم که از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه با خانه صنعت و معدن نیز اظهار کرد: قرار است در سال ۹۷ حدود ۲۰ هزار معلول و معتاد بهبود یافته در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند. همچنین برای تامین مسکن نیز ۱۱ هزار نفر ثبت نام کردند.

راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در ۱۱ استان از مردادماه

بندپی همچنین با اشاره به سامانه ثبت الکترونیکی طلاق نیز توضیح داد: با توجه به نقش این سامانه در کاهش طلاق قرار است این طرح در ۱۱ استان از مرداد ماه راه اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه در مورد توانمندسازی زنان تلاش می‌کنیم از پرداخت مستمری به سمت توانمندسازی آنان حرکت کنیم، افزود: به ۱۰۵ هزار زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی پرداخت می‌شود و برای طرح تامین مالی خود ۳۰۰۰ گروه و زنجیره تشکیل شده است.

۶۰ درصد کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه‌اند

بندپی در مورد ساماندهی کودکان کار و خیابان نیز گفت: از میان کودکان پذیرش شده ۶۰ درصد آنها اتباع بیگانه هستند. همچنین از ۴۰ درصد باقیمانده نیز ۶۰ درصد غیر تهرانی هستند. دو نامه نیز از سوی سازمان بهزیستی به وزارت امور خارجه فرستاده شده است که این مسئله به شکل تخصصی و ریشه‌ای حل شود. به طوریکه اگر خانواده‌ای درآمد کافی ندارد بهزیستی و کمیته امداد معیشت آنها را تامین کند. همچنین برای ۱۰۱ هزار کودک واجد شرایط مقطع ابتدایی محروم از تحصیل نیز شرایط تحصیل فراهم شود. پیشنهاد ما این است که در صورت دستگیری سه باره این کودکان از خانواده آنها سلب حضانت شود. قوه قضاییه نیز به دنبال راهکارهای حقوقی این مسئله است.

وی با اشاره به عوض شدن پروتکل درمان معتادان در سال ۹۵ نیز گفت: اقدامات خوبی در مورد درمان اجتماع مدار و تراپی سنترها انجام شده، این طرح پیش از این متوقف شده بود اما تا کنون ۳۸ مرکز TC افتتاح شده است و دستکم ۳۰ درصد درمان موفق در تراپی سنترها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ و ۹۶ نیز ۳۰۰۰ معتاد به شکل مورد به مورد پذیرش شده‌اند، گفت: در همکاری با شهرداری ۱۵ مرکز جامع توانمندسازی و حمایت اجتماعی راه‌اندازی شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 23 تیر 97، کد خبر: 97042312217، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
هرچی مدیر توی بهزیستی دیدیم ، شعار زده بودند و ناکارآمد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
باید برای معتادان کمپ هایی با پزشکان روانشناس پیشرفته ایجاد کنیم تا اینگونه شاید بتوانیم بیشتر به انها کمک کنیم
م.ص76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
چی میشد که زودتر این طرحو انجام میدادین مخصوصا تو بخش یارانه هنوز انجامش ندادین
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
کاش مقداری از این هزینه ها رو صرف پیشگیری و اگاهی سازی در مدارس میکردید
س.د76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
چه ربطی داره دوست عزیز! هر چی به جای خودش!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین