پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان توسط مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته اجرای این قانون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در گذشته برای امور معلولان نیاز بوده و امروز با توجه به تفاوت ارزش پول بیشتر هم شده است.
شعار سال:وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان توسط مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته اجرای این قانون ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در گذشته برای امور معلولان نیاز بوده و امروز با توجه به تفاوت ارزش پول بیشتر هم شده است.

شریعتمداری امروز در مراسم اختتامیه تجلیل از نیکوکاران برگزیده سراسر کشور که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی کردن این قانون در نظر گرفته‌ایم اما بایستی به این نکته توجه داشت که ما نمی‌توانیم نیازهای کشور را تنها با تکیه بر اعتبارات دولتی تامین کنیم و پاسخگوی آن‌ها باشیم. بی تردید نیازمند کمک مردم  به ویژه جامعه نیکوکاران برای حل این مشکلات هستیم.

شریعتمداری ادامه داد: امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گوش شنوا برای شنیدن وجود دارد. ما وظیفه خود را کمک به نیکوکاران و یاری به آنان می‌دانیم.  تعداد ۱۱۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای فعالیت سازمان بهزیستی تاکنون برای جامعه هدف ساخته و تحویل شده است. ۷۵ هزار از این مسکن‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم تحویل داده شده است.

۱۳۰ هزار خانوار دارای معلول پشت نوبت برای دریافت مسکن هستند

وزیر رفاه و تعاون و کار اجتماعی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار خانوار دارای معلول پشت نوبت برای دریافت مسکن هستند، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به این جمعیت و امور همه آن‌ها رسیدگی کنیم و نیاز به کمک همگان هستیم. سازمان بهزیستی ۲۰ هزار نفر معلول را شناسایی کرده است که این افراد حتی امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را نداشتند؛ یارانه‌ای که ۷۶ میلیون نفر از مردم ایران از میان ۸۰ میلیون جمعیت ایران دریافت می‌کنند.

۸۶۲ میلیارد تومان واریزی نیکوکاران به حساب سازمان بهزیستی در طول یک سال

وی تصریح کرد: این ۲۰ هزار نفر از جامعه معلولان مددجو هستند اما یارانه‌ای را دریافت نکردند و ما تنها توانستیم برای آنان امکان دریافت یارانه معمولی را فراهم کنیم. برای معلولان بالاتر از دو نفر که تاکنون ۱۴ هزار و ۳۶٨نفر از آن‌ها شناسایی شده و برایشان مسکن درنظر گرفته‌ایم. از این میان تعداد ۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی تحویل داده شده که بخشی از هزینه‌های تامین آن با کمک نیکوکاران بوده است. در سال گذشته مبلغ ۸۶۲ میلیارد تومان از طریق نیکوکاران به حساب‌های بهزیستی واریز شده و ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در پایان گفت: ما مسئولان باید بدانیم به شرطی شایسته قدرشناسی مردم هستیم که قدر مردم را بدانیم و به این نکته توجه کنیم که تصمیمات ما در زندگی مردم جامعه تاثیر خواهد داشت بنابراین هر تصمیمی که گرفته می‌شود بایستی به‌گونه‌ای باشد که در زندگی مردم آثار مثبت خواهد داشت. من از همین تریبون اعلام می‌کنم کلیه دارایی خود را برای ساخت مدارس در مناطق محروم وقف می‌کنم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:27تیر1398،کدخبر:98042714430،www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین