پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۴۵۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام آمارهایی از وضعیت اعتیاد زنان در کشور گفت: با توجه به این آمارها، اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفته است.

شعارسال: انوشیروان محسنی بندپی گفت: بنا بر شیوع شناسی اعتیاد در سال 94 در دامنه سنی 15 تا 25 سال به ازای هر 6/6 مرد، یک زن و در دامنه سنی 25 تا 44 سال به ازای هر 16 مرد 1 زن معتاد وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در گروه سنی 45 تا 60 سال نیز در برابر هر 17 مرد معتاد 1 نفر زن با مشکل اعتیاد دست به گریبان است و بر همین اساس در سنین پایین تر مشکل اعتیاد به سمت زنانه شدن سوق پیدا کرده است و با افزایش زنان در معرض آسیب مواجه هستیم.

محسنی افزود: با توجه به این آمار؛ در سال 96 اولویت ما بر افزایش مراکز نگهداری زنان و کودکان معتاد قرار گرفت و با توجه به اینکه بیش از 51 درصد کودکان معتاد از طریق اعتیاد مادر به این دام گرفتار شده اند؛می توان به نقش حساس و کلیدی زنان در خانواده پی برد.

رئیس سازمان بهزیستی عدم کنترل رشد آسیب اعتیاد در زنان را موجب هم افزایی در دیگر گروه‌های سنی و اعضای خانواده دانست و گفت: در حال حاضر با افزایش قابل توجه تعداد کودکان کار و خیابان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، مفاسد اخلاقی، طلاق و حاشیه نشینی و...مواجهیم که همه محصول معضل اعتیاد هستند.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که معضل اعتیاد، به عنوان یک معضل اجتماعی تنها با رویکردی تحت عنوان گفتمان اجتماعی و اجتماع مدارانه قابل حل خواهد بود و معضلات اجتماعی با مشارکت اجتماعی مردم در قالب سازمان های مردم نهاد کاهش می یابد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 5 هزار تیم فعال با رویکرد اجتماع محور و ارایه خدمات تسهیل گری با حضور افرادی در قالب تسهیل گران اجتماعی، ارائه کتابچه، بروشور و همچنین ارائه الگوهای پیشگیرانه برای گروه‌های پرخطر مثل سربازان و کودکان، اجرای طرح های پیشگیری به صورت خانه به خانه در صدد کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد هستیم.

به گزارش فارس، در آخرین شیوع شناسی اعتیاد، فقط 3.8 درصد از مصرف کنندگان زن تحت پوشش درمان اعتیاد هستند که این مسئله نشان دهنده ملاحظات فرهنگی و اجتماعی زنان در گزارش اعتیادشان است و نشان می‌دهد که باید درمان اختصاصی زنان را در جامعه افزایش دهیم؛ زیرا اکنون درمان در این گروه بسیار سخت است و به علت ملاحظات اجتماعی برای درمان مراجعه نمی‌کنند و الگوهای درمان آن‌ها نیز محدود است.

حدود 2.3 درصد از زنانی که تجربه مصرف مواد داشته‌اند، تزریق را نیز تجربه کرده‌اند؛ این در حالی است که 75 درصد آن‌ها از سرنگ نو و استریل استفاده کردند و 25 درصد تجربه تزریق مشترک داشتند.

براساس این پیمایش، تریاک بیشترین ماده مصرفی در زنان است و پس از آن شیشه بوده و سوخته تریاک در رتبه سوم قرار دارند. به این ترتیب مصرف مواد مخدر در میان زنان در رتبه اول است.

سن شروع مصرف مواد مخدر در دهه 15 تا 29 سال تغییر کرده و زنان در این گروه سنی بیشتر به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند.

در واقع سن شروع مصرف در زنان کمتر از 30 سال، کاهش یافته است و میانگین کلی سن شروع مصرف مواد در کشور 24.3 سال است و تجربه افراد مصرف کننده در مردان 24.1 سال و در زنان 26.2 سال است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی تابناک ، تاریخ انتشار: 19 تیر 1397 ، کدخبر: 815222،www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
0
در جامعه ای زندگی میکنیم که نظام فکر همه چیز است به غیر از وضعیت اجتماعی مردم ؛ تا کی باید شاهد چنین مصیبت هایی در کشور باشیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
کاش مبارزه با اعتیاد انقدر در خفا نباشه و فریاد بشه تا جدی تر به این مسئله نگاه بشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
اینکه میشه یک مسکن برای این امر
دلایل اعتیاد زنان را پیدا کنید
سپس ان دلایل را برط رف کنید
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
انقدر فشار روانی و اقتصادی و احتماعی توی کشور ما زیاده که یا همه موادی میشن یا دیووانه
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
چقدر خوبه که شعار سال با قدرت میاد اینارو میگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین