پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته قیمت نهاده های ذرت و کنجاله سویا روند کاهشی داشته است،گفت:برنامه ای برای صادرات تخم مرغ نداریم.

شعارسال: حمید ورناصری با اشاره به اینکه سال گذشته در پی شروع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تلف شدن ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار و کاهش میزان تولید و عرضه، به ناچار برای ایجاد تعادل در بازار واردات تخم مرغ انجام شد، افزود: سال گذشته در پی افزایش قیمت تخم مرغ و کاهش میزان تولید ستاد تنظیم بازار بخشی از نیاز بازار داخل را از واردات تأمین کرد اما امروز به علت شرایط متعادل در تولید و عرضه و تقاضا در بازار نیازی به واردات نیست.

وی گفت:‌ امروز هم تولید کنندگان در شرایط خوبی قرار دارند و هم مصرف کنندگان برای تخم مرغ قیمت بالایی پرداخت نمی کنند. ضمن اینکه معمولاً تقاضا برای تخم مرغ در فصل گرم کاهش می یابد بنابراین با توجه به شرایط تولید و شرایط مصرف بازار روند متعادلی دارد.

ورناصری درباره علت افزایش نسبی قیمت تخم مرغ در مقایسه با هفته گذشته تصریح کرد:‌ فاصله قیمت هفته گذشته تا امروز عدد قابل توجهی نیست و گاهی اوقات در برخی مواقع در یک هفته بر مبنای عرضه و تقاضا نوسانات افزایشی یا کاهشی را شاهد هستیم.

وی درباره انتشار برخی مطالب در فضای مجازی مبنی بر انبار کردن تخم مرغ ازجانب مرغداران، گفت:‌ تخم مرغ کالای فاسد شدنی است، ممکن است مرغدار چند روز محصول را نگه دارد اما امکان نگهداری برای مدت طولانی بعید است و امکان پذیر نیست و در نهایت باید به بازار عرضه شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تأکید کرد: در شرایط کنونی عرضه و تقاضا در تعادل است و برنامه ای برای صادرات نداریم و هم اکنون تولید برای صادرات پاسخگو نیست.

ورناصری افزود:‌ افزایش قیمتی در تخم مرغ نداریم، تا هفته گذشته قیمت به گونه ای بود که مرغدار محصول را کمتر از قیمت تمام شده به بازار عرضه می کرد اما امروز قیمت در تعادل است و تولیدکننده و مصرف کننده راضی هستند.

وی گفت:‌ انتظار مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این است که ثبات بازار با این قیمت ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره قیمت نهاده های تولید افزود: در ۱۰ روز گذشته قیمت نهاده های ذرت و کنجاله سویا روند کاهشی داشته بنابراین تأثیر قیمت نهاده ها بر قیمت تمام شده معکوس است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 20 تیر 1397 ، کدخبر: 25068 ، www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
خدا اینده غذایی مردم ایران رو بخیر کنه! چون بعد از فراموش کردن سفر های خارجی باید بریم سراغ فراموش کردن شام و ناهار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین