پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۷۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
این روز ها امریکا دست به کار های عجیبی میزنند چرا که باید منافع خود را در نظر بگیرند آمریکا تحریم ابرشرکت فناوری زی‌تی‌ای را که به علت نقض تحریم‌های ایران و کره‌شمالی مجازات شده بود لغو کرده است. تحریم‌های آمریکا این غول محصولات فناوری چین را تا مرز تعطیلی پیش برده بود.

شعار سال: این روز ها آمریکا دست به کار های عجیبی میزنند چرا که باید منافع خود را در نظر بگیرند آمریکا تحریم ابرشرکت فناوری زی‌تی‌ای را که به علت نقض تحریم‌های ایران و کره‌شمالی مجازات شده بود لغو کرده است. تحریم‌های آمریکا این غول محصولات فناوری چین را تا مرز تعطیلی پیش برده بود.

آن طور که گزارش شده دونالد ترامپ برای لغو تحریم‌های این شرکت "پا در میانی" کرده است. این تحریم‌ها از ماه آوریل گذشته به اجرا گذاشته شده بودند و اکنون گفته می‌شود از آنجا که زی‌تی‌ای به درخواست‌های آمریکا برای اصلاح ساختار مدیریتی خود تن داده است، وزارت دارایی آمریکا این تحریم‌ها را لغو خواهد کرد.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه ۲۲ تیر همچنین اعلام کرد که به جای ادامه تحریم‌ها زی‌تی‌ای باید جریمه مالی پرداخت کند.

در همین حال، وزارت بازگانی آمریکا هم اعلام کرده که این شرکت چینی اکنون با موازین تجاری تعیین شده "همخوانی" پیدا کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که زی‌تی‌ای ماه گذشته یک میلیارد دلار جریمه پرداخت کرده و اکنون هم ۴۰۰ میلیون دلار وثیقه نزد این بخش از دولت آمریکا گذاشته تا به نوعی در برابر پرهیز از هرگونه تخلف آتی به آمریکا ضمانت دهد.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی امریکا در همین رابطه گفته: "ما همزمان با برداشتن تحریم‌های زی‌تی‌ای، این شرکت را کاملا زیر نظر خواهیم داشت و بر کارهای آن نظارت خواهیم کرد تا مطمئن شویم مطالبات آمریکا را به درستی برآورده می‌کند."

زی‌تی‌ای که دومین کارخانه محصولات ارتباطی و مخابراتی در چین است برای تهیه بسیاری از قطعات محصولات خود به تولیدکنندگان آمریکایی وابسته است.

پیش از این و در سال ۲۰۱۲ کمیته اطلاعات سنای آمریکا هشدار داده بود که دو شرکت چینی زی‌تی‌ای و هواوی تهدید امنیتی به حساب می‌آیند.

به همین علت هم ساعتی پس از اعلام پا درمیانی رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم‌های زی‌تی‌ای، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه با انتقاد از این تصمیم آقای ترامپ گفت: "این شرکت باید ساقط می‌شد."

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیتر برتر، تاریخ انتشار 23 تیر 97، کد مطلب: 85220، www.titrebartar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
ا.ف75
انقدر شرکت ها برای ارتباط با ایران تحریم شدن که یدونه هم لغو تحریم بشه زیاد تاثیر انچنانی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین