پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مدیران ضعيف گاهي گزافه گو، خودخواه، سلطه گر و ديكتاتور هستند.

شعارسال: بيشتر مردم يك مدير ضعيف را فردي مطيع يا ترسو مي دانند. در حالي كه آن ها ممكن است تا حدي شايسته باشند اما مدیران ضعيف گاهي گزافه گو، خودخواه، سلطه گر و ديكتاتور نيز هستند. حتي اگر در زمينه افزايش سود دهي نيز موفق عمل كنيد، جذب مشتريان جديد يا توسعه محصولات و خدمات نوين، عدم گرايش مردم به سويتان، از شما يك رهبر ضعيف مي سازد.

در زير به هفت رفتار يك مدیر ضعيف اشاره شده است:

1. تيم شما معمولا از فرسودگي شغلي رنج مي برد.

هدايت شدن و بلند پروازي، صفات مهم مدیران موفق به شمار مي روند. به هر حال، كار كشيدن بيش از حد از كارمندانتان به اين معنا است كه شما به شكلي موثر از منابع خود استفاده نمي كنيد. شايد بتوانيد با كاركشيدن بيشتر از كارمندان و دستيابي به سود دهي بيشتر به غرور خود بيفزاييد اما موفقيت آني در بلند مدت شرايط سالم حاكم بر سازمان را تقليل مي دهد.

با وجود نياز به انجام كار سخت در برخي شرايط، گاهي لازم است كه به كارمندانتان فرصتي براي استراحت و تجديد قوا بدهيد.

2. از طرح درخواست هاي سخت و دشوار بپرهيزيد.

بايد هميشه با اطمينان كامل به توانايي هاي خود تصميم گيري كنيد. بنابراين بهتر است كه كارمندانتان را مامور جمع آوري حقايق بيشتر راجع به يك موضوع خاص بكنيد. معمولا مديران تا آخرين لحظه تصميم گيري را به تعويق مي اندازند. تاخير بيش از حد، شما را از تصميم گيري به موقع باز مي دارد.

3. شما رويكرد مناسبي را بر نمي گزينيد.

شايد با انبوهي از كارهاي انجام شده رو به رو باشيد اما به خواسته هاي خود فكر نكرده ايد. شما تازه با جمع كردن اعضاي تيم خود دور هم با صدای بلند درباره كار پيش رو فكر مي كنيد. افكار غير متمركزتان افراد را گيج و سردرگم مي كند. به اين ترتيب در پايان جلسه شما هنوز اهداف واقعي خود را به اطلاع كارمندان نرسانیده ايد و مطالب زيادي به طور حل نشده باقي مانده اند. در نهايت، درك اين اهداف را به اعضاي تيم واگذار مي كنيد و كارمندانتان نيز شما را فردي آشفته و سرگردان مي خوانند.

4. شما اعضاي تيم را در يك مكان عمومي تحقير مي كنيد.

انتقاد از يكي از اعضاي تيم در جلسه يا مكان عمومي راهي سريع براي مشهور شدن شما به عنوان يك مدیر بد محسوب مي شود. شايد افكار يا اعمال يك نفر احمقانه به نظر برسد اما انتقاد از آن در جلسه فقط شما را فردي ناپايدار و سست اراده نشان مي دهد.

مديران ضعيف با تحقير ديگران سعي مي كنند خود را بهتر از بقيه نشان دهند. انتقاد را در محيطي خصوصي انجام دهيد. ناراحت كردن يك نفر در جلسه اي كاري شما را در موضع قدرت قرار نمي دهد. كاملا برعكس، افراد خوب و موفق چنين رفتار هايي را تحمل نخواهند كرد و در نتيجه شما با تيمي ضعيف رها مي شويد كه به خاطر ترس از شخصيتتان راندمان عالي ندارند.

5. شما به تعهدات خود عمل نمي كنيد.

در جلسه با يك مشتري مهم براي اثبات جايگاه خود با حركات خاصي اطمينان فرد را به عمل به وعده هايتان جلب مي كنيد. انجام اين كارها شايد براي يك لحظه شما را خوب نشان بدهد اما پس از مشاهده آثار شادي و رضايت در چهره مشتري، نشانه اي از عمل به تعهدتان ديده نمي شود. اعضاي تيم ضعيف عمل مي كنند و ياد خواهند گرفت كه چگونه مشتري را گول بزنند. به مرور زمان، اعتبارتان از بين مي رود و مردم به شما به چشم فردي پر حرف با وعده هايي پوچ نگاه خواهند كرد.

6. شما به طور مستقل درخواستي يكسان را از افراد مختلف مي خواهيد.

شايد ظاهرا اين ايده اي خوب براي افزايش احتمال دريافت نتيجه اي رضايت بخش به نظر برسد اما به هرحال، كارمندان با درك اين موضوع شايد عصباني و نااميد شوند زيرا تلاش براي پاسخ دادن به درخواست شما آن ها را از انجام كار مرسوم خود بازداشته است. اين اتفاق به خصوص وقتي صدمه مي زند كه از نتيجه كار يك نفر استفاده نمي كنيد. اين بدان معنا است كه شما به هيچ كدام از آن ها به اندازه كافي براي انجام كارتان اعتماد نداريد يا شايد حاكي از آن باشد كه رويكردي بي برنامه را براي مديريت كسب و كار با اميد به مشغول شدن يك نفر به انجام كاري خاص در پيش گرفته ايد. در هر صورت، به تدريج شاهد از بين رفتن جايگاه مديريتي خود خواهيد بود.

7. شما بازخوردي صادقانه از خود نشان نمي دهيد.

به منظور صدمه نزدن به احساسات افراد يا خوشحال نگه داشتن آن ها، شايد شما يك بازخورد عملي و صادقانه را در قبال عملكرد خوب يك كارمند باسابقه از خود نشان ندهيد. با رد شدن از كنار اين مساله، شما انتظاراتي غير واقعي را در ذهن يكي از اعضاي تيم خود به وجود مي آوريد و با عدم تعهد به وعده هاي شفاهي خود او را گيج و سردرگم خواهيد كرد. انجام يك واكنش جدي اما منصفانه، از نشانه هاي يك مدير قدرتمند است. در بلند مدت، مردم رك گويي و صداقت شما را تحسين خواهند كرد.

تبديل شدن به يك مدير قدرتمند نياز به خود آگاهي، خود مديريتي و فروتني به ميزاني برابر دارد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت برترینها، تاریخ انتشار: 5اسفند1393 ، کدخبر: 181552: www.bartarinha.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین